Saatiin häätö..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cheer115-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25351911]Tähän minäkin haluaisin saada aloittajalta vastauksen.[/QUOTE]

Ilmoitin vuokran antajalle että työsuhteeni päättyi, ja että jäin pitkälle sairaslomalle.
Ja että vuokrat voivat tulla vähän myöhässä mutta yritämme ne parhaamme mukaan hoitaa.

Valitettavasti joudun kuitenkin myöntämään, että tämä vuokrien hoitaminen ei onnistunut niin pian kuin toivoin, nyt kun se olisi onnistunut, onkin jo liian myöhäistä.

Mielestäni on turha vääntää tästä asiasta, tapahtunut on jo tapahtunut enkä voi asiaa enää miksikään muuttaa.

Tarvitsen vain neuvoja, mistä hakea uuttaa asuntoa näin lyhyellä varoitusajalla..

Juu ollaan muutettu, lokakuun alussa.

...

Toiseksi meillä on ainoastaan marras ja joulukuun vuokrat maksamatta,
yhteensä 860e, ja tuo maksamani vuokravakuus kattaa sen.

Olette siis maksaneet vain yhden vuokran ja kaikki muut ovat jääneet maksamatta???
Jos minä olisin vuokranantaja niin en minäkään suostuisi jatkamaan vuokrasuhdetta vaikka nyt rahat pöytään iskettäisiinkin kun näin kovalla prosentilla jää vuokrat piikkiin.

[QUOTE="vieras";25351911]Tähän minäkin haluaisin saada aloittajalta vastauksen.[/QUOTE]

Muakin kiinnostais tää. Mutta koska sitä on jo moni kysyny eikä ap ole vastannu, niin oletan että ei ole ottanu asiaa esiin marraskuussa ja nyt ei kehtaa asiaa myöntää.
Ite en kans käsitä, että jättää vuokran maksamatta... varmaan samaan aikaan on ollu "pakollisia menoja", kuten uuden vuoden pippalot, joululahjat ym. mihin on riittäny rahaa. Jos mies on töissä, ni ensin olis pitäny vuokra hoitaa. Ja sinne kelaan voi soittaa perään, niin mekin soitettiin ku isyysrahaa ei kuulunu. Asioita kannattais oikeasti selvitellä ENNEN ku niistä tulee ongelmia...

• Tykkää
Reactions: Joxu
Ensinnäkin, hakekaa kaupungilta tai muulta vastaavalta taholta asuntoa, siihen ei luottotiedot niin vaikuta. Toisekseen jos saitte häädön niin ei passaa vinkua asunnon koosta, otatte sen minkä saatte. Jos ei tavarat mahdu niin luopukaa osasta, koira ei voi niin iso olla ettei se yksiöön mahdu.. Kolmanneksi, sori tyly teksti mutta tuossa ei enää auta marista, otatte mitä saatte ja mietitte sitten uudestaan jos selviätte tilanteesta ilman että joudutte kadulle =)

Ja sanoin että kaksio tai kolmio, kaksio mieluiten mutta kolmiokin
käy, jos sellainen on esim. ainoa vaihtoehto.

Yksiöön ei voida muuttaa, koska meidän tavarat ei sinne tule mahtumaan.
Ja meillä on myös isorotuinen koira.

Avopuolisolleni on tullut parin viimekuukauden ajan hyvin vähän palkkatuloja,
vaikka työ onkin vakituista. On ollut kotona esim. minun sairastelun takia.

Ja lapsia meillä ei ole. Sossuun on yritetty ottaa yhteyttä aiemmin mutta
eivät ole sieltä voineet vuokran maksuissa auttaa. Vetoavat siihen kun mulla
on ollut aiemmin työpaikka ja hyvät tulot. Sossuun kun täytyy tuo tiliote
toimittaa puolelta vuodelta, ja mulla näkyy siellä että tuloja on ollut..

Mihin ne sun aiemmat hyvät tulot on sitten kuluneet?

Jos kaikki tavaranne eivät mahdu yksiöön, niin kannattaa varmaankin hankkiutua osasta eroon tai viedä ne vaikka vanhempienne luo säilöön.

• Tykkää
Reactions: Joxu
Vuokrat ovat kyllä sellanen pakollinen meno, joka kannattaa aina hoitaa ajoissa..jos ei muuten niin soittaa suoraan vuokranantajalle ja neuvotella maksusta tai mahdollisesta lykkäyksestä.

Kyllä, ja nimenomaan soitto jo ennen kuin jättää sitä ensimmäistäkään vuokraa maksamatta ja ennen kuin alkaa vuokranantajalle mitään ilmoittamatta omatoimisesti suunnitella minkäänlaisia maksusuunnitelmia...

Sun pitäisi saada tulojesi mukaan meneviä sairauspäivärahoja tai viimein eläkettä jne.???
Onko nämä hakematta vai hylätty? Vai saatko rahat mutta pistätte menemään (johonki)?

Sen verran vielä sanon, että iso koira eikä tavaroiden suuri määrä ole peruste tietyn kokoisen asunnon saamiselle. Voisin suositella, että otatte nöyränä, mitä saatte ettekä latele ehtoja.

Ja sanoin että kaksio tai kolmio, kaksio mieluiten mutta kolmiokin
käy, jos sellainen on esim. ainoa vaihtoehto.

Avopuolisolleni on tullut parin viimekuukauden ajan hyvin vähän palkkatuloja,
vaikka työ onkin vakituista. On ollut kotona esim. minun sairastelun takia.

Ja lapsia meillä ei ole. Sossuun on yritetty ottaa yhteyttä aiemmin mutta
eivät ole sieltä voineet vuokran maksuissa auttaa. Vetoavat siihen kun mulla
on ollut aiemmin työpaikka ja hyvät tulot. Sossuun kun täytyy tuo tiliote
toimittaa puolelta vuodelta, ja mulla näkyy siellä että tuloja on ollut..

Eli yhtään taas ei olla varauduttu tulevaan? Mitäs jos olisitte vaikka heti ongelmien ilmettyä ottanut yhteyttä vuokranantajaan? Tai sossuun? Lainaahan ette olisi saannut kun olette luottotiedottomia (olisko jo silloin pitänyt oppia jotain? )

Juu, itse olen vuokranantaja ja ymmärrän hetkelliset kuprut jos niistä minulle kerrotaan etukäteen. Mutta jos maksut jää vaan maksamatta ja mun tarttee niitä lakimiehen kanssa alkaa penätä niin EI EN TODELLAKAAN halua jatkaa vuokrasopimusta moisten kanssa, vaikka kuinka maksaisivat kerralla kaikki rästit. Ei tarvitse olla ydinfyysikko että tämän ymmärtää.

Te ootte nyt vissiin jo toistamiseen tössinyt raha-asiossa. Ensin luottotiedot ja nyt häätö. Oppikaa tästä viimein jotain. Sairaus kun voi iskeä meihin kaikkiin ja työttömyys. Mutta silti on pystyttävä elämään.

Meitä on asunut vajaan vuoden olosuhteiden pakosta yksiössä kaksi aikuista, kaksi suurta koiraa ja yksi lapsi :xmas:
Tiukkaa teki, mutta ei meillä ollu varaa ruveta nirsoileen, otettiin se mikä saatiin ja samalla haettiin suurempaa asuntoa. Tavaroista osa meni kaverin autotalliin odotteleen lisätilaa...

Että ei kannata ruveta nirsoksi...

Kysyt mistä saa asuntoja. No:

-selaa kaikki nettisivut kuten etuovi, oikotie jne.
-lue kaikki "alueesi" lehdet; kaupunkilehdet yms.
-kysele kaikilta tuttavilta tietävätkö asunnoista, voisiko tavaroitanne säilyttää luonaan, voitteko asua hetken luonaan jne.
-ota yhteys sos.toimistoon
-täytä asuntohakemuksia esim. kunnan asuntoihin

Se mikä sairaus mulla on, ei liity millään tavalla tähän. Ja olen vastannut jo aiemmin kun kysyitte milloin olen ilmoittanut vuokranantajalle maksukyvyttömyydestä.

Hyvät tulot on tulleet ja menneet.. Silloin kun ei tullut paljoa säästeltyä, kun ei ollut
tietoa että tällainen sairaus iskisi, ja se aiheuttaisi työkyvyttömyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25352008:
Kyllä tuollaisia täydellisen elämäntaidottomia ihmisiä ikävä kyllä on olemassa :(

Eipä se aina taidottomuuden puutekaan ole. Jos yksinkertaisesti EI ole rahaa, niin tyhjästä on paha nyhjästä.

tsemppiä ap:lle, nyt vaan koitat kaikki paikat soitella läpi. Vuokranvälitystsot ja vaikka lehteen halutaan vuokrata ilmoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25351924:
No laitapas yksi linkki joutessasi

"Toimeentulon ja asumista koskevan lain 35 vastaa asiallisesti aikaisempaa säätelyä.Kun lastensuojelun tarve oleellisilta osin johtuu riittämättömästä toimeentulosta,puutteellisita asuinoloista tai asunnon puuttumisesta tai kun mainitut seikat ovat oleellisena esteenä lapsen ja perheen kuntoutumiselle,kunnan on viipymättä järjestettävä riittävä taloudellinen tuki sekä korjattava asumisoloihin liittyvät puutteet tai järjestettävä tarpeenmukainen asunto"

http://www.kunnat.net/k_perussivu.asp?path=1;29;63;375;114584;131077,131744

Ilmoitin vuokran antajalle että työsuhteeni päättyi, ja että jäin pitkälle sairaslomalle.
Ja että vuokrat voivat tulla vähän myöhässä mutta yritämme ne parhaamme mukaan hoitaa.QUOTE]

Ja jätit sitten sen ilmoittamatta vuokranantajalle että myöhästymisen sijaan et pystykään maksamaan ollenkaan? Jätit noin vain maksamatta ja that´s it, kuvitellen naiivisti että ilmoittamatta maksamatta jättäminen ei varmaankaan aiheuta mitään toimenpiteitä...

Alkuperäinen kirjoittaja bnäin;25352046:
"Toimeentulon ja asumista koskevan lain 35 vastaa asiallisesti aikaisempaa säätelyä.Kun lastensuojelun tarve oleellisilta osin johtuu riittämättömästä toimeentulosta,puutteellisita asuinoloista tai asunnon puuttumisesta tai kun mainitut seikat ovat oleellisena esteenä lapsen ja perheen kuntoutumiselle,kunnan on viipymättä järjestettävä riittävä taloudellinen tuki sekä korjattava asumisoloihin liittyvät puutteet tai järjestettävä tarpeenmukainen asunto"

http://www.kunnat.net/k_perussivu.asp?path=1;29;63;375;114584;131077,131744
Kiitos.

Se mikä sairaus mulla on, ei liity millään tavalla tähän. Ja olen vastannut jo aiemmin kun kysyitte milloin olen ilmoittanut vuokranantajalle maksukyvyttömyydestä.

Hyvät tulot on tulleet ja menneet.. Silloin kun ei tullut paljoa säästeltyä, kun ei ollut
tietoa että tällainen sairaus iskisi, ja se aiheuttaisi työkyvyttömyyttä.

Sitten sinä saat sairauspäivärahaa/kunt.tukea/eläkettä (hyvien tulojesi mukaan) ja mahd. eläkkeen saajan asumistukea. Vaikkei menisi tulojesi mukaan; saisit ehkä n. 700-900e/kk. Mutta et vastaa kyselyihin. Et sitäkään; oletko edes hakenut, onko hakemus hylätty. Joskus hylyissä, odotellassa, on oikeus muihin tuloihin kuten työttömyysp.raha jne.

Edelleen, on turha jauhaa siitä kuinka paljon rahaa meillä on tai on ollut, vaan nyt haluan vastauksia siihen MISTÄ ja MITEN saamme uuden asunnon ALLE KAHDESSA VIIKOSSA.

Tilanne ei muutu mihinkään sillä että ihmiset haukkuu ja arvostelee tilannetta, jolle ei vain yksinkertaisuudessaan enää mahda yhtään mitään.

Okei, ollaan sössitty raha asiamme ihan täysin, ja raha-asiamme ja rahan käyttömme on ollut päin v***** viimeiset 2kk, mutta sille asialle ei ole enää mitään
tehtävissä, ja thats it.

Ollaan otettu opiksemme ja hoidetaan vuokrat jatkossa ajallaan, mutta ensin
on hommattava uusi asunto!

Juu ja en ole hakenut mitään sairauspäivä rahaa, koska olen ollut vasta sen 2kk
sairaana. Tuo oma työsopimukseni kesti vain 5kk ja oli määräaikainenkin, joten tuollainen lyhyt aikainen työ tuskin vaikuttaa sairaspäivärahan määrään. Ja tähän tilanteeseen se sairaspäiväraha ei paljon auta..

Avopuolisoni on saanut joskus sairaspäivärahaa, ja pelkässä sen hakemuksen käsittelyssäkin on aina mennyt vähintään se 3kk.

AP: nyt äkkiä myytte puolet tavaroista, niin mahdutte huomattavasti pienempään asuntoon. lisäksi saat rahaa vuokria/laskuja varten. ja jos mies on terve, hän voi hyvin ottaa lisätöitä, jos tunteja (=rahaa) on liian vähän. esim. viikonlopuiksi lisätöitä.

Yhteistyössä