Saatteko aina puhtaat pyykit heti kaappeihin?

  • Viestiketjun aloittaja -ap
  • Ensimmäinen viesti
-ap
Kerääntyykö kenelläkään muulla koneellisia pitkin poikin, ennenkuin saatte aikaiseksi vietyä ne kaappeihin? Useinmiten meillä on viikattuja pinoja montakin päivää ja joskus viikkaamattomia läjiäkin.
 
-ap
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";27586128]Viikataan narulta suoraan kaappiin.[/QUOTE]

Onko teillä kaikki kaapit samassa huoneessa? Mua rassaa eniten se, että miellä on 5 eri huoneessa niitä kaappeja.
 
"veera"
Kyllä meillä viikataan ne kun ovat kuivia. Aika kaoottista olisi jos jätettäisiin ne sinnetänne lojuilemaan. Joka päivä on jotain viikattavaa.
Perfektionistina(kirjoitinkohan oikein?) pesen ja viikkaan pyykit. En pyydä enkä halua apua siinä.
T: 5h perhe
 
tiitityyvaan
Kuivaushuoneesta kun haen niin heti laitan kaappiin. Kotonakin telineellä kuivatessa laitan heti kaappiin kun ovat kuivia. Yksinkertaisesti siksi että asunto on pieni eikä täällä mahdu mihinkään odottelemaan :D Ja kun heti laittaa pääsee siitäkin ongelmasta!
 
En saa. Nytkin on 2 koneellista Ikean isossa kassissa vessan lattialla, saatan saada kassin tänään yläkertaan vaatehuoneen lattialle. :snotty: Koneessa on itseasiassa koneellinen kuivumaan pääsyä odottavia lakanoita,. Taidan mennä laittamaan ne nyt. :D
 
-ap
[QUOTE="veera";27586146]Kyllä meillä viikataan ne kun ovat kuivia. Aika kaoottista olisi jos jätettäisiin ne sinnetänne lojuilemaan. Joka päivä on jotain viikattavaa.
Perfektionistina(kirjoitinkohan oikein?) pesen ja viikkaan pyykit. En pyydä enkä halua apua siinä.
T: 5h perhe[/QUOTE]


Mä luulen, että on enemmän luonne kuin ajankäyttö ongelma tuo, että se homma vaan kasautuu.
 
Saraldo
Mulla ei ole ne edes viikattuina, vaan epämääräisinä kasoina :ashamed:. Viikkaan samassa kun telkkarista tulee jotain sopivaa katsottavaa ja kun sitä ei aina tule, niin tuohoon olohuoneen pöydälle ne yleensä jäävät.
 
En todellakaan. Meillä on alakerran käytävällä teline jossa roikkuu puhtaita pyykkejä vielä ja sit siihen on kerätty toiselta telineeltä tyhjennettyjä epämääräisiä kasoja siihen päälle. Ei vaan ole aikaa ja pyykkiä tulee se koneellinen päivässä, joskus enemmänkin, ni aina saisi olla viikkaamassa. Monesti aamulla suihkussa käydessä revin telineestä suoraan vaatteet päälle ja illalla pyykkiin...
 
no en tod saa :D
Juurikin eilen mieheni kommentoi minun pyykkäämistäni,että ei ole ihan kaikki "naisten taidot"hallinnassa mulla.Ihan sillain vitsimielessä :)
Saattavat lojua jossain pöydällä viikonkin.Näkisitpä mun oman vaatekaappini: /
 
"vieras"
Täytyy kyllä sanoa, että nämä kallupit ovat niin ristiriittaisia: joka päivä pestään pyykkejä mutta jostain kumman syystä märille pyykille löytyy tilaa kuivua yli viikon. Lakanoitakin vaihdetaan kerran viikossa muka
 
Ken guru
Saan koska mun vaan on "pakko" saada kun muuten häiritsee, paitsi niitä en saa jotka silitän. Niissä voi mennä seuraavaankin päivään. Nyt kun on pieni vauva talossa, niin vähän pidempäänkin, enkä ehdi silittämään kaikkea mitä ennen (esim. pussilakanoita).
 
"vieras"
Meillä on useampikin koppa, johon heitän rummusta kuivaat pyykit. Siinä saattavat olla viikonkin ennen kuin viikkaan ne kaappeihin. Silloin kun ei ollut kuivausrumpua niin pyykit tuli viikattua heti kun otin ne pois narulta.
 
-ap
[QUOTE="vieras";27586246]Täytyy kyllä sanoa, että nämä kallupit ovat niin ristiriittaisia: joka päivä pestään pyykkejä mutta jostain kumman syystä märille pyykille löytyy tilaa kuivua yli viikon. Lakanoitakin vaihdetaan kerran viikossa muka[/QUOTE]


Meillä pestään ainakin 10 koneellista pyykkiä viikossa ja menee ainakin 3 koneellista, ennenkuin saan aloitettua viemään niitä kaappiin. Monesti vielä se kaappeihin vienti jää kesken ja muutaman lapsen tai aikuisen vaatteet jäävät edelleen odottamaan tai kuten esim. nyt on työpöydällä epämääräinen läjä, jossa esim. yksi pyyhe, yksi pöytäliina muutama pariton sukka ja jotain muuta. Rasittava lähteä niitä yksitellen viemään... istun siis tässä laiskottelemassa mielummin.
 
-ap
Saan koska mun vaan on "pakko" saada kun muuten häiritsee, paitsi niitä en saa jotka silitän. Niissä voi mennä seuraavaankin päivään. Nyt kun on pieni vauva talossa, niin vähän pidempäänkin, enkä ehdi silittämään kaikkea mitä ennen (esim. pussilakanoita).
Multa varmaan puuttuu kokonaan siisteysgeeni, kun mua ei ne viikatut pyyheläjät tahdo häiritä (viikkaamattomat häiritsee, koska niissä menee vaatteet ruttuun). Varmasti meillä olisi siistimpää, jos olisin itse tarkempi.
 
Meillä pestään vähintään koneellinen päivässä, ja esim. lakanat ja pyyhkeet kuivatan aina yläkerran rapun kaiteella, jolloin ne kuivuu päivässä ja joskus olen aamulla lakanat pestyäni vetänyt illalla samat lakanat sänkyyn takaisin kun ovat jo kuivat. Sama homma pyyhkeiden kanssa, monesti menee uudelleen kiertoon kaapissa käymättä. Mä käyn salilla 3-5 kertaa viikossa ja jos tuun illalla salilta, mätän likaiset treenikamat koneeseen, sit kuivumaan ja sitten salille lähtiessä narulta suoraan treenikassiin ja taas koneeseen. Mies tekee sellaista työtä, että vaatteet likaantuu nopeasti ja sen työvaatteita pestään n. 2 koneellista viikossa, kuivatetaan saunan oven päällä ja kylppärin patterilla yön yli ja aamulla takasin päälle. Sama lasten ulkotakkien ja ulkohousujen kanssa. Ja sit ne vaatteet, mitä on kierrossa enemmän, eli teepaidat, alushousut, sukat... Saattaa roikkua telineessä monta päivää ennen kun saan aikaiseksi tyhjentää tai pesen useamman koneellisen päivässä niin että kuivatustilaa tarvitaan lisää. Meillä on 2 telinettä ja niihin menee n. 4 koneellista pyykkiä. Lisäksi tuo kaide johon saa hyvin isot pyykit roikkumaan ja just saunan lauteet ja pikkupyykinkuivausteline.
 
Ken guru
Multa varmaan puuttuu kokonaan siisteysgeeni, kun mua ei ne viikatut pyyheläjät tahdo häiritä (viikkaamattomat häiritsee, koska niissä menee vaatteet ruttuun). Varmasti meillä olisi siistimpää, jos olisin itse tarkempi.
Se ei ole aina niin hyväkään että on liian vahvaa siisteysgeeniä :D. Nyt esim. vauvan kanssa stressaa ettei saa kotia pidettyä niin siistinä ja järjestyksessä. Sitten ei ehdi huoltamaan itseään ollenkaan kun kaikki aika menee vauvaan ja siihen että yrittää edes jotenkin pitää kotia siistinä. Tässä toivoisi että osaisi olla vähän lungimpi välillä.
 
nunnatar
Pyyhkeet ja lakanat vien suoraan kaappeihin, mutta vaatteet voivat olla pahimmillaan jopa viikkoja kylpyhuoneessa toisen kuivaustelineen päällä. Sieltä sitten kaivetaan päällepantavaa. Masentavin kotityö :<
 

Yhteistyössä