sädekehän kiillotus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
:saint:

Kuinka moni miettii, että mitenköhän sen lapsen kävi, josta palstalla luin? (tässä tapauksessa en tarkoita kuolemansairaita tai mitään vakavaa, vaan arkipäivää, joka oli erinlainen kuin meidän)

Mietitäänkö tätä lasta sen jälkeen kuin, ollaan poistuttu palstalta?
Esimerkkinä.
Kuka miettii vielä sen jälkeen, kun punainen raksi on hiiren kautta napsahtanut, että mitenköhän se harmaan vierailijan lapsi oikeasti pärjää siellä päiväkodissa?

No, jos vastaus on (ja tässä tapauksessa vastaatte itsellenne, joten valehteluhan ei luonnollisesti kannata) kyllä, ette kiillota sädekehää, vaan olette aidosti huolissanne toisen ihmisen lapsesta.

Jos vastaus oli ei, en ajattele, niin voidaan reilusti sanoa (ja voitte reilusti myös myöntää, koska edelleenkin vastaatte itsellenne) että kiillotin vain sädekehääni. Koska en oikeasti jaksa murehtia jokaisen lapsen kohtaloa.

Jatkan tätä samaa, mitä jo tuossa edellä ohimennen vihjaisemassa ketjussa jo mainitsin: Arvostus lähtee teistä itsestänne, jos ette arvosta itse itseänne, ei kukaan muukaan teitä arvosta!

Niinpä, antakaa ihmiset tekee omat ratkaisunsa, älkääkö ajatelko olevanne parempia, koska olette tehneet yleisemmin hyväksytymmän ratkaisun. Se paljastaa vain sen, turhautumisen mitä koette. Tehkää jotakin mieluummin sille turhautumiselle.

:saint:

Mä olen ajattelija ja pohtija, kyllä mä ainakin pohdin paljon palsta asioitakin "siviilissä", esim. just että mitenhän sen ja sen lapsen on käynyt. Vieläkin pohdituttaa mitähän sillekkin lapselle kävi, kun söi linnunraatoa ja tuli kipeäksi. Mutta en mä sillä ole mitään sädekehiä kiillotellut (?). Multa on varmaan taas mennyt jotain ohi. Mä en muutenkaan ymmärrä luokittelua parempi ihminen - huonompi ihminen. Ihmisiähän tässä kaikki ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Mä olen ajattelija ja pohtija, kyllä mä ainakin pohdin paljon palsta asioitakin "siviilissä", esim. just että mitenhän sen ja sen lapsen on käynyt. Vieläkin pohdituttaa mitähän sillekkin lapselle kävi, kun söi linnunraatoa ja tuli kipeäksi. Mutta en mä sillä ole mitään sädekehiä kiillotellut (?). Multa on varmaan taas mennyt jotain ohi. Mä en muutenkaan ymmärrä luokittelua parempi ihminen - huonompi ihminen. Ihmisiähän tässä kaikki ollaan.

Tämä ei mielestäni ole kenenkään arkipäivää, että syödään linnunraatoja (ei kypsennettyinä)

Mainitsen alkuperäisessä viestissäni, arkipäivän asioiden arvostelut, jossa joku kokee tekevänsä asian paremmin ja tutkimuksiin nojautuen (joka virallisiin tai sitten niihin omiinsa) väittää tapansa olevan ainoa oikea.
Arkipäivä rullaa niin monilla erillä tavoilla, että kukaan ei voi sanoa omansa olevan ainoa ja oikea.
Silloin kun arkipäiväisistä asioita arvostellaan, kyse on melkein 100% nimenomaan siitä omasta sädekehän kiilloituksesta, joka on naamioitu välittämiseksi. Joku jopa uskoo itsekin siihen, että välittää.

Tätä tapahtuu täällä jokapäivä. Annoinpahan vain hieman mietittävää itse kullekin, millä motiiveilla liikkuu.
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tämä ei mielestäni ole kenenkään arkipäivää, että syödään linnunraatoja (ei kypsennettyinä)

Mainitsen alkuperäisessä viestissäni, arkipäivän asioiden arvostelut, jossa joku kokee tekevänsä asian paremmin ja tutkimuksiin nojautuen (joka virallisiin tai sitten niihin omiinsa) väittää tapansa olevan ainoa oikea.
Arkipäivä rullaa niin monilla erillä tavoilla, että kukaan ei voi sanoa omansa olevan ainoa ja oikea.
Silloin kun arkipäiväisistä asioita arvostellaan, kyse on melkein 100% nimenomaan siitä omasta sädekehän kiilloituksesta, joka on naamioitu välittämiseksi. Joku jopa uskoo itsekin siihen, että välittää.

Tätä tapahtuu täällä jokapäivä. Annoinpahan vain hieman mietittävää itse kullekin, millä motiiveilla liikkuu.

Jaa jaa, nyt tajusin. Onhan se tosiaan noin, et niitä on paljon liikkeelä, joiden mielestä se oma tapa lullata arkea on se ainoa ja oikea tapa. Jokanen perhe ja vanhempi varmaan kuitenkin tuntee sen oman perheen ja sille parhaiten sopivat toimintamallit. Ei voi väittää olevansa parempi vanhempi, jos vaikka nukuttaa perhepedissä jne..

Mutta sitten tollasissa suuremman linjan asioissa, kuten rokottamatta jättämisisssä jne. olen melko mustavalkoisesti oman kantani puolella. Mutta en silti koe olevani ihmisenä parempi kuin toista väittävä osapuoli, jos nyt ymmärsit mitä tarkoitan.

Alkuperäinen kirjoittaja familia:
ei kai se sádekehá kiillotusta ole jos on huolissaan muista ihmisistá eiks se kuulu ikáánkun ihmisyyteen, ainakin suurimman osan?

No jos luet ajatuksen kanssa viestin, niin huomaat että kyse on nimenomaan siitä, että kuka on oikeasti huolissaan ja kuka kiilloittaa vain sädekehää

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jaa jaa, nyt tajusin. Onhan se tosiaan noin, et niitä on paljon liikkeelä, joiden mielestä se oma tapa lullata arkea on se ainoa ja oikea tapa. Jokanen perhe ja vanhempi varmaan kuitenkin tuntee sen oman perheen ja sille parhaiten sopivat toimintamallit. Ei voi väittää olevansa parempi vanhempi, jos vaikka nukuttaa perhepedissä jne..

Mutta sitten tollasissa suuremman linjan asioissa, kuten rokottamatta jättämisisssä jne. olen melko mustavalkoisesti oman kantani puolella. Mutta en silti koe olevani ihmisenä parempi kuin toista väittävä osapuoli, jos nyt ymmärsit mitä tarkoitan.

Suuremmat asiat ymmärrän, koska siinä on myös jollain tapaa yhteys myös itseensä ja silloin asiasta voi luonnollisesti olla huolissaan.

Yhteistyössä