Saavatko Kunnalliset pph:t Kelasta jotakin tukea alle kouluikäisiin lapsiin jotka kuitenkin yli 3-vuotta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tittidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tittidi

Vieras
niin siinä se kysymys, itse olen kunnallinen pph ja tuli hylsy kelasta kun koitin hakea, ette ole oikeutettu kotihoidontukeen koska ei ole alle 3v lapsia ( joo tiedän!) ja ette saa mitään muutakaan ( no ei ihan noin muotoiltu mut kuitenki) koska olette päivähoidon tuottaja.

Hoitolasten lisäksi siis kotona kanssani oma 3 ja puoli vuotias lapsi.

Millä logiikalla perhepäivähoitaja saisi kelasta kotihoidontukea eri ehdoin kuin toiset?

Meidän kunnassa kunta maksaa pph:lle pienen korvauksen omasta lapsesta kun tämä on lapisryhmässä.

Juu, et saa kotihoidontuke. Eikä kukaan muukaan saa mitään tukea yli 3v lapsesta.
Meidän kunnassa pph:n omat lapset ovat myös hoitolapsia. He maksavat omista lapsista hoitomaksun ja saavat kunnalta palkan myös omasta lapsestaan. Tässä on sekin hyvä puoli, että jos on sairas itse, niin omallekin lapselle on varahoitopaikka!

en edes hakenut kotihoidontukea enkä kuvitellut saavani, sen sijaan sitä jota saa alle kouluikäisestä kotona hoidossa olevasta, sain esikoisesta aikoinaan 60e kun olin työtön..muistaakseni. Sitä yritin siis hakea.

[QUOTE="alkup";25681207]en edes hakenut kotihoidontukea enkä kuvitellut saavani, sen sijaan sitä jota saa alle kouluikäisestä kotona hoidossa olevasta, sain esikoisesta aikoinaan 60e kun olin työtön..muistaakseni. Sitä yritin siis hakea.[/QUOTE]

Siihen vaaditaan alle 3-v että saa isommasta tuota.

Miten niin kituutetaan? :D Kuitenkin säästät sen oman lapsen päivähoitomaksun, ja oman kulkemisen töihin ja takasi. Itse olen pph:na tyytyväinen palkkaan, kun nuo edellä mainitsemani asiat ottaa huomioon =)
Montako lasta sinulla on hoidossa? Minulla 3 ja yksi on oma alle kouluikäinen.

enhän säästä koska se olisi näillä tuloilla lähes ilmainen ja ilman tätä työtä olisin työtön jolloin se olisi kokonaan ilmainen enkä työttömänä voi kulkea töihin.. 1-3 hoitolasta on omani lisäksi.
olen lisäksi yh, se vaikuttaa pk-maksuihin.

Yhteistyössä