saatteko viedä jotain itseleivottua päiväkotiin?

säästöpossu

Aktiivinen jäsen
19.12.2005
2 253
0
36
esim. jos lapsella on synttärit ja te viette päiväkotiin jotain nii leivotteko itse vai ostatteko jotain valmista (esim.keksipaketin)?

mun sisko väittää et ainakin helsingissä ei saa viedä itseleivottua koska jos lapset saa jotain niistä (ruokamyrkytys?) nii kuka maksaa!?
Mutta mä en oo ikinä kuullutkaan tästä nii miten on?

Ja muuten tänään ku vein pojan näin ku yhdellä äidillä oli kakku mukana, oli kyllä toinen osasto mutta sama päiväkoti.
Mietin vaan ku haluan viedä jotain sit ku poika on vika päivä siellä, mun piti tänään kysyä asiasta mutta unohdin.

Tampereella ei saa viedä, jos vie jotain kaupan tuotetta niin senkin pitäis olla huoneenlämmössä säilytettävä, jos veis vaikka kaupan jätskikakun niin on mahdollista että kylmäketju katkeaa matkan varrella ja silloin sitä ei saa tarjoilla koska kaupunki olis sitten vastuussa ruokamyrkytyksistä.

Kyllä meillä saa viedä mutta pitää kertoo mitä niihin on laitettu, et tietävät kenelle käy.

Tai mistä tiedän saako mutta ainakin ovat vastaan ottaneet, tiedä sitten mihin on ne sit survassu :whistle:

En itseasiassa tiedä miten "säännöt" täällä menee, mutta meillä on sanottu että lasten syntymäpäivillä tarjoillaan jäätelöä. Ei pullia eikä keksejä.

Toisaalta taas päiväkodilla pidetään joskus tuollaisia yhteisiä nyyttäri-juhlia joihin kutsutaan kaikkien lasten perheet ja jokainen perhe tuo jotain itsetekemäänsä leivonnaista tai ruokaa tarjolle. Eli noissa kyllä lapset syövät kotitekoisia.

Täällä ei saa viedä enää mitään, ei edes kaupasta ostettua tai edes karkkia, viime syksynä tuli sellanen sääntö. Hiukan on lapset olleet pettyneitä, oishan se kiva kun sais synttäreidensä kunniaksi tarjota vaikka tikkarit ai edes keksit.

Päiväkodin johtaja ehdotti että lapsi voi vaikka kerätä pihalta jokaiselle ryhmälläiselle pienen kiven muistoksi synttäreistä, hiukanko tyhmää....

Yhteistyössä