Säästättekö lastenne KAIKKI piirustukset ja askartelut?

Tässä olen aamusta asti mapittanut lasten laatikoihin kertyneitä piirustuksia. Mitään ei raaskisi pois heittää mutta pakko joistain sutuista on kai karsia että saa jotain järkeä arkistointiin.

Kuopus ei vielä ole erityisen innokas piirtelijä mutta esikoisella on tekeleitä sitäkin enemmän. Reilut pari pursuilevaa mapillista on tullut parin vuoden aikana A4-kokoisia töitä ja pari lipaston laatikollista A3 tai isompia töitä + kolmiulotteiset askartelut joita on koitettu säilöä isoon pahvilaatikkoon vaatehuoneeseen. Alkaa olemaan arkistointiongelma kun kohta joka laatikko pursuilee piirustuksia ja maalauksia ym.! :D

 
En säästä :ashamed: Meillä tuotosta tulee välillä niin paljon, että osa menee suoraan roskiin. Mä pidän vaihtuvaa näyttelyä jääkaapin ovessa. Siitäkin sitten päätyvät kyllä jossain vaiheessa kierrätykseen.

Muut kuin piirustukset olen vielä säilyttänyt.
 
No pojalla nuo "sutut" ei ole mitään viivapiirroksia enää vaan saattaa olla vaan jotain samanaiheista piirrosta kymmenittäin. Kaikki ihan hienoja mutta kuin toistensa kopioita. Niistä olen sitten vaan yhden tai pari säilyttänyt.
 
neljänäippä
Juu, en todellakaan! Tarvittais toinen talo niille piirrustuksille ja askarteluille, senverran tuotteliasta porukkaa nuo meidän tytöt :)
Äitien- ja isänpäiväkortit ja piirrustuksista "parhaat" mapitan jokaiselle omaan kansioon. Askarteluja vähän tilanteen mukaan, usein ne on esillä jonkun aikaa ja sit vaivihkaa katoavat roskiin :( julma äiti...
 
ieva
Lapsella ikää 4v. Säästän hienoimmat piirustukset. Eli jos piirrämme tänään, niin niistä neljästä paperista säästän 1-2. Ja kun osaa ekaa kertaa piirtää jotain hienoa. Eli esim ensimmäinen autoa muistuttava jne. Tai kun huomaan että selvästi kehittynyt jossain osa-alueessa.
Askarteluista säästän vain todella hienot. TAi otan digikuvan, joka vie säilytystilaa paljon vähemmän. Otan myös digikuvat isänpäivä, äitienpäiväkorteista joita hän askartelee kerhoissa isovanhemmilleen. En tykkää säästää kolmiulotteisia juttuja kun ne vie liikaaa tilaa.

Sen sijaan kaikki synttärikortit 1-10v säästän, koska munkin omat on tallessa, ja oi,kuinka ihana niitä oli lukea ja miettiä ketä kaikkia lähipiiriini silloin kuului.
 
juu
Reilu 2v on niin innokas piirtäjä että millään en voi kaikkia hänen hengentuotoksia säilöä, parhaimmat kyllä. (ne mistä siis itsekin tietää sanoa mitä oli piirtämässä..) Mutta olen ajatellut että säilötään sitten kaikki kerhossa tehdyt työt yms. askartelut aikanaan.
 
En läheskään kaikkia.Niitä tulee päivittäin aivan mielettömät määrät.Kaikki kolme tyttöä on tosi kovia piirtämään...
Askartelut ja hienoimmat työt laitan talteen.Sellaiset jotka on väritetty hienosti ja ne jotka on lapsen mielestä rakkaimpia töitä!
 

Yhteistyössä