Saatiin miehen siskon häihin kutsu vain miehelle :0

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Alma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Alma"

Vieras
Siis mitä ihmettä? Saatiin kutsu häihin. Miehen sisko menee pitkäaikaisen poikaystävänsä kanssa naimisiin. Kutsussa vain miehen nimi.

Mies sitten soitti siskolleen ja kuulemma anoppi kieltänyt kutsumasta minua. Lisäksi häät lapsettomat. Anopin perustelut olivat jotain luokkaa: "saavat lapset olla toisen vanhemman kanssa ja miniä on sanonut minulle niin pahasti aina välillä".

Melkein naurattaa tilanne. Saanko jättää tähän reagoimatta? Sanoin miehellekin, että antaa olla. Pyytäköön häihinsä ketä haluavat ja anoppi on aina ollut sellainen riidan haastaja, että olen jo pari vuotta noudattanut strategiaa, että aika pitkälti ignooraan matamin "nasevat" kommentit.

Mahtaa olla sukulaisten silmissä melko nolo juttu. Kuvittele, kun mieheltäs kysytään et missäs se sinun vaimo on ja toinen vastaa et ei häntä ollu kutsuttu. Huh heijaa etten sanos.

Mikäs ihmeen tossukka se miehen sisko on? Mä kutsuin häihini ne, jotka halusin. Enkä niitä, ketkä anoppi/äitini sinne halusi/ei halunnut.

Enemmän näen hänet vahvan ja kontrolloivan äidin uhrina. Häitä on puuhattu vuoden alusta asti ja vanhemmat maksaa ja kyllä anoppi on antanut sen näkyä. Mitä olen sivukorvalla showta seurannut, niin aika pitkälle paikka, tarjoilut ja nyt ilmeisesti vieraat on anopin valitsemia.

Enemmän näen hänet vahvan ja kontrolloivan äidin uhrina. Häitä on puuhattu vuoden alusta asti ja vanhemmat maksaa ja kyllä anoppi on antanut sen näkyä. Mitä olen sivukorvalla showta seurannut, niin aika pitkälle paikka, tarjoilut ja nyt ilmeisesti vieraat on anopin valitsemia.

Tuossa tilanteessa varmaan sanoisin itse äitilleni, että mene sinne alttarillekin vaan ihan rauhassa...

No itse jätin läheisen sukulaisen puolison kutsumatta, tosin syystä että alkoholia saatuaan ei ole aina takeita käytöksestä.Tämä ihminen on käytöksellään aiheuttanut niin paljon mielipahaa itselleni ja muutamalle muulle. Hänen kommentit voivat olla aika järkyttäviä, esittää ne ihan ohimennen. Joten oman mielirauhani takia jätin hänet kutsumatta, moni sitä ihmetteli. No en kuuntele muita kun teen päätöksiä omista juhlistan, varsinkin kun eivät ole kaikista asioista tietoisia.Mieheni tuki minua tässä ja sanoi että minun päätös.

Tästä ei ollut sinun tapauksessa kyse, mutta joskus on tilanteita kun mielestäni tuokin on "sallittua".

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26468490:
no eikös palstalla ole juuri sitä toitotettu, että häihinsä saa kutsua juuri ne, joita haluaa. ja nyt sut on jätetty kutsumatta. ei siinä ole sen kummallisempaa kuin, että jotku ei halua häihinsä lapsia
No on kyllä eri asia. Etenkin kun päätös ei ole ollut sen hääparin.

[QUOTE="vieras";26468479]Mikä aikuisia ihmisiä vaivaa kun eivät osaa tulla keskenään toimeen, kaikista ei tartte tykätä mutta toimeen täytyy tulla![/QUOTE]

Ei tarvi tulla toimeenkaan mutta siinä tapauksessa toisen ignoorata täysin, riitaa ja selän takana haukkumista ei tarvii harrastaa.

Mutta siis, miehen sisko on idiootti tossukka jos antaa äitinsä päättää tuollaisista.

No mä olisin ainakin oikein tyytyväinen, ettei tarvitse tuossa tilanteessa mennä häihin kärvistelemään. Mut luulen, että jos tämä episodi olisi omien sukulaisteni järjestämä, jättäisin kaiketikin itsekin menemättä, jos miestäni ei olisi kutsuttu.

narsistin mielestä ei ole mikään ongelma toivoa, että omat lapsenlapset kasvaisivat rikotussa perheessä. osa on jopa sitä mieltä, että parempi olisi kun niitä ei olisi olemassakaan, varastavat vain pojan huomion äidistään.

en kyllä tiedä mitä tuossa pitäisi tehdä. kysymys taitaa kuulua, mikä on ap:n miehen rooli ja kykeneekö hän laittamaan äidilleen jarruja. ilmeisesti ei, kun noin on voitu toimia? kyllähän siinä vinha perä on, että miehen tehtävä on irtautua vanhemmistaan ja liittyä vaimoon. silloin tällainen pelaaminen käy anopille paljon vaikeammaksi.

kyllähän se rajoittamaton peli on monta perhettä rikkonutkin. kärsivällisyysstrategiakin kun voi tulla tiensä päähän.

Meillä oli samankaltainen tilanne. Vain minä sain kutsun, aviomieheni ei. Vaikka kutsuja oli tosi läheinen, ei tarvinnut miettiä pitkään vaan jätin kemut suosiolla väliin.

Meillä jäis kyllä häät välistä miehelläkin ja varmaan muukin yhteydenpito vähenis aika radikaalisti. Tosin vaikea kuvitella tilannetta, kun kummankaan perheestä ei tommosia pipipäitä löydy.

kyllähän sen kutsumattomuuspäätöksen on lopulta tehnhyt hääpari vaikkakin anoppia miellyttääkseen

aapeen on syytä niellä kiukkunsa ja laskea mies siskonsa häihin yksin, kostat anopille sitten jollain muulla lailla myöhemmin

No puolien ottaminen häissä on aika halpamaista paskaa suoraan sanottuna, hääparin omat välit ihmisiin ratkaisee, ei se miten mumminkumminkaimat tuntee toisiaan kohtaan. Jääköön ne pois jotka tuntee että heidän mukaan pitäisi vieraslista koota.

Yhteistyössä