Sadevaatteista kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varsin noviisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varsin noviisi

Vieras
Heips, joo on varmasti ollut aiheesta aloituksia ennenkin, mutta vastaisiko joku silti..?

Ensinnäkin lasten kumisaappaista: onko niiden mitoituksessa yleensä joku ns. villasukkavara, vai täytyykö ottaa numeroa isompi koko jos haluaa paksumpaa sukkaa laittaa väliin?

Mites sitten tuollaisen juuri kävelemään oppineen taaperon kanssa kannattaa tehdä? Se kun konttaa vielä puolet matkasta, niin saappaat irtoilee jalasta, vaikka lenkit menisi housuista saappaan alle. Onko mitään kikkaa, millä ne saisi pysymään jalassa? Tai jos ostaisi gore tex -kengät, niin mahtaisiko niillä pärjätä päiväkodissa kokonaan ilman kumppareita?

Entäs ne semmoset kurarukkaset, kuuluuko niihin mahtua jotkut lapaset alle, vai käytetäänkö niitä "paljaaltaan"?

Entä käytetäänkö niitä sellasia sadehattuja yleisestikin? Ehkä normipipo riittää, ja vaikka pk:hon sitten varapipoja mukaan jos pahasti kastuu?

Auttakaas ny, kun mää olen ihan pihalla. :D

Minä mittaan pohjallisen ja ostan siihen villasukkavaran. En osta kenkiä näkemättä tai kokeilematta.

Kumpparit on huonot, ihan pienellä osta goret mielummin, varrellisilla pärjää ihan hyvin. Ainoastaan niiden siistinä pitäminen on hankalempaa kuin kumpparien, kannattaa olla siis parit kengät. Jotkut mallit voi pestä koneessa.

Kurarukkasia on ohuita ja paksuja. Ohuisiin kannattaa varata villatumppuvara tai käyttää vain lämpimähköllä mutta märällä kelillä.

Ei niissä kumppareissa mitään villasukkavaraa ole. Ihan normimitoitus. Ja mitoitus menee valmistajittain, eli toisen 22 voi vastata toisen valmistajan 23.. koittamalla se parhaiten onnistuu.

Päiväkotiin kumpparit ja myös ne goretexit. Varsinkin kun tippuu jalasta. Varasukkia tarpeeksi!

Kurahanskoja on monenmoisia. Esim perus Rukkaa löytyy vuorittomana ja vuorillisena. Ja sään mukaanhan sitä muutakin vaatetta laitetaan enempi vähempi.
Mä olen ostanut lakeiksi sellaisia vettähylkiviä sydvestejä, ei suoranaisesti sadehattua. Tai onhan meillä myös niitä sadehattuja, jotka ovat myös käytössä jos ulkoilemme sateessa. (Joskus se on ihana antaa lasten peuhata sateessa, hyppiä lätäköstä toiseen ja vaikka "uida" niissä)

Yhteistyössä