Saatiin kutsu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vieras
Meidän seinänaapureiksi rivitalossa muutti n. pari kuukautta sitten uusi perhe, isä, äiti ja poika.

Heiltä oli postilaatikossa kutsu, että hei naapurit, tervetuloa yhdistetyille 1v-synttäreille ja tupareihin.

Tykkään aina juhlista ja on mukavaa kun meidät kutsuivat (siis kutsutekstistä olettaisin että ovat kutsuneet samanlaisella kutsulla muitakin naapureita).

Mutta... on muutamia kertoja kuunneltu tämän perheen isän raivoamista. Kunnon huutoa ja piiiitkää riviä kirosanoja, ja perään perheen äidin rauhoittelua, että elähän nyt ku poika säikähtää. Taloyhtiössä siis tosi hulppeat äänieristeet...

Tuntuu nyt tosi ristiriitaiselta, että kun kutsuvat juhliinsa, niin pitäisikö sinne mennä nyt feikkaamaan että onpa tosiaan kiva kun muutitte ja oletteko viihtyneet ja kyllä meillä kaikilla on mukavaa... Kun olen sitä niin tässä oman perheen kesken taivastellut että miten tuollaisia ihmisiä on olemassakaan, että perheelle huudetaan ja raivotaan tuolla tavalla... siis suorastaan pelottavalla tavalla!

Pihalla on muutaman kerran osuttu kohdakkain. Aina tuo perheen isä ei tervehdi, selväksi on käynyt että niinä huonoina päivinä tervehdystä on turha odottaa (mikä sinänsä on minusta kyllä ihan ok, ehkä niinä päivinä en itsekään haluaisi hänelle iloisesti päivää toivottaa, jos olen hetki sitten kuunnellut hänen raivoavan perheelleen). Hyvinä päivinä hän toki tervehtii, ja pari kertaa on jotain pientä juteltukin.

Olisikohan tässä nyt taustaa tarpeeksi... mitä ajatuksia teissä herättää, mennäkö vaiko eikö mennä? Jos mennä, niin viedäkö lahjaa? Lapselle synttärilahja? Jos, niin mtä, kun ei OLLENKAAN perhettä tunneta, että minkälaisia leluja tykkäävät käyttää, saati vaatteet, että millaisista pitävät lapsellaan. Olisiko riittävä vieminen joku joulunodotukseen littyvä, esim. joulukukka tai konvehteja tms. joulukaramelleja?

Minä menisin ja veisin lapselle esim. kirjan tai pehmolelun. Voihan sitä hieman tutustua uusiin naapureihin ja nythän se on helppoa kun sinne on kutsuttu muitakin! Eihän siellä tarvi kovin kauaa olla, kunhan käy hieman tervehtimässä ja toivottamassa synttärisankarille onnea.

Menisin ja veisin kukkia tuparilahjaksi ja pienen lahjan lapselle. Joku kirja tai nuppipalapeli menee tuon ikäiselle aina.

tuohon raivoamiseen ei ainakaan auta että uudet naapurit boikotoi. Paremmin viesti menee perille kun ensin tutustutte.

No mun mielestä se raivoaminen (niin kauan kun lasta ei satuteta) on heidän perhensä sisäinen asia. Ja jos se mietityttää niin ajatelkaa sitä vaimoa, joka raivoavasta miehestä huolimatta jaksaa järjestää tuollaisia juhlia naapureillekin. Ja on sen verran harvinaista ja mukavan kuuloista että tupareihin kutsutaan uudet naapurit, että ihan sosiaalisilta ihmisiltä kuulostavat. Kukkia vanhemmille ja kirja tai palapeli lapselle.

Jos rouva tahtoo teihin tutustua, niin älä nyt ailahtelevan miehen takia sinne jätä menemättä. Voithan jossain vaiheessa kutsuja hienovaraisesti kertoa huonosta äänieristyksestä. Lahjaksi riittää mun mielestä esim. joulukukka tai suklaarasia sekä pojalle pikkuauto tai muu vastaava pikku lahja.

minä mensisin..se mieskin saattaa olla ihan mukava jos vaivaudut tutustumaan. Mun mielestä huutaminen ei maailmaa kaada..tuskin se mies siellä perhettään hakkaa,ryyppää tai sekoile hulluna. Miehelläkin voi olla stressiä,sairaus tai jotain muuta miks siellä mesoaa..
Toisaalta jos perhe niin ärsyttää niin älä mene..jos tuomitset tuollaisen käytöksen enempää tutustumatta tai tietämättä niin ehkä on parempi pysyä kotona ja jatkaa sitä kuuntelua ja kauhistelua :/
Minä menisin ja veisin jotain neutraalia..vaikka kahvia ja suklaata ja jonkun kivan lelun pojalle..ja sitten JOS perhe vaikuttaa sekopäiseltä niin pysyisin jatkossa pois!

Yhteistyössä