sähköpostiosoitteessa Ä tai Ö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älykääpiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun tietääkseni tuo on ollut muuttumassa, mutten muista joko muuttui. Kun itseä ei koske...

Ja kokeilisin kyllä sitä kamarainen-muotoa.

Muoks. siis ennen ei voinut koskaan olla noita ns. skandeja, mutta muistan lukeneeni että se muuttuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Mun tietääkseni tuo on ollut muuttumassa, mutten muista joko muuttui. Kun itseä ei koske...

Ja kokeilisin kyllä sitä kamarainen-muotoa.

Muoks. siis ennen ei voinut koskaan olla noita ns. skandeja, mutta muistan lukeneeni että se muuttuisi.

Ei voi olla äätä ja öötä sähköpostiosoitteissa. Nettisivujen osoitteissa voi nykyään olla, mutta ei sähköposteissa.

Ruotsissa on sähköposteja joissa saa käyttää Å-, Ä- ja Ö-kirjaimia myös osoitteessa. Ihan totta tämä on en nyt sentään itse tällaista keksi. Voi olla Suomessakin jo jossakin mutta Ruotsi kuitenkin oli maailman ensimmäinen maa, jossa tuli mahdolliseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Ruotsissa on sähköposteja joissa saa käyttää Å-, Ä- ja Ö-kirjaimia myös osoitteessa. Ihan totta tämä on en nyt sentään itse tällaista keksi. Voi olla Suomessakin jo jossakin mutta Ruotsi kuitenkin oli maailman ensimmäinen maa, jossa tuli mahdolliseksi.

Jos tällaisia on, niin ne eivät kuitenkaan ole "oikeita" osoitteita, eli ne joka tapauksessa konvertoidaan osoitteiksi, joissa ei ole ääkkösiä. Sähköposti kun on maasta riippumaton, joten osoite pitää pysty kirjoittamaan ASCII-merkistöllä.

Yhteistyössä