Sadevaatteet kesällä päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Esim. nyt kun ulkona on 15-16 astetta lämmintä ja sataa, laittaisitteko päiväkotiin sadevaatteet mukaan vai vettä hylkivän ulkoilupuvun vai luotatteko että eivät mene sateella ulos ja näin ollen et laita mitään sadesuojaa mukaan.

Usein tätä mietin, kun onhan siellä ulkona mun mielestä vähän liian lämmin pitää sadevaatteita tai edes ulkoilupukua.

Sadetakki ja kurahousut vaan mukaan. Jos on monena päivänä sateista niin viimeistään silloin hoitajat vievät lapsia ulos, kun lapset tuppaa sisätiloissa käymään vähän ylikierroksilla (ehkei ihan kaatosateella, mutta jos on pientä tihkua).

Alkuperäinen kirjoittaja eri käytäntöjä;28797580:
Mikset kysy päiväkodilta, miten toimitaan ja ulkoilevatko sateella?

no meillä on poika vasta aloittanut päiväkodin, mutta alussa sanottiin että sadevaatteet pitää olla syksyksi, kesällä niitä ei tarvita kun ovat hiostavat. No sitten kuitenkin olivat yksi kerta menneet ulos pikkusateella ja mun poika oli sitten ollu hupparilla ja verkkareilla, koska en ollut vielä ehtinyt ostamaan kuriksia, kun ajattelin ettei niillä ole kiire jos vasta syksyllä käyttävät...muilla oli ollut sadevaatteet.

No nyt on hommattuna kurahousut ja sadetakki, mietin tässä et laitanko ne nyt sitte tänään mukaan päiväkotiin kun sataa ja 15 lämmintä. Poika oli heinäkuun kesällä päivystävässä pk:ssa ja tänään palaa taas omaansa...päiväkodeissa on kyllä ihan eri käytäntöjä...toisessa ei eskareiden tarvitse käyttää kuravaatteita ja toisessa tarvii. toisessa mennään sateella ulos ja toisessa ei.

Ehkä mä vien ne nyt sinne päiväkotiin, niin ovatpahan siellä sitten...käyttää tai ei.

Eihän mikään pakko ole hankkia niitä perinteisiä raskaita sadevaatteita, jotka hiostavat. "Sadevaatekertoimia" vedenpitävyyden suhteen löytyy paljon muuntyyppisistäkin vaatteista.

Yhteistyössä