Saatiin tietää, että meille on tulossa poika. Itkusta ei tuu loppua!

  • Viestiketjun aloittaja viides kerta....
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä
[QUOTE="vieras";27875318]Tää on nyt ihan OT, mutta tiedättekö te, jotka sanotte, että neljännen pojan jälkeen todennäköisyys saada viides poika on jo "tosi korkea", miten sukupuoli määräytyy? :D[/QUOTE]

Miehen siittiöthän sen määrää, MUTTA on myös asioita, jotka naisenkin puolelta vaikuttavat! Mm. joskus naisen elimistö saattaa hylkiä jompia kumpia siittiösoluja. Näin ainakin jostakin luin joskus.
 
kuules
on olemassa joku 7 veljeksen säätiö tms joka kustantaa koulutukset veljessarjalle johon kuuluu pelkästään 7 poikaa eikä ainoatakaan tyttöä. aikamoinen etu, vai mitä?nyt siis vaan viel tekemään ne 2 puuttuvaa poikaa ja pojat pääsee ilmaisen opiskelun piiriin!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27875318]Tää on nyt ihan OT, mutta tiedättekö te, jotka sanotte, että neljännen pojan jälkeen todennäköisyys saada viides poika on jo "tosi korkea", miten sukupuoli määräytyy? :D[/QUOTE]

Niin se vain menee, että mitä enemmän perheessä on jo tiettyä sukupuolta, sitä todennäköisemmin myös seurrava lapsi on samaa sukupuolta.
 
"vieras"
Mä ymmärrän sua. Kävin samat tunteet läpi kun vuosi sitten kuulin odottavani kolmatta poikaamme. Ne asiat on vaan käytävä läpi,itke niin paljon kuin siltä tuntuu. Mun mielestä jonkun saamatta jääneen toiveen sureminen ei poista mitenkään sen toisen arvoa. Saa surra sitä ettei saanut tyttöä mutta ei se tarkoita automaattisesti sitä ettei olisi halunnut sitten myöskään poikaa.
 
"muma"
on olemassa joku 7 veljeksen säätiö tms joka kustantaa koulutukset veljessarjalle johon kuuluu pelkästään 7 poikaa eikä ainoatakaan tyttöä. aikamoinen etu, vai mitä?nyt siis vaan viel tekemään ne 2 puuttuvaa poikaa ja pojat pääsee ilmaisen opiskelun piiriin!
Ei muuten ole :D ne taitaa lahjoittaa sen 7 veljestä teoksen siinä vaiheessa kun poikia on 7. Ja on ihan faktatietoa sillä tuttavapiiristä tälläinen poikakatras löytyy
 
"jep"
[QUOTE="Vieras";27875476]Mulla kiinnostaa miksi halutaan tyttöjä ja poikia? Kun eihän se sukupuoli välttämättä vaikuta siihen miten prinsessa tai "äijä" lapsesta tulee?[/QUOTE]

Tämä on kyllä täysin totta! Tyttö 7v ei koskaan ole suostunut pitämään hiuksia kiinni sen jälkeen, kun oppi repimään ne auki. Kampaaminenkin on jotain aivan kamalaa. Ei ikinä ole käyttänyt hienoja "prinsessavaatteita", ei hameita tai mekkoja, ei kimallelankaisia asioita tai samettisia, ei sukkahousuja, farkkujakin saa maanitella, että pukee ne päälleen. Kouluun menee collegehousut ja yksinkertainen paita tekniikalla, koska ei suostuisi mihinkään siistimpiin "kouluvaatteisiin". Tyttö on tuntoyliherkkä, joten vaatteista joutuu pitkän kaavan taistelun ja keskustelun käymään, kun mennään esim. juhliin. Valmistelu johonkin vaatetukseen pitää muistaa aloittaa jo edellisiltana. Kokeilla päälle sekä rohkaista kauheasti ja silti voi tulla hirveä raivari, kun pukee ne päälleen. Eli juhliin menoa ennen on varattava ainakin tunti pukemisaikaa, että ehtii tuskailla vaatteitaan.
Poika taas on enemmän kiinnostunut kaikesta hienosta ja hänen kanssaan voi harjoittaa enemmän estetiikkaa ;)
 
piupo
[QUOTE="vieras";27875318]Tää on nyt ihan OT, mutta tiedättekö te, jotka sanotte, että neljännen pojan jälkeen todennäköisyys saada viides poika on jo "tosi korkea", miten sukupuoli määräytyy? :D[/QUOTE]

Osalla miehistä voi olla tyttö/poikasiitiöt parempi laatuisia, ja siten tulee vain toista sukupuolta.

Ap, toivotaan kuitenkin, että vauvan elävänä saat syliisi. Se on kaikkein tärkeintä, eikö?
 
"noo"
Tää nyt ei sua lohduta, mut pakko silti kommentoida, että vähän vaikea ymmärtää ihmistä, joka itkee että "Miten elää sen asian kanssa ettei koskaan saanut tyttöä? ". Aika monet muut saa oppia elämään sen kanssa, ettei koskaan saanut tyttöä EIKÄ poikaa...

No, surunsa kullakin. Toisaalta varmaan hyvä, että selvisi nyt. Ehdit käsitellä asiaa ja surra surusi pois luultavasti jo ennen kuin vauva syntyy. Tunteet on tärkeää tunnistaa ´& käsitellä, joten hyvä, että tajuat olosi ja uskallat siitä puhua.
 
"vieras"
Aika herkkiä asioita nämä, ei kai oikein saisi sanoa että toivoo jompaa kumpaa- sitten on huono äiti kun ei halunnut sitä jonka sattui saamaan...Itsellä kolme tytärtä ja toivoisin neljättä, olen aina toivonut tyttäriä, mutta sitä en julkisesti juuri viitsi sanoa mutta täälllä palstalla voi niin tehdä. Paljon olen miettinyt miksi niin ajattelen ja syitä kyllä tiedostan. Kaiken funtsimisen(ja yrittämisen) jälkeen olisin varmaan iloinen vauvasta ylipäätään mutta ehkä aika hämmentynyt ja epävarma jos tulisi poika. Uskon kyllä että asiaa käsittelisin sitä mukaa kun jotain käsiteltävää tulisi.
Kuitenkin jos kysyttäisiin nopenopea kysymys; kumpaa toivot? niin vastaus tulisi hyvin nopeasti ja selkäytimestä, ei sille vaan voi mitään.
 
Tätä ei sanota ääneen
Olenko todella ainoa joka tuntee näin? En mä lastani vihaa.... vihaan itteeni nyt vaan todella paljon....
Et ole ainoa... Odotan itse ensimmäistä lastani ja käyn parhaillaan läpi samanlaisia tuntemuksia. Koko aikuiselämäni, kun olen ajatellut äitiyttä ja äidiksi tulemista, minulle on ollut jollain tavalla itsestään selvää, että saan tytön. En oikeastaan ole edes osannut ottaa huomioon sitä vaihtoehtoa, että voisinkin saada pojan. (Enkä siis ole mikään teiniäiti, vaan lähempänä neljääkymmentä kuin kolmeakymmentä oleva, pitkään sinkkuna elänyt "iäkäs ensisynnyttäjä".) Nyt kuitenkin odotan yllätysvauvaa, joka osoittautui rakennultrassa ja 4D-ultrassa pojaksi. Pettymys oli suunnaton ja käyn sitä läpi edelleen, vaikka sukupuoli on ollut tiedossa jo lähes kuukauden.

Jos olisimme tehneet lasta ns. tekemällä, olisin kyllä käyttänyt kaikki mahdolliset kikkakakkoset ja -kolmoset karpalokapseleista ja sitruunavesihuuhteluista tarkkaan ajoitettuihin yhdyntöihin, jotta tyttösiittiöillä olisi ollut paremmat mahdollisuudet. Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä yhä enemmän jopa ulkomaille lähtöä ja siittiöseulontaan turvautumista, jos jossain vaiheessa yrittäisimme toista lasta. Kumppanillani on edellisestä liitostaan kaksi poikaa ja nyt hän on saamassa kolmannen, joten voi olla, että hänellä tosiaan on huomattavasti enemmän poikasiittiöitä kuin tyttösiittiöitä, tai hänen poikasiittiönsä ovat selvästi vahvempia/elinkelpoisempia kuin tyttösiittiöt. Siksi olen alkanut pohtia, riittävätkö "kotikonstit" tytön saamiseen.

Olen kirjoittanut useammankin postauksen aiheesta tähän ketjuun, jossa keskustellaan siitä, kuinka rankasti vauvan sukupuoleen voi pettyä.
 
"Vieras"
Täälä esikoinen on poika ja odotellan kolmatta tyttöä. Olisi ollut kiva "tasapaino" jos neljäs olisi ollut poika. Mutta ihan yhtä rakas se lapsi minulle on, oli ihan kumpi vaan. En mä osaa ajatella, et halutaan tyttöä tai poikaa, minä halusin vielä yhden vauvan. Sukupuolesta viis.
 

Yhteistyössä