Saatuani isäni suurehkon perinnön tajusin olevani pettynyt häneen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli mun piti ennemmin kärsiä, ettei tämän läskipään hallusinaatioavioliitto hajoa. Vaimo siis hallusinoi että liitto on jotain mitä ei ollut. Isä olisi halunnut toimia ”näin”, mutta se ei käynyt, koska vaimon ois pitänyt tajuta että mikä isä on. Ilmeisesti valehdellut vaimollekin mitä lie. Tai jättänyt kertomatta. Ollakseen edukseen.
Ap

Eli mun piti ennemmin kärsiä, ettei tämän läskipään hallusinaatioavioliitto hajoa. Vaimo siis hallusinoi että liitto on jotain mitä ei ollut. Isä olisi halunnut toimia ”näin”, mutta se ei käynyt, koska vaimon ois pitänyt tajuta että mikä isä on. Ilmeisesti valehdellut vaimollekin mitä lie. Tai jättänyt kertomatta. Ollakseen edukseen.
Ap
Niin minä en kehuisi että teki parhaansa. Päh. Ajatteli vain itseään, stana sitä tartte kaunistella. Eikö muka todellakaan kyennyt parempaan? Luuseri.
Ap

Tietenkin itsenkin ajatteleminen on tärkeää, mutta.... kiva vaan ettei äitinikään ollut minun puolellani asioissa yleensäkään. Jäin sitten ihan yksin henkisesti jo tosi pienenä.
Ap

Ei vielä. Mutta isäni edunvalvojana toiminut asianajaja sanoi, että tuskin isäni äidiltään testamentilla perimä omaisuus minnekään muualle menee kuin minulle, koska testamentissa oli avio-oikeus poissuljettu. Lisäksi leski ilmoitti jo yhden asunnon osalta testamentista, pitäisin omituisena, jos panttaisi muita testamentteja. Lisäksi isäni oli jo muistisairas perittyään äitinsä, joten tuskin olisi voinut enää pätevää testamenttia tehdäkään.
Ap
Jos isäsi on ollut edunvalvottu, niin eipä hän sinulle tai kenellekään muullekaan ole voinut mitään isompaa lahjoitella.

Odota nyt vielä, löytyykö jostain isäsi jälkeläisiä, joista et mitään tiedä. Kunnallisvaltuutetun tytär sentään tiesi isänsä panosta ja tämän lapsesta. Ettei mene perintö jakoon.

Tietenkin hän teki parhaansa ja sen näki. Mitä sitten? Olisi voinut silti kuunnella, kun hänelle sanottiin, että toiminnassa on virheitä ja se on väärin. Ja miettiä vähän.
Ap
Entä sinun toimintasi omia lapsiasi kohtaan? Miten aiot korvata heille sen, että heillä ei ole ollut koskaan ns. hyvää äitiä?

• Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
Ihan typerää aina vedota, että ihmiset tekevät parhaansa. Mitä sittn?????? Se ei riitä, jos on niin itserakas ja itsekeskeinen, paksukalloinen tai typerys, että ei KUUNTELE, kun toiset sanoo, että sä satutat tuolla toisia!!!!!! Ymmärrän, ettei se aina auta tekemään paremmin, mutta silloin on velvollisuus HAKEA APUA, että oppii paremmaksi ihmiseksi.
Ap

Sinä satutat sun lapsiasi ja siinä sivussa kaikkia muitakin ihmisiä. Hae apua itsellesi!

• Tykkää
Reactions: Elena777
Jos isäsi on ollut edunvalvottu, niin eipä hän sinulle tai kenellekään muullekaan ole voinut mitään isompaa lahjoitella.

Odota nyt vielä, löytyykö jostain isäsi jälkeläisiä, joista et mitään tiedä. Kunnallisvaltuutetun tytär sentään tiesi isänsä panosta ja tämän lapsesta. Ettei mene perintö jakoon.
On voinut, kuvitteletko edunvalvonnan alkaneen kauankin ennen kuolemaa? Ja ei ole muita lapsia, ainakaan vuoteen 89 mennessä. Sen jälkeisiä virkatodistuksia odotellaan vielä, mutta ei siellä mitään ole.
Ap

Olis kyllä raskasta, jos pitäisi päivitellä kaikkien muiden asioita, vaikkei niiden päivittely sulle edes kuulu. Mitenköhän selviäisit omista ongelmistasi?
Ap
Aika hyvin olen selvinnyt ja niitä on riittänyt elämän varrella, mutta kyse on siitä annanko minä niiden ongelmien ja ihmisten murtaa minut vai nousenko ylös ja jatkan matkaani vahvempana.
Olisin surullinen, jos antaisin katkeruuden ja vihan myrkyttää itseni.

• Tykkää
Reactions: Echo
Entä sinun toimintasi omia lapsiasi kohtaan? Miten aiot korvata heille sen, että heillä ei ole ollut koskaan ns. hyvää äitiä?
Heillä on kaverina yksi huostaanotettu pentu. Mieti ennemmin, miten hänen vanhempansa korvaavat sen. Juuri sain kuulla lapselta itseltään tänään asian. On ravannut heillä jo ainakin noin vuoden ajan. Se joka menee kaapeista ottamaan kaikenlaista eikä aina kysy ensin.
Ap

Aika hyvin olen selvinnyt ja niitä on riittänyt elämän varrella, mutta kyse on siitä annanko minä niiden ongelmien ja ihmisten murtaa minut vai nousenko ylös ja jatkan matkaani vahvempana.
Olisin surullinen, jos antaisin katkeruuden ja vihan myrkyttää itseni.
No ehkä suakin v*tuttais jos saisit odottaa miljoonias siinä. Mitä tuo nyt on, jos et ole rahassa kärsinyt paljon peetäkään.
Ap

Heillä on kaverina yksi huostaanotettu pentu. Mieti ennemmin, miten hänen vanhempansa korvaavat sen. Juuri sain kuulla lapselta itseltään tänään asian. On ravannut heillä jo ainakin noin vuoden ajan. Se joka menee kaapeista ottamaan kaikenlaista eikä aina kysy ensin.
Ap
Meinaat että joku lapsi korvaa puuttuvan äiti-lapsi suhteen?

Mietin vain (otsikkooni viitaten) että tämä on se syy etten lesken mielestä sitten rakastanut isääni ja kehtasikin sellaista alkaa minulle jo sanoa. Nämäkakkosvaimot eivät koskaan näe eivätkä tajua tällaisia asioita miehistään, itse kyllä haukkuvat näittä kaikesta, minkä kanssa eivät näiden miesten suhteen itse pärjää. Mutta se menee täysin ohi, että mites hyviä isiä nämä ukot omille lapsilleen nyt olivatkaan, jos eivät aina niin oikein lapsiaan kohtaan toimineet. Tai no terveet naiset senkin näkevät, hiukan tärähtäneet eivät niinkään.
Ap

Että hyvä kun tajusin tämän, niin voin sille joskus naamaa päin asian täräyttää, jos oikein hieroo naamaani sitä, etten minä muka rakastanut isä.ni. Rakastin aidommin ja enemmän kuin hän. Siis aitoa ihmistä, sitä, joka isä oli, en kuvaani hänestä, toisin kuin leski.
Ap