Saatiin yheksän vuoden yrittämisen jälkeen TYTTÖ! Jo teini-iässä päätin, että jos ikinä

• Viestiketjun aloittaja Äiti, vihdoinkin
  • Ensimmäinen viesti
Äiti, vihdoinkin
tyttären saan, annetaan hälle nimeksi Anna Maria, raamatusta suoraan.
Odotusaikanani ei juteltu ikinä lapsen nimestä. Varmaan siksikin, että mulla se nimi oli valmiina. Aattelin, ettei isä tytön nimeen puutu. Mutta, entäs nyt? Mies on kuulemma aina rakastanu nimeä Kirsi. Etunimeksi sitä en kyllä huoli! Tunnen yhen koulukiusaaja-Kirsin ja inhoon koko nimeä. Ollaan ihan pattitilanteessa.
Systeri ehdotti, että aletaan puhtaalta pöydältä, jossa kummallakaan ei oo ainuttakaan nimiehdotusta. Äiti ehdotti nimeksi Annamari Kirsikkaa. Jumalani, miten tästä on tullut näin ikävä asia. Vihaan miestäni! Onko kellään muulla ollut näin vaikeeta lapsen nimen kanssa?

"viiden äiti"
Ymmärrän tuskasi. Meillä mies on teilannut monta ihanaa nimi ehdotusta.. Mutta, miehesi on myös yrittänyt lasta 9 vuotta ja hänellä on varmasti haaveet ja odotukset korkealla vauvanne suhteen. Lähtekää yhdessä pohtimaan kalleimman aarteenne nimeä. Sitä oikeaa nimeä voi lähteä etsimään vaikka tarkoitusten kautta. Esim Saara/Sara on myös raamatussa ja tarkoittaa prinsessaa.

Pitäkää ne omat "must nimet" taustalla ja avoimin mielein katseletta muita nimiä. Jos mikään ei tunnu omalta niin sitten palaatte niihin alkuperäisiin ja muokkaatte niistä molemmille sopivan nimen <3

a.p.
[QUOTE="tsiisus";28570626]Jos mies on jo teini-iässä päättänyt, että hänen tytöstään tulee Kirsi? Ja kautta Jumanlansa vihaa sua yhtä paljon kuin sä häntä?[/QUOTE]

Sans e gal!

a.p.
[QUOTE="viiden äiti";28570632]Ymmärrän tuskasi. Meillä mies on teilannut monta ihanaa nimi ehdotusta.. Mutta, miehesi on myös yrittänyt lasta 9 vuotta ja hänellä on varmasti haaveet ja odotukset korkealla vauvanne suhteen. Lähtekää yhdessä pohtimaan kalleimman aarteenne nimeä. Sitä oikeaa nimeä voi lähteä etsimään vaikka tarkoitusten kautta. Esim Saara/Sara on myös raamatussa ja tarkoittaa prinsessaa.

Pitäkää ne omat "must nimet" taustalla ja avoimin mielein katseletta muita nimiä. Jos mikään ei tunnu omalta niin sitten palaatte niihin alkuperäisiin ja muokkaatte niistä molemmille sopivan nimen <3[/QUOTE]

Kiitos Sinulle! Emme ole uskovaisia, joten nimi varmasti löytyy tavan allakasta.

kfkfkf
Jospa unohdatte Kirsit ja Anna Mariat, otatte kalenterin käteen ja alatte miettimään nimeä joka ois molempien mieleen?

Miehes on hyvin voinut teini-iästä saakka haluta Kirsi nimisen vauvan ja nyt sä murskaat hänen haaveet Anna Marialla, juunou?

Me teimme niin, että kirjoitimme allakasta kivoja nimiä molemmat ylös ja yksi nimi oli sitten molempien paperissa :)

toinen nimi oli helppo, koska se on pappani nimi ja myös lapsen isän toinen nimi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"noh"
minulla oli myös nimi valmiina tytölle vaikken sitä uskonut saavanu edes. mies onneksi sihen suostui heti. muiden nimien kanssa olikin sitten ongelmia kun mikään ei kelvannut molemmille. tein sitten listan kaikista nimistä mitkä ikinä keksein mistä pidin edes jonkinverra ja mies yliviivasi kaiken paitsi yhden, ja näin tyttö sai viimeisen nimen, aleksandra, vaikka kumpikaan ei sitä rakastettu

a.p.
Jospa unohdatte Kirsit ja Anna Mariat, otatte kalenterin käteen ja alatte miettimään nimeä joka ois molempien mieleen?

Miehes on hyvin voinut teini-iästä saakka haluta Kirsi nimisen vauvan ja nyt sä murskaat hänen haaveet Anna Marialla, juunou?

Me teimme niin, että kirjoitimme allakasta kivoja nimiä molemmat ylös ja yksi nimi oli sitten molempien paperissa :)

toinen nimi oli helppo, koska se on pappani nimi ja myös lapsen isän toinen nimi.
Kiitos kommentistasi. Näin on meidänkin tehtävä. Itse asiassa, paras ystäväni sanoi, katso lastasi kolme minuuttia ja sano, mikä hänen nimensä tulee olemaan. Näin tein ja näin teki myös puolisoni. Ihme ja kumma, tyttäremme näytti molempien mielestä Nelliltä!

• Tykkää
Reactions: Marakatti
"Sirkkeli"
Ei voi antaa sellaista nimeä lapselleen, mistä ei todelllakaan tykkää tai on huonot muistot. Unohdatte sen Kirsin kokonaan, ja lähdette tonkimaan alusta nimet. Ehkä saat ujutettua Annan ja Mariankin, jos mies ei sitä inhoa. Mutta nimen täytyy olla kummankin mielestä hyvä, ellei täydellinen.

Me saatiin lapselle sovittua melko helposti kaunis nimi, josta molemmat tykkää. Ainut paska puoli, että lapsi on inhonnut nimeään koko ikänsä :D

jopas sattui
Ai oikee Nelliltä näytti teistä molemmilta :D Keksippä nyt jo parempi juttu. Huh,miten huonoja provoja tää palsta on täynnä nykyään.

Eihän nyt kukaan koiralle sopivaa nimeä anna lapselle. Nelli ,tirsk :D

"vieras"
Mun mies kertoi koko suvulleen, että lapsen nimeksi tulee Minna, vaikka mä olen, no en ihan inhonnut, mutten tykännytkään nimestä. Näinpä lapsellamme on nimi, josta mä en tykkää.

"Sirkkeli"
[QUOTE="vieras";28570918]Mun mies kertoi koko suvulleen, että lapsen nimeksi tulee Minna, vaikka mä olen, no en ihan inhonnut, mutten tykännytkään nimestä. Näinpä lapsellamme on nimi, josta mä en tykkää.[/QUOTE]

No ei pitäis kyllä suostuu semmoiseen nimeen, mistä ei tykkää. Sitä täytyy sietää koko elämän läpi. Minkä ihmeen takia menit myöntymään rumaan nimeen?

"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";28570948]No ei pitäis kyllä suostuu semmoiseen nimeen, mistä ei tykkää. Sitä täytyy sietää koko elämän läpi. Minkä ihmeen takia menit myöntymään rumaan nimeen?[/QUOTE]

No se on pitkä juttu, mutta kyllä siinä monet väännöt käytiin ennen virallisia nimenantajaisia. Mutta kun koko suku jo "tiesi" lapsen nimen, niin painohan sekin aika paljon päätöksen teossa.

Yhteistyössä