Saatuani isäni suurehkon perinnön tajusin olevani pettynyt häneen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Että hyvä kun tajusin tämän, niin voin sille joskus naamaa päin asian täräyttää, jos oikein hieroo naamaani sitä, etten minä muka rakastanut isä.ni. Rakastin aidommin ja enemmän kuin hän. Siis aitoa ihmistä, sitä, joka isä oli, en kuvaani hänestä, toisin kuin leski.
Ap

Sinä tuskin osaat rakastaa ketään. Sorry.

• Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
Mietin vain (otsikkooni viitaten) että tämä on se syy etten lesken mielestä sitten rakastanut isääni ja kehtasikin sellaista alkaa minulle jo sanoa. Nämäkakkosvaimot eivät koskaan näe eivätkä tajua tällaisia asioita miehistään, itse kyllä haukkuvat näittä kaikesta, minkä kanssa eivät näiden miesten suhteen itse pärjää. Mutta se menee täysin ohi, että mites hyviä isiä nämä ukot omille lapsilleen nyt olivatkaan, jos eivät aina niin oikein lapsiaan kohtaan toimineet. Tai no terveet naiset senkin näkevät, hiukan tärähtäneet eivät niinkään.
Ap

Nämä uudet vaimot näkevät sen oikean miehen. Sen jonka ei ole tarvinnut olla huonon avioliiton ja entisen yhteiskunnan puristuksissa. He näkevät sen hellän miehen. Ja he näkevät sen kuinka mies on päässyt eteenpäin ja on onnellinen, mutta kuinka katkeroituneet aikuiset lapset eivät kykene ymmärtämään, antamaan anteeksi eivätkä ainakaan kykene menemään eteen päin ihmissuhteissa. Isäsi pääsi pois helvetistään (ed avioliitosta), mutta sinä olet kunnon äitisi lapsi ja parhaan kykysi mukaan pidit katkeraan loppuun asti yllä vihaa ja katkeruutta. Olet varmasti hyvin ylpeä itsestäsi. Nyt ei tarvii enää muuta kuin käskeä omia lapsia hakemaan sulle valkovuokkoja, koska sinähän sen suurimman menetyksen tässä koet. :rolleyes:

Nämä uudet vaimot näkevät sen oikean miehen. Sen jonka ei ole tarvinnut olla huonon avioliiton ja entisen yhteiskunnan puristuksissa. He näkevät sen hellän miehen. Ja he näkevät sen kuinka mies on päässyt eteenpäin ja on onnellinen, mutta kuinka katkeroituneet aikuiset lapset eivät kykene ymmärtämään, antamaan anteeksi eivätkä ainakaan kykene menemään eteen päin ihmissuhteissa. Isäsi pääsi pois helvetistään (ed avioliitosta), mutta sinä olet kunnon äitisi lapsi ja parhaan kykysi mukaan pidit katkeraan loppuun asti yllä vihaa ja katkeruutta. Olet varmasti hyvin ylpeä itsestäsi. Nyt ei tarvii enää muuta kuin käskeä omia lapsia hakemaan sulle valkovuokkoja, koska sinähän sen suurimman menetyksen tässä koet. :rolleyes:
Ei tämä ainakaan nähnyt. Hän pakotti isän olemaan sitä, mitä hän isän halusi olevan, ei hyväksynyt sitä, että isällä on ollut erilainen elämä ENNEN HÄNTÄ ja siihen kuuluu toisia isälle rakkaita ihmisiä. Ei ilmeisesti tuntenut oloaan kovin varmaksi isän rinnalla tästä käytöksestään päätellen.
Ap

Ei tämä ainakaan nähnyt. Hän pakotti isän olemaan sitä, mitä hän isän halusi olevan, ei hyväksynyt sitä, että isällä on ollut erilainen elämä ENNEN HÄNTÄ ja siihen kuuluu toisia isälle rakkaita ihmisiä. Ei ilmeisesti tuntenut oloaan kovin varmaksi isän rinnalla tästä käytöksestään päätellen.
Ap
Sinä näet kaikki asiat katkeruuden linssien läpi. Sinä annat asioille erilaisen merkityksen, mitä muut ihmiset.

Tämän takia sinun havaintosi muista ihmisistä eivät ole luotettavia.

Sinä näet kaikki asiat katkeruuden linssien läpi. Sinä annat asioille erilaisen merkityksen, mitä muut ihmiset.

Tämän takia sinun havaintosi muista ihmisistä eivät ole luotettavia.
En näe. Onhan se nyt ihan selvä merkki siitä, ettei isän vaimo nähnyt isää sellaisena kuin tämä oli, että rajoitti isän tekemisiä ja sitä, kenen kanssa tämä sai jutella jne. Näihin siis kuuluivat kaikki, keitä vaimo ei hyväksynyt mukaanlukien isän äiti, minä, vanhoja ystäviä, minun äitini jne. Ei ressukka tajunnut tulleensa jo elettyyn elämään mukaan.
Ap