Saatiin sitten vi****ua videovuokraamossa.

  • Viestiketjun aloittaja huoh...
  • Ensimmäinen viesti
huoh...
Oltiin reissuun lähdössä ja ajateltiin ottaa vähän piirrettyjä mukaan lapsille. Vuokrasin pari leffaa, länttäsin ne läppärille ja palautin. Luulisi, että vuokraaja olisi tyytyväinen kymmenen minuutin laina-aikaan, mutta ei. Älytöntä.
 
hölömö
eiköhän se ole niiden työtä varmistaa, ettei dvd:tä väärinkäytetä. luultavammin itse olisin myyjänä tehnyt rikosilmoituksen. toivottavasti ei saa potkuja sen takia, että antoi tuollaista tapahtua "silmiensä alla".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hölömö:
eiköhän se ole niiden työtä varmistaa, ettei dvd:tä väärinkäytetä. luultavammin itse olisin myyjänä tehnyt rikosilmoituksen. toivottavasti ei saa potkuja sen takia, että antoi tuollaista tapahtua "silmiensä alla".
Lol, olisi siinä ollut poliisilla nauramista sinun rikosilmoitukselle. Korkeintaan sopimusrikkomuksesta kyse, eikä silloin poliisit auta.
 
öanv
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hölömö:
eiköhän se ole niiden työtä varmistaa, ettei dvd:tä väärinkäytetä. luultavammin itse olisin myyjänä tehnyt rikosilmoituksen. toivottavasti ei saa potkuja sen takia, että antoi tuollaista tapahtua "silmiensä alla".
Lol, olisi siinä ollut poliisilla nauramista sinun rikosilmoitukselle. Korkeintaan sopimusrikkomuksesta kyse, eikä silloin poliisit auta.
Ei ole kyse sopimusrikkomuksesta. En tiedä, mitä vanhoissa vuokraussopimuksissa luki, mutta nykyisissä ollaan ainoastaan vastuussa vuokratusta aineistosta.
 
Eihän ap mitään laitonta tehnyt.

""Kiitos tiedustelustanne.
Tiedustelitte, saako videovuokraamosta vuokratun elokuvan kopioida laillisesti omaan käyttöön ja koskeeko sama laki VHS-kasetteja ja DVD-levyjä.
Kuluttaja-asiamies on neuvotellut alan kanssa videonauhojen yleiset vuokrausehdot. Vuokrausehdoissa todetaan seuraavasti: "Vuokraus käsittää oikeuden videonauhan yksityiseen katseluun. Vuokralleottaja ei saa lainata, vuokrata, pantata tai muulla tavalla luovuttaa videonauhaa edelleen."

Vaikka tekijänoikeuslain tulkinta ei kuulu kuluttaja-asiamiehen tehtäviin todettakoon, että tekijänoikeuslain mukaan julkistetusta teoksesta (mm. elokuvateos) saa jokainen valmistaa muutaman kappaleen yksityistä käyttöään varten. Siten valmistettua kappaletta ei ole lupa käyttää muuhun tarkoitukseen."

Ystävällisesti
KULUTTAJAVIRASTO
Camilla Hildén
Käsittelijä
"
 
vieras
Hahhahaa, kyllä taas naurattaa näiden laittomuutta huudelleiden pellejen puolesta. Kannattaisiko ottaa asioista selvää ennen kuin täällä meuhkaa, varsinkin rikosilmoituksilla uhkaillen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tämän tiesinkin jo:
Omaan käyttöön kopiointi ei ole laitonta, kuten tuossa kuluttajaviraston viestissäkin todetaan. Itse kopioin opiskeluaikoina isot pinot kirjoja.
meille sano proffa aikoinaan että kuhan ei sitä nimikelehteä kopioi niin saa kopioida vaikka koko kirjan. ja kyseessä oli siis kauppaoikeuden professori :D :whistle:

 
hölömö
"Tekijänoikeuslain mukaan asiakas ei myöskään saa esittää elokuvaa julkisesti tai käyttää sitä ansiotoimintaan, kopioida itse tai kopioittaa sitä toisella, eikä luovuttaa sitä tai sen kopiota edelleen." lukee vuokraussopimuksessa. Omaan käyttöön saa tehdä kopioita myyntiversiotallenteesta, mutta vuokrausversiotallennetta EI saa kopioida.
 

Yhteistyössä