saatiin se MLL LAHJAKORTTI.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IHANAA :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IHANAA :)

Vieras
Pitäs torstaina hakea. tulipa hyvä mieli. kun ukolle just eilen sanoin että tänäjouluna meillä ei sitten ole kovin kummoiset ruoat. kun kaikki laskut pakkautu joulukuulle. LASKUJEN JÄLKEEN JÄI JOULULAHJOIHIN JA KOKO JOULULUUN RUOKIIN. HUIKETAT 300e. Taitaa meille sittenkin kinkku tulla :) kiitos vaan jos täällä on joku joka on lahjoittanut tonne rahaa!!

Nyt tuli ainakin tarpeeseen.

Pakko taas sanoa että se joulu ei tule yhtenäkään vuonna puun takaa, se on tiedossa aiemmin jo ja lahjoja voi ostaa pikkuhiljaa. Jouluruuat saa vähemmälläkin rahalla.

[QUOTE="vieras";22612843]Että 300 ei saa jouluruokia??!!! Ja miks ihmeessä ne lahjat pitää ostaa vasta jouluaattona, tiedoksi vaan, saa niitä ostaa pitkin vuotta.[/QUOTE]

SIIS KOKO JOULUKUULLE!! ONHAN NYT SIINÄ VIIKKOJA JÄLJELLÄ MUITAKiN KUN JOULUAATTO.. ja meitä on 4 henkeä. jotain pientä on ostettu marraskuussa. ei onneksi ole paljon lahjoja osteettavana. mutta ei nuo muutkaan kuukaudet niin päätähuimaavan raharikkaita ole olleet. kun mieskin opiskelee. oikeestaa tuosta 300e pitää kai viellä maksaa yksi pikku lasku jos ei kerkiä miehen rahat tulla. sillä loppuu opiskelut nyt joulukuussa niin on vähän epä varmaa milloin kerkiää seuraava raha tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei tänä vuonna onnanut;22612884:
Meitä on 6 ja noin 50e käytän jouluruokaan.Lahjakortti olisi ollut kiva saada.

harmi kun ette saaneen :( jos olette sossun asikkaita niin ihmettelen miksi teille ei ole sitä tarjottu....

Toivon todella että nuo lahjakortit menee niitä oikeasti tarvitseville. Itse kuulun erääseen Mll:n paikallisyhdistyksen hallitukseen ja me saatiin 26lahjakorttia jotka toivottavasti menee oikeasti niitä tarvitseville, köyhille lapsiperheille. Ei sellaisille jotka vain ajattelee että ihanaa olipa mukava lisäraha joulun ajalle, vaan toivottavasti lahjakortit menee perheille jotka ei muuten joulua pysty lainkaan laittamaan.

hieno juttu! kumpa mekin saatais, mulla jäi 200e laskujen ja vuokran jälkeen koko kuulle.. no lapsilisä tulee toki vielä, mut siihen mennessä on taas pari laskua lisää.. lahjojakin pitäs koittaa ostaa :(

[QUOTE="vieras";22612843]Että 300 ei saa jouluruokia??!!! Ja miks ihmeessä ne lahjat pitää ostaa vasta jouluaattona, tiedoksi vaan, saa niitä ostaa pitkin vuotta.[/QUOTE]

Eikös siinä viestissä lukenut, että KOKO joulukuun ruokiin jäi 300e.

Mä sain. Kiitos kaikille lahjottaneille kovasti. Olis ollu tää joulukuu kyllä yhtä tuskaa, kun se on nyttenkin, lahjakortista huolimatta. Tais mennä +- 0, laskujen ja mätkyjen jälkeen nuo tulot ja menot. Tietysti tulee lapsilisät, mutta sitä ennen tarvi myös pärjätä.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;22664922:
Mä sain. Kiitos kaikille lahjottaneille kovasti. Olis ollu tää joulukuu kyllä yhtä tuskaa, kun se on nyttenkin, lahjakortista huolimatta. Tais mennä +- 0, laskujen ja mätkyjen jälkeen nuo tulot ja menot. Tietysti tulee lapsilisät, mutta sitä ennen tarvi myös pärjätä.

Meilläkin tuli vakuutusmaksut, sähkölasku ja molemmille mätkyjä (muutama kymppi x 2 mut kuitenkin) just tuossa marraskuun lopussa. Vaatii vähän säätämistä ja sentin venytystä.

Aha. Meillä on näämmä vielä tiukempaa kuin aloittajalla, mutta mielestäni olemme nykyään rikkkaita. Eikä tulis mieleenkään pyytää mitään avustusta jouluun. Aikaisempina jouluina/vuosina ollaan todellakin kaurapuuroa ja hernekeittoa syöty kera näkkileivän. SIllon kyllä oli tiukkaa, mutta en siltikään voinut uskoa, että me oltais köyhiä. Eikä olla koskaan mitään avustuksia saatu. Eikä sossun luukulla käyty. Aina sitä on jotenkin selvitty.

Onkohan tämä provosoitua nyt.... Ei meillä ole edes tuota summaa varattuna pelkästään joulua varten. Tuolla summalla on elettävä koko joulukuu ja osan tammikuustakin. Kinkut käydään syömässä siksi isovanhemmilla :(

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;22664969:
Meilläkin tuli vakuutusmaksut, sähkölasku ja molemmille mätkyjä (muutama kymppi x 2 mut kuitenkin) just tuossa marraskuun lopussa. Vaatii vähän säätämistä ja sentin venytystä.

No mä oon yksin 2 pienen kanssa, johtuukohan siitä että neuvolasta ehdottivat mua tuon kortin saajaksi........

eipä ole tarjottu koskaan, vaikka luulen että tiedossa on miten tiukilla olemme olleet monia vuosia. elätän yksin lasta minimitoimeentulolla. meillä ei ole isovanhempia (vanhenpani ovat kuolleet), eikä muitakaan sukulaisia, jotenka lahjoja ei ole koskaan tullut keltään muilta kuin minulta.

Oletteko te kaikki sossun asiakkaita? Todella köyhiä? 200/300€ ruokaan? Missä on ne tavalliset ihmiset? Oletteko teiniäitejä? Tosi ikävä jos koko forumilla on näin surkea tilanne.

Mulle tulee vanh.rahaa 1300€/kk ja mies on töissä, 2800 verojen jälkeen, säästetään 500€ kuussa. Emme ole rikkaita, mutta saa verottaa enemmänkin että köyhät lapsiperheet sais ruokaa ja vaatteita. Ei siis somalimamut vaan suomalaiset lapsiperheet

Yhteistyössä