säälittäviä noi 15vee "äidit"

  • Viestiketjun aloittaja hahahah
  • Ensimmäinen viesti
hahahah
hahahaha. yhdessä ketjussa joku 15vee selitti miten on hyvä äiti kun on itsekkin vielä nuori :LOL:
ja apua voi pyytää lapsen hoidossa. niin apua tulette teinit tarviin ja toivottavasti ne avun antajat lapsenne ottaakin ja hoitaa ja kasvattaa kun teillä ei siihen itsellä mahdollisuuksia..
 
punaposki harmaana
:headwall: elä jaksa!!! luuletko että ketään innostaa enää lähteä mukaan tähän!!! enpä usko... siis anna jo olla... tuo siun pauhaaminen vähintään huvittaa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Niin,jos sitä pitää toisia haukkua ku luulee et ite on niin täydellinen!! :LOL: ja tuskin sen paremmin sinä juokset kakaroittes perässä ku me!!Kannattas lopettaa ajoissa toi toisten haukkuminen vai ootko niin säälittävä että et uskalla etes rekisteröidä tänne??? :LOL: Kaikki äidit on lapselleen parhaita äitejä,ei se iästä riipu! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2005 klo 01:38 hahahah kirjoitti:
hahahaha. yhdessä ketjussa joku 15vee selitti miten on hyvä äiti kun on itsekkin vielä nuori :LOL:
ja apua voi pyytää lapsen hoidossa. niin apua tulette teinit tarviin ja toivottavasti ne avun antajat lapsenne ottaakin ja hoitaa ja kasvattaa kun teillä ei siihen itsellä mahdollisuuksia..
:LOL: säälittävää.....
 
Kaikki äidit ei ole lapsilleen parhaita äitejä vai mitä mieltä olet siitä äidistä joka sai esikoisensa 17 vuotiaana ja vauva huostaanotettiin heti vauvana kun äiti joi tämän sairaaksi loppuelämäkseen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2005 klo 19:54 äiti kirjoitti:
Kaikki äidit ei ole lapsilleen parhaita äitejä vai mitä mieltä olet siitä äidistä joka sai esikoisensa 17 vuotiaana ja vauva huostaanotettiin heti vauvana kun äiti joi tämän sairaaksi loppuelämäkseen?
ja kaikki alle parikymppiset äidithän näin tekevät.... tottakai! ja kukaan vanhemmalla iällä lapsia hankkinut ei ole näin tehnyt... ei tietenkään!
 
merika
kyllä 15v on hyvä siinä missä 28v, esikoinen on aina esikoinen. eikä kukaan varmaankaan suunnittele vauvaa teininä - mut jos pikkunen päättää tulla niin mielestäni jo se et äiti haluaa pitää vauvan tekee hänestä hyvän. Ja omat vanhemmat varmasti tukevat jos tällaiseen päätökseen on päädytty. Tsemppiä kaikille nuorille äideille. Toki itse 27v luulen pääseväni helpommalla kun olen elämää nähnyt ja olen täysiikäinen ja virallisesti ainakin kypsä äidiksi. Mut törkeetä tollanen pilkkaaminen ihan sama jos teinit mollais äitejä jotka on 40v ja esikoisensa just saaneita. Ollaan onnellisia et se haikara on nyytit meille tuonnut.

Itse olin 15 v vielä onnellisen tietämätön seksielämästä ja se ekakerta tuntui vielä kaukaiselta asialta.
 
mammu09
opiskelen päihdetyöntekijäksi, ja eniten päihteitä käyttävät n. 30v äidit. Niin raskaana ollessaan kuin lapsen synnyttyäänkin. Tämä ei ole minun mielipiteeni vaan ihan tilasto tietoa. Ei pidä aina yleistää tätä teini äitien juomista!!! Jotkut tekevät niin, mutta eiköhän se ole ihan murto osa kaikista nuorista äideistä!!!! Ei kukaan sano että "ne kolmikymppiset keski ikä äidit jotka juo.." Tapaukset ovat yksilöitä, eivät riipu iästä!! Ollaan siis sopuisasti, niin ÄIDIT 15v, tai 45v!!!
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 09:35 mammu09 kirjoitti:
opiskelen päihdetyöntekijäksi, ja eniten päihteitä käyttävät n. 30v äidit. Niin raskaana ollessaan kuin lapsen synnyttyäänkin. Tämä ei ole minun mielipiteeni vaan ihan tilasto tietoa. Ei pidä aina yleistää tätä teini äitien juomista!!! Jotkut tekevät niin, mutta eiköhän se ole ihan murto osa kaikista nuorista äideistä!!!! Ei kukaan sano että "ne kolmikymppiset keski ikä äidit jotka juo.." Tapaukset ovat yksilöitä, eivät riipu iästä!! Ollaan siis sopuisasti, niin ÄIDIT 15v, tai 45v!!!
mutta ainakin viinasta sanottiin näin:
http://www.verkkoklinikka.fi/uutiset/02suomalaiset.xsp
Humalajuomista esiintyy eniten alle 20-vuotiailla naisilla.

 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 09:35 mammu09 kirjoitti:
opiskelen päihdetyöntekijäksi, ja eniten päihteitä käyttävät n. 30v äidit. Niin raskaana ollessaan kuin lapsen synnyttyäänkin. Tämä ei ole minun mielipiteeni vaan ihan tilasto tietoa. Ei pidä aina yleistää tätä teini äitien juomista!!! Jotkut tekevät niin, mutta eiköhän se ole ihan murto osa kaikista nuorista äideistä!!!! Ei kukaan sano että "ne kolmikymppiset keski ikä äidit jotka juo.." Tapaukset ovat yksilöitä, eivät riipu iästä!! Ollaan siis sopuisasti, niin ÄIDIT 15v, tai 45v!!!
ja lisää tilastoa
http://www.a-klinikka.fi/tiimi/arkisto/602/huumehoito.htm

Taulukko 1. Vuoden 2001 huumehoitotiedonkeruussa mukana olleiden asiakkaiden sosiaalinen tausta ja päihteiden käyttötapa ensisijaisen päihdehoitoon hakeutumiseen johtaneen päihteen mukaan.


Kannabis (N=1028) Amfetamiini (N=1243) Heroiini (N=690) Buprenorfiini (N=599)
Naisia (%) 21 32 24 27
Ikäkeskiarvo (v) 22,1 26,8 25,6 25,7
Ensimmäistä kertaa hoitoon hakeutuneita (%) 36 18 14 12
Vain peruskoulun suorittaineita (%) 61 61 64 68
Työttömiä (%) 43 64 70 67
Asunnottomia (%) 6 16 14 15
Alkoholin käytön aloittamisen ikäkeskiarvo (v) 13,0 12,9 12,6 12,7
Minkä tahansa huumeen käytön aloittamisen ikäkeskiarvo (v) 15,3 15,8 14,9 15,0
Hoitoon hakeutumiseen johtaneen päihteen käytön aloittamisen ikäkeskiarvo (v) 15,5 18,8 19,3 21,3
Hoitoon hakeutumiseen johtaneen päihteen säännöllisen käytön kesto (v) 4,3 4,8 3,9 2,4
Pistäminen pääasiallisena käyttötapana (%)
76 86 81
Pistämällä joskus huumeita käyttäneet (%) 35 83 89 93
Pistämisen aloittamisen ikäkeskiarvo (v) 18,4 19,6 18,4 18,6

Kannabiksen käytön vuoksi hoitoon tulleet olivat muita useammin opiskelijoita ja siten harvemmin työttömiä. Heistä harvemmat olivat myöskään asunnottomia, koska heistä useammat olivat ilmoittaneet asuvansa vanhempiensa luona. Heistä myös useammat olivat hakeutuneet hoitoon ensimmäistä kertaa. Naisten osuus kaikista hoitoon hakeutuneista oli pienempi kannabiksen ja heroiinin käytön vuoksi hoitoon hakeutuneista kuin amfetamiinin tai buprenorfiinin käytön vuoksi hoitoon hakeutuneista.

Hoitoon hakeutuneiden ikäkeskiarvo vaihteli sukupuolen ja ensisijaisen hoitoon hakeutumiseen johtaneen päihteen mukaan. Kannabiksen vuoksi hoitoon hakeutuneet naiset (20,3 vuotta) olivat pari vuotta nuorempia kuin miehet (22,5 vuotta). Sama noin kahden vuoden ero oli nähtävissä buprenorfiinin vuoksi hoitoon hakeutuneilla naisilla (24,1 vuotta) ja miehillä (26,3 vuotta). Suurin ikäero oli nähtävissä ensisijaisesti amfetamiinin vuoksi hoitoon hakeutuneilla, joista naiset olivat selvästi nuorempia (24,0 vuotta) kuin miehet (28,1 vuotta). Heroiinin vuoksi hoitoon hakeutuneet miehet ja naiset olivat puolestaan lähes yhtä vanhoja, noin 25,5-vu
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 09:35 mammu09 kirjoitti:
opiskelen päihdetyöntekijäksi, ja eniten päihteitä käyttävät n. 30v äidit. Niin raskaana ollessaan kuin lapsen synnyttyäänkin. Tämä ei ole minun mielipiteeni vaan ihan tilasto tietoa. Ei pidä aina yleistää tätä teini äitien juomista!!! Jotkut tekevät niin, mutta eiköhän se ole ihan murto osa kaikista nuorista äideistä!!!! Ei kukaan sano että "ne kolmikymppiset keski ikä äidit jotka juo.." Tapaukset ovat yksilöitä, eivät riipu iästä!! Ollaan siis sopuisasti, niin ÄIDIT 15v, tai 45v!!!
Jatkan vielä:
samaa a-klinikan huumejuttua:
Naisia lääkkeellisissä hoidoissa olevista oli joka viides. Ikäkeskiarvo oli 30 vuotta. Opiaattiriippuvaisille tarkoitetussa lääkehoidossa olevat olivat siis selvästi vanhempia kuin muut opiaattien vuoksi hoitoon hakeutuneet. Opiaattien säännöllistä käyttöä heillä oli ollut keskimäärin 11 vuotta, käyttö oli jatkunut selvästi pidempään kuin muilla opiaattien vuoksi hoitoon hakeutuneilla. Lähes kaikilla oli ollut pistämällä tapahtunutta käyttöä.

Eli 30 v sitten herää hakeutumaan hoitoon mutta käyttö alkunut alle 20 v!! En minäkään tunne enkä tiedä ketään kolmekymppistä joka alkais hassista polttaa. Tuo juttuhan todistaa sen että nuoruuden töppäyksistä kärsii kauan jos koukkun jää!!
 
-------
Musta on ihan kauheeta että sellaset ihmiset jotka eivät oikeesti kykene(alkoholistit, bimbot, hullut, narkkarit jne. lista loputon) hoitamaan lapsiaan saavat niitä.. hyi että. Mua kuvottaa kuunella juttuja lapsien äiteistä jotka ovat jättäneet lapsensa.. nimenomaan tähän kyseiseen luokkaan kuuluvat äidit.. huh huh. Mun mielestä 15 vuotias joka on muuten kypsä niin miksei hän voisi olla kypsä äitiksikkin. Ei mikään narkkari, alkoholisti, hullu.. ei nämä tällaiset ole koskaan kypsiä äidiksi, mutta miksi ne saavat lapsia ja miksi heidän annetaan pitää lapsensa.. tästä asijasta oon niin vihainen.. lapset kärsivät tällaisilla vanhemmilla.. eikä sitä näytä synnytys sairaalat tajuavan että näiltä äideiltä pitäisi ottaa lapset huostaan ja antaa ne ettenpäin saati niile itselle.. ne lapset kärsii. On aivan eri asija jos 15 vuotias saa lapsen ja hänellä ei ole näitä ongelmia. Koittakaa ihmiset tajuta että on parempi olla hiljaa siitä että 15-vuotias saa lapsen.. metelöikää tästä lähin näistä "ongelmia" kantavista äideistä, jotka eivät kykene edes itestään huolehtimaan niin niilä on sitten lapsi... joka kärsii. Olen vihainen yhteiskunnassa oleville äideille/isille jotka antavat lastensa kärsiä... yksi kanssa on perhealta josta tulen vielä joku päivä minä sanon ison sanan.. sen on loputtava!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 09:51 mie kirjoitti:
Kannabiksen käytön vuoksi hoitoon tulleet olivat muita useammin opiskelijoita ja siten harvemmin työttömiä. Heistä harvemmat olivat myöskään asunnottomia, koska heistä useammat olivat ilmoittaneet asuvansa vanhempiensa luona. Heistä myös useammat olivat hakeutuneet hoitoon ensimmäistä kertaa. Naisten osuus kaikista hoitoon hakeutuneista oli pienempi kannabiksen ja heroiinin käytön vuoksi hoitoon hakeutuneista kuin amfetamiinin tai buprenorfiinin käytön vuoksi hoitoon hakeutuneista.
mun tiedon mukaan nuoret äidit ovat harvemmin kotonaan asuvia opiskelijoita eli mitä tää sun ylös onkima tilasto nyt sitten kertoo?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 19:39 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 09:51 mie kirjoitti:
Kannabiksen käytön vuoksi hoitoon tulleet olivat muita useammin opiskelijoita ja siten harvemmin työttömiä. Heistä harvemmat olivat myöskään asunnottomia, koska heistä useammat olivat ilmoittaneet asuvansa vanhempiensa luona. Heistä myös useammat olivat hakeutuneet hoitoon ensimmäistä kertaa. Naisten osuus kaikista hoitoon hakeutuneista oli pienempi kannabiksen ja heroiinin käytön vuoksi hoitoon hakeutuneista kuin amfetamiinin tai buprenorfiinin käytön vuoksi hoitoon hakeutuneista.
mun tiedon mukaan nuoret äidit ovat harvemmin kotonaan asuvia opiskelijoita eli mitä tää sun ylös onkima tilasto nyt sitten kertoo?
minuakin kiinnostaisi tietää :/
että jos viitsisit kertoa?
 
Vekara88
Itseni mielestä naurettavimpia ovat ne, jotka luulevat olevansa hyviä äitejä vain, koska ikänsä nähden on lapsen "aika".

Itse olen 16-vuotias ja odotan esikoista. Täytyy kyllä myöntää, että raskaus ei ole suunniteltu, mutta lapsi nyt oli tullakseen, niin minkäs sille voi.. :/
Elän kyllä onnellisessa parisuhteessa, jossa toinen osapuoli on 19-vuotias ja onnellinen raskaudestani. Olen kyllä itsekin ihmetellyt, että hän haluaa tosissaan olla mukana kaikessa, vaikka onkin vielä nuori ja tuntuu, että monia muita ns."isiä" kypsempi. Ikä ei tässäkään asiassa näytä sitä, että onko kypsä vanhemmaksi. Itse olen nähnyt(niin kuin varmasti moni muukin), että vaikka olisi 30, niin on tosi kypsymätön isäksi.

Olen todella onnellinen raskaudestani, ja tietenkin jokainen äiti hoitaa parhaansa mukaan omaa lastaan.

Välillä on kyllä ruvennut päähän ottaa semmonen, kun minua katsotaan jossain kieroon ja vain sen takia kun on nuori ja maha pystyssä. Kumpa tietäisikin miten onnellinen olen ja valmis ottamaan esikoiseni vastaan.. :headwall:

Kysyisin vielä kaikilta jotka ovat sitä mieltä,että teineistä ei ole äidiksi, että miten se ikä antaa kokemusta lapsen hoidosta ja kasvattamisesta, jos ensimmäistä odottaa?
Uskokaa nyt hyvät ihmiset että se ei ole iästä kiinni, vaan siitä mitä pään sisällä on.

Parempaa jatkoja ja voimia kaikille nuorille äideille ja isille!! :hug:

:heart: marika
 
säälittävää
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: 15 VUOTIAIDEN LASTEN EI PITÄISI SAADA LAPSIA!!! MITÄ NIISTÄKIN TULEE?? OLISITTE ODOTTANEET EDES 5 VUOTTA; TODELLA TYHMÄÄ,JA SÄÄLIKSI KÄY ÄPÄRÄÄ JOKA SYNTYY :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2005 klo 10:12 säälittävää kirjoitti:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: 15 VUOTIAIDEN LASTEN EI PITÄISI SAADA LAPSIA!!! MITÄ NIISTÄKIN TULEE?? OLISITTE ODOTTANEET EDES 5 VUOTTA; TODELLA TYHMÄÄ,JA SÄÄLIKSI KÄY ÄPÄRÄÄ JOKA SYNTYY :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
siis minä en ymmärrä mikä sun ongelmasi oikein on?
teet itsestäsi todella naurettavan :LOL: :LOL:
 
Laura-89
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2005 klo 10:12 säälittävää kirjoitti:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: 15 VUOTIAIDEN LASTEN EI PITÄISI SAADA LAPSIA!!! MITÄ NIISTÄKIN TULEE?? OLISITTE ODOTTANEET EDES 5 VUOTTA; TODELLA TYHMÄÄ,JA SÄÄLIKSI KÄY ÄPÄRÄÄ JOKA SYNTYY :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Mä en ymmärrä tietä.. :headwall: ooteko tosiaan noin kateelisia nuorille äideille. Se ei ole iästä kiinni onko hyvä äiti vaan jos jaksaa yrittää ja rakastaa omaa lastaan eikä tee sille mitään pahaa niin takuulla on hyvä äiti. En väitä että lapsen hoito olis helpoo ja varmaan tuun tarviin tukea rhkä enemmän kuin vanhemmat äidit mutta tekeekö se huonoks äidiks jos pyytää esim. omilta vanhemmiltaan hoitoapua?? Ei minusta. Musta huono äiti on se kuka ei pyydä apua lapsen hoidossa kun sitä tarvitsee vaan sinnittelee loppuun asti ja sitten kun äiti väsyy tarpeeks on se hänelle itselleenkin ja vauvalle haitallista.
 
HMM
Toivottavasti teillä alle 18v lapsen saaneilla ei menojalka ala vipattamaan.... Kyllä minusta kannattaisi nuoruus elää nuoruutena ja vasta sitten hankkia niitä lapsia. Ei sitten kaduta, kun ei ole ikinä saanut "mennä". Harvemmalla kuitenkaan 14-15v alkanut suhde kestää lopun ikää... Sitten on taas näitä 20v yksinhuoltajia, joilla lapset on joka viikonloppu hoidossa, kun äidin pitää päästä viihteelle.....

No ei kait kaikki ole, mutta turhan moni kuitenkin :/

Nimimerkillä kokemusta on, ei tosin omasta takaa vaan läheinen ystävä....
 
Vekara88
laura-89 luin viestisi ja olisi kiva saada vaikka maili-osoitteesi kun hauaisin nuoreja äitejä kavereiksi.. :wave:
Ota vaikkapa oma osoitteeni ylös niin tutustutaan paremmin :D ;)
Vekara_158@hotmail.com
 

Yhteistyössä