Sabotoin itse itseäni. Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vigaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vigaria

Vieras
Miksi teen itselleni näin. Lopetan koulut kesken. En uskalla hakea töitä. En koe olevani minkään arvoinen. Tuhoan sen mitä saan aikaan niin nopeilla ja äkkipikaisilla päätöksillä etten pysy itsekään perässä. Masentaa etten saa itseäni kuriin. Nyt sain lähetteen mammografiaan ja päätin olla menemättä jos vaikka joutuu pettymään ettei se olekaan syöpää. Mikä minussa on vikana.

Ootko sä kokenut ettet oo saanut koskaan mitään tarpeeksi tai ollut tärkeä? Mieti nyt mistä asti noi sun tuntemukset tulee. Jos lapsena ei ole opetettu, että olet arvokas, niin sun täytyy sit oppia se aikuisena.

Et ole lääkäri, en minäkään, mutta me molemmat tiedämme sen, että menet huomenna terveyskeskukseen. Jos et saa ketään mukaasi, mielikuvittele, että minä, La Paset, istun hengessä mukana vierelläsi. Yhdessä me selvitämme lääkärin kanssa, miten saamme sinut taas raiteille. Sovitaanko näin?

Ootko sä kokenut ettet oo saanut koskaan mitään tarpeeksi tai ollut tärkeä? Mieti nyt mistä asti noi sun tuntemukset tulee. Jos lapsena ei ole opetettu, että olet arvokas, niin sun täytyy sit oppia se aikuisena.

Ei sieltä hyviä eväitä elämä taipaleelle pakattu. Ei se voi enää olla tekosyynä itselleen. Tarkoitan siis ettei sen pitäisi vaikuttaa. Saisi vaikuttaa. Pitäisi osata hallita itseään. Se hallinnan puute ja jatkuva alamäki mättää n

Et ole lääkäri, en minäkään, mutta me molemmat tiedämme sen, että menet huomenna terveyskeskukseen. Jos et saa ketään mukaasi, mielikuvittele, että minä, La Paset, istun hengessä mukana vierelläsi. Yhdessä me selvitämme lääkärin kanssa, miten saamme sinut taas raiteille. Sovitaanko näin?

Minulla on vastaavanlaisia ongelmia, ja menin jokusen vuoden niistä kärsittyäni juuri terveyskeskukseen. Siellä todettiin, että a) en ole masentunut ja b) etteivät sen paremmin he kuin minäkään tiedä mikä minua vaivaa. Nyt vuotta myöhemmin olen tismalleen samassa tilanteessa kuin aiemmin (eli ilman töitä, opiskelupaikkaa, kavereita/parisuhdetta ja itsetuntoa).

Viimeiset pari kuukautta olen käyttänyt yrittämällä joka arkipäivä soittaa yhdelle potentiaaliselle työnantajalle, siinä kertaakaan onnistumatta. Asia ahdistaa liikaa ja lisäksi olen päiväsaikaan (siis silloin kun se soittaminen olisi mahdollista) jostain syystä suuren aikaa sitä mieltä, että nykyinen tilani on melkolailla ok, nykyisen elämäntilanteeni (mukaan lukien työttömyys) sietämättömyys valkenee sisäisen ymmärryksen muodossa yleensä vasta illalla.

[QUOTE="Vierailija";28606995]Suosittelen lämpimästi lääkärin, psykologin tai neurologin juttusille menemistä. Kyseessä voi olla myös ADD tai ADHD.[/QUOTE]

Kyllä minulta sitä tutkittiin, mutta jätin sen kesken. Siinä kesti liian kauan, enkä sitten keksinyt syytä mitä varten siellä olen, muuta kuin pellenä. Niin enkä tahtonut älykkyystesteihin, ei olo parane ainakaan siitä että tietää kuinka tyhmä todella on.

Onpahan tässä taas yö mietitty. Kunpa pystyisi lukemaan edes jotain. Sekään ei tahdo luonnistua nyt. Jatkan kai työn etsimistä. Kumma kun eivät tahdo huolia kouluttamatonta, kielitaidotonta naista työntekijäkseen. Olen niin sotkenut asiani taas.

Kyllä minulta sitä tutkittiin, mutta jätin sen kesken. Siinä kesti liian kauan, enkä sitten keksinyt syytä mitä varten siellä olen, muuta kuin pellenä. Niin enkä tahtonut älykkyystesteihin, ei olo parane ainakaan siitä että tietää kuinka tyhmä todella on.

Onpahan tässä taas yö mietitty. Kunpa pystyisi lukemaan edes jotain. Sekään ei tahdo luonnistua nyt. Jatkan kai työn etsimistä. Kumma kun eivät tahdo huolia kouluttamatonta, kielitaidotonta naista työntekijäkseen. Olen niin sotkenut asiani taas.

Takas vaan tutkimuksiin. Ei toi itsesäälikään mitään auta. Vaikka ei huvittais, niin asiat on tehtävä loppuun, edes tutkimus, joka saattaa antaa vastauksen siihen, miksi susta tuntuu että olet yksinkertainen ja miksi alisuoritat ja jätät asiat kesken.

Takas vaan tutkimuksiin. Ei toi itsesäälikään mitään auta. Vaikka ei huvittais, niin asiat on tehtävä loppuun, edes tutkimus, joka saattaa antaa vastauksen siihen, miksi susta tuntuu että olet yksinkertainen ja miksi alisuoritat ja jätät asiat kesken.

Missä tuollaisia tutkimuksia tehdään? Mihin voisi mennä? Minulla on ollut joku vika vuosia, masennukseksi sanovat ja kunnallisella eivät tutki kuin rastiruutuun 10 minuuttia ja eläkettä seuraava vuosi. Minä olisin valmis vaikka mihin tutkimukseen ja töihinkin, mutta eivät suostu. Joten lepäilen tässä sitten.

Olen anellut tarkempia tutkimuksia, mutta ei kuulemma ole aikaa. Joten missä näitä tehtäis? Voisin vaikka maksaa jos ei tuhottomasti maksais.

Yhteistyössä