Saatteko/odotatteko saavanne kiitosta..

tähdenlento09

Aktiivinen jäsen
16.10.2006
6 826
0
36
..mieheltänne lasten ja kodinhoidosta?
Kun välillä tuntuu että miestä pitäis ylistää ja kiitellä illat pitkät kun jaksaa tehdä töitä niinkin paljon kun tekee, mutta mun tekemä "työ" kotona jää täysin arvostamatta :/
Sillä loppuu se työpäivä kun sulkee kotioven takanaan, mutta mun työ"päivä" se vaan jatkuu vuorokaudet läpeensä :|
Välillä sitä vaan väsyy kun hoitaa kotona kaiken yksin yötä päivää :/ :ashamed:
Toki arvostan miestäni kun jaksaa tehdä paljon töitä, mutta eikö sen pitäis olla sen arvostuksenkin molemminpuolista? En ainakaan suoria sanallisia "kehuja" tai kiitosta ole saanut.. :/
*olen juu väsynyt ja vielä vähän väsynyt, molemmat pienet on nukkuneet erityisen huonosti viimeiset 2vrk* :ashamed:

kyllä meillä ukko kiitoksen sanoo mm kun ruokapöydästä nousee... ja ite kotihommia tekee kun töistä tulee... toki mä päivän aikana teen sen sata hommaa... mutta meillä on ukko tuumannu että samanlainen "työpäivä" se mullakin on vaikka kotona oon... ja siis osallistuu kotihommiin myös työpäivänsä jälkeen =)

no..huomaa aina kun on siivottu ;)kuuntelee aina kun marisen päivästäni,kysyy aina kuinka meni,ja tossa muutama viikko sitten kun puhuttiin töihin menosta sanoi että nostaa hattua mulle että oon jaksanu olla kotona lasten kanssa jo 4vuotta kun hän ei ois jaksanu.ja sitten viime viikolla kun oli sairaslomalla räkiksestä niin sanoi että on se kurjaa jos mä tulisin kipeeks ,hän kun on sairaslomalla niin sillon ei tarvi tehä yksin mitään kun mun taas täytyy hoitaa lapset vaikka pää kainalossa... on se aika ihqu!!!

Mä kyllä ymmärrän ettei jaksa 12-17h työpäivän ja 5h yöunien jälkeen muuta kun kaatua sänkyyn, mut olis silti kiva kuulla että arvostaa mun "työtäni" :/
*tää on vaan taas "näitä" päiviä* :ashamed:

enpä juuri saa kiitosta,tuskin edes huomaa vaikka miten olis siivottu kotia :/ ja lasten hoito...sehän kuuluu mulle kun oon kotiäiti :whistle: joskus toooosi harvoin kiittää ruuasta tai sanoo kotiin tullessaan että täällähän on siivottu....

Mie siivoan tarpeeksi harvoin niin sen huomaakin. :laugh:

Ja menin autokouluun ja mies joutuu teoriatuntien ajan hoitamaan lapset niin on se taas pikkasen enempi sitäkin arvostanu. Eli siis sanatonta kiitosta tulee kyllä juu :D

mun mies kyllä arvostaa, mutta ei silti paljon kiittele. ruuasta kiittää, mutta muuten luulee että makaan perse homeessa kokopäivän... kun hän tekee töitä 8h päiväs ja remppaa taloa, ymmärrän että hän on poikki. niin olen minäkin.. sairastan synnytyksen jälkeistä masennusta, enkä ole saanut vuoteen nukkua kunnolla, aina oon joutunu herää lapsen kanssa... se ottaa päähän!

Kyllä saan.

Viimeks eilen illalla saunassa mies sanoi, että arvostan sua ihan hirveen paljon.
Kyllä se aina tuntuu kivalta kuulla.

Lisäksi hän osoittaa sen myös teoillaan. Tulee koulusta, ottaa lapset ja vie ne pihalle, että saan olla hetken yksin. Syöttää iltapuurot, vaihtaa vaipat jne. Välillä tuntuu, et täällä perheessa vaimo vaan makoilee illat... :whistle:

En saa enkä jaksa sitä enää odottaakaan :kieh:
Mut voi kiesus kun on ukon palkkapäivä niin sitä sitten taivastellaan kuinka on tullut ylitöitä ja voi voi kun on hyvä että hän käy töissä että saadaan vähän ruokaakin kaupasta |O

Mutta mitäs kiitosta tästä voisi edes pyytää kun "olen vaan kotona"?Siis sama se kuka pyykit pesee ja siivoo ja laittaa ruokaa, joskus tuntuu että mun pitäs oikeasti tienata että mieskin mua arvostaisi edes pikkusen :headwall:

siis saan kiitosta, mutta minua ärsyttää se, että mies ei pidä minun työtäni TYÖNÄ koska olen pph. Se puhuu työpäivän jälkeen kuinka hänellä taas oli rankka päivä ja nyt tarvii lepoa. Koskas minä saan sitä lepoa?? Minulla täällä 6 lasta päivisin, 3 omaa, 3 "lainalasta". Mieheni ei itse selviäisi edes hengissä niiden kaikkien kanssa. Puhuu "kuinka sitten kun sinäkin menet töihin..." Minähän olen töissä kokoajan!!! :D

On tästä puhuttu ja nyt alkaa näyttämään jo "hyvältä" :)

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
..mieheltänne lasten ja kodinhoidosta?
Kun välillä tuntuu että miestä pitäis ylistää ja kiitellä illat pitkät kun jaksaa tehdä töitä niinkin paljon kun tekee, mutta mun tekemä "työ" kotona jää täysin arvostamatta :/
Sillä loppuu se työpäivä kun sulkee kotioven takanaan, mutta mun työ"päivä" se vaan jatkuu vuorokaudet läpeensä :|
Välillä sitä vaan väsyy kun hoitaa kotona kaiken yksin yötä päivää :/ :ashamed:
Toki arvostan miestäni kun jaksaa tehdä paljon töitä, mutta eikö sen pitäis olla sen arvostuksenkin molemminpuolista? En ainakaan suoria sanallisia "kehuja" tai kiitosta ole saanut.. :/
*olen juu väsynyt ja vielä vähän väsynyt, molemmat pienet on nukkuneet erityisen huonosti viimeiset 2vrk* :ashamed:

meilläkin näin..

Kerran se mulle sano et "koskaa mistää kiitosta saa, aina vaa valitusta" Tokasin takas " kiitteletkö sä mua koskaan siitä mitä mä täälä teen"

eipä siihen vastanna mitään...

Ruuasta tulee kiitosta, ja yleensä siivouksen huomaa vasta ku sanon ite.

Välillä turhauttaa tosi paljon. Tytön kanssa on joutunu olemaan paljon työpvän päätteeks ku mä lähen vuorostani töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
En saa enkä jaksa sitä enää odottaakaan :kieh:
Mut voi kiesus kun on ukon palkkapäivä niin sitä sitten taivastellaan kuinka on tullut ylitöitä ja voi voi kun on hyvä että hän käy töissä että saadaan vähän ruokaakin kaupasta |O

Mutta mitäs kiitosta tästä voisi edes pyytää kun "olen vaan kotona"?Siis sama se kuka pyykit pesee ja siivoo ja laittaa ruokaa, joskus tuntuu että mun pitäs oikeasti tienata että mieskin mua arvostaisi edes pikkusen :headwall:

Juu,se työnteko ja rahan ansaitseminen tuntuu olevan tärkeimpiä arvoja meilläkin. :/

Olen yh, joten ei ole tuota tilannetta. Mutta olennäiden vuosien varrella saanut exältä kiitosta
- siitä, etten aikoinaan asettanut häntä lamavuosina ja asuntovelka niskassa taloudelliseen ahdinkoon vaatimalla elatusmaksuja
- siitä, että olen antanut hänen tavata poikaansa niin usein kuin haluaa
- siitä, että olen jaksanut valvoa yöt sairaan lapsen vierellä, käydä kaupassa ja hoitaa lapseni ollessani itse kuinka kipeä tahansa
- siitä, että olen jaksanut poikamme takia sietää häntä silloinkin, kun hän on käyttäytynyt sietämättömästi

Ja viimeksi sen Nykin reissun jälkeen...exä liikuttuneena kertoi, miten ylpeä hän pojastaan oli, kun junnu WTC:n muistomerkille saavuttuaan otti lippiksen pois päästään, painoi katseensa alas ja hiljentyi. Muutenkin kertoi, miten muu porukka oli ihmetellyt junnun hyviä käytöstapoja koko reissun ajan.

Keittiönoidalle: tosi upea mies sulla, että edes jälkikäteen on osannut arvostaa sinua äitinä ja ihmisenä.

Itse en ikinä kuullut enkä saanut kiitosta exältä. Kun lapset käyttäytyi hyvin, he vaan sattuivat olemaan niin upeita lapsia.. mutta huonosta käytöksestä haukuttiin minut.

No joo.
En ole saanut kiitosta nyk. mieheltä, eikä hän odota minulta kiitosta tai minä en ainakaan erikseen sano, mutta joskus vedetään teatteria, että kato miten mä osasin ja olin hyvä ja toinen kehuu ja ylistää.

Puolin ja toisin kehutaan =) Meillä siivoo yleensä mies ja isot lapset yhdessä ja aina kehun miten ihanaa on kun on siistiä-sydämestä :saint:

Mies oli kehunu yks pv tuttavalleen, kun tuttu oli kehuskellut että hänen lapsensa syö parasta ruokaa mitä rahalla saa, jotta hänenpä lapsensa hoitaja on parasta mitä rahalla saa-oma äiti :heart:

Enpä oikein saa. Mutta enpä sitä edes odottele pahemmin. Joskus vain tuntuu, että sais tuo ukkokultakin vähän enemmän lastensa kanssa aikaa viettää. Kotitöille ihan se sama, mutta lasten kanssa vois touhuta kyllä paaaljon enemmän. Minä voisin sillä aikaa tehdä niitä kotitöitä.

Tosin nyt kyllä ollaan pikkuhiljaa alkamassa rakentamaan, niin isännällä menee illat siellä, mutta ihan yhtä vähän on ollu lasten kanssa silloin kun ei ole mitään menoa iltasella.

Yhteistyössä