Säästämisestä

Laitanpa tämän nyt tännekkin puolelle:
Meillä on siis 2v ihana tytär ja toista odotellaan syntyväksi 20.5. Esikoisestani jouduin menemään heti äitiyslomani loputtua töihin, ja lapsi laitettiin päiväkotiin. Päiväkodissa kyllä on mennyt hyvin, mutta tällä kertaa haluaisin olla pidempää kotona.
Pelkään vaan ettei raha tilanne anna periksi. Ajattelin että, jos alkaisi ajoissa säästämään, niin voisi se ainakin osaksi helpottaa. Olisi kiva kuulla kaikilta erilaisia säästövinkkejä, mitä vaan kaikilta tulee meileen. Ei meillä kyllä koskaan olla niin tajuttomasti tuhlailtu. Eniten meillä rahaa vie auto, mitä mies tarvitsee jo työnsä puolestakin. Eli siittä emme voi luopua. Lisäksi olen ajatellut että tekisin sunnuntait töitä, kun olen kuullut että sitä ei lasketa Kelan rahoihin. Vai onko tämä ihan väärää tietoo?? Poista viestiMuokkaaLainaa

Niin siis nyt toukokuussa syntyy toinen? Ei tässä hirveesti enää ehdi säästää, tai minä ainakaan en saisi kokoon montaakaan sataa siihen mennessä B)
Mutta noin muuten kyllä tosi hyvä idea säästää rahaa, että voi olla lapsen kanssa kotona pidempään! Muuta säästövinkkiä en keksi muuta kuin että laittaa kylmästi kuukausittain sivuun sästettävän summan ja lopuilla on sitten pärjättävä.

Yhteistyössä