Saatiin häätö..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cheer115-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä se ilmoitus tuli ihan käräjäoikeudelta. Tai siis käräjäoikeudelta tuli asiakirja jossa vuokranantaja vaatii meidän muuttoa asunnosta välittömästi. Oikeuden päätöstä ei ole tullut, mutta kun se tulee, hakee virkavalta tavaramme asunnosta suoraa.

Soitin vuokranantajani asianajajalle, ja hän itse sanoi että n. 2vk on aikaa muuttaa. Ja sanoi hän senkin että ei kannata sitä oikeuden päätöstä odotella, sillä kun se tulee se päätös, niin ei ole enää mitään aikoja tyhjentää kämppää, vaan virkavalta tekee sen.

Älä viitti lässyttää, ulosottomies on häädön toimeenpaneva viranomainen ja siltä tulee ilmoitus, että mihin mennessä kämpän on oltava tyhjä. Vuokranantajan asianajaja on vain vuokranantajan edustaja ja näinollen senkin etu on se, että kämppä tyhjenee mahdollidsimman pian ja se luultavimmin kertoi muunneltua totuutta häätöpäivästä

Ovat sossussa toimineet laittomasti,kerta tuollaisella ovat uhkailleet.Häätö ei ole syy huostaanottoon.Kunnalla on velvollisuus hankkia asunto lapsiperheelle,jos he saavat häädön,edellisestä.

Tämä oli jo 90 luvulla, mutta kyllä se niin oli, että jos sossulla ei olisi ollut järjestää paikkaa minhin muuttavat, aikuiset olisi saaneet mennä "veneenalle" ja lapset lastenkotiin, kunnes koti olisi löytynyt. Ei se sossukaan niitä kämppiä tyhjästä tee.

Ollaan maksettu 2kk vuokravakuus. Tai itseasiassa ennakko, joka vuokrasopimuksen mukaan hyvitetään kahden viimeisen kuukauden vuokrista.

Ja kyllä me saadaan asumistukea, avopuolisollani kuitenkin palkka vaihtelee työssä olon mukaisesti, kun on isänsä firmassa töissä.

Edelliseenkin asuntoon saatiin asumistukea, joten miksi ei nyt saataisi.

Ja sinulle joka ihmettelit miten meillä on nyt rahaa uuden asunnon vuokratakuuseen, muttei ole ollut maksaa vuokriamme, se johtuu siitä että nyt on rahatilanne muuttunut paremmaksi, muttakun nykyisen asunnon pitäminen ei ole enää neuvoteltavissa. Olen soitellut ja yrittänyt sovitella vaikka miten, jopa niin että olisin maksan samantien kaikki rästit kerralla pois, mutta ei, se ei käynyt päinsä. Tai siis kyllä rästien maksu käy, mutta vuokran antaja haluaa siitä huolimatta irtisanoa vuokrasopimuksemme.

Kyllä se ilmoitus tuli ihan käräjäoikeudelta. Tai siis käräjäoikeudelta tuli asiakirja jossa vuokranantaja vaatii meidän muuttoa asunnosta välittömästi. Oikeuden päätöstä ei ole tullut, mutta kun se tulee, hakee virkavalta tavaramme asunnosta suoraa.

Soitin vuokranantajani asianajajalle, ja hän itse sanoi että n. 2vk on aikaa muuttaa. Ja sanoi hän senkin että ei kannata sitä oikeuden päätöstä odotella, sillä kun se tulee se päätös, niin ei ole enää mitään aikoja tyhjentää kämppää, vaan virkavalta tekee sen.

:lol:
Siis ihan oikeesti oot täällä vinkumassa et "eihän meille voi nyt ovee näyttää"
kun on noin pitkällä asia on. Onnistuiskohan vielä jos maksais ne vuokrat...? Fakta on se, että te maksatte kaiken, joka tapauksessa, ulosoton kautta tai ilman. Ja entäs sitten kun se elämä alkaa maistua, duunit ja kaikki ja sit monia tonneja ulosotossa -kun ei ihan viitittäny maksaa vuokraa?

Saivartelua joo, mutta ehkä tämänkin älykääpiön saisi ravistettua todellisuuteen lyömällä kylmät faktat kehiin.

Ärsyttää täällä nää saivartelijat, jotka toitottaa että miksi ette tehneet niin ja näin.. Mitä tuo nyt enää hyödyttää? Varmasti ap on ottanut tilanteesta opikseen.

Niin. Turhaahan tuo toki enää on saivarrella, mutta kiinnostaa kun mun mielestä ihan älytön tilanne :D Miten kukaan uskaltaa jäädä odottelemaan jotain Kelan tukia ja ajatella maksavansa vuokrat "sitten vähän myöhemmin"?!? Toiseksi, mies on käynyt töissä koko tämän ajan. Ennemmin minä jättäisin puhelinlaskun maksamatta kuin antaisin katon pääni päältä...

Keneltä tuo häätöpäätös tuli? Vuokranantajalta? Ei Suomessa kanneta kenenkään kamoja pihalle parin kuukauden rästien vuoksi. Häätöön tarvitaan oikeuden päätös, ja sitä tuskin parissa kuukaudessa saa.
Valitettavasti.
Eli tuliko nyt kerrottua ihan koko totuus?

Niinpä. Joo ei maksamattomista vuokralaisista ihan helpolla pääse....ensiks pitää yrittää karhuta vuokria ja sitten pitää laittaa käräjä(?) oikeuteen paprut ja ei ne hetkessä tuu...

Keneltä tuo häätöpäätös tuli? Vuokranantajalta? Ei Suomessa kanneta kenenkään kamoja pihalle parin kuukauden rästien vuoksi. Häätöön tarvitaan oikeuden päätös, ja sitä tuskin parissa kuukaudessa saa.
Valitettavasti.
Eli tuliko nyt kerrottua ihan koko totuus?

Tuleepa väkisin mieleen että häätöä on ehkä saatettu alkaa järjestää jo silloin marraskuussa kun vuokra on jäänyt maksamatta...

Ollaan maksettu 2kk vuokravakuus. Tai itseasiassa ennakko, joka vuokrasopimuksen mukaan hyvitetään kahden viimeisen kuukauden vuokrista.

Ja kyllä me saadaan asumistukea, avopuolisollani kuitenkin palkka vaihtelee työssä olon mukaisesti, kun on isänsä firmassa töissä.

Edelliseenkin asuntoon saatiin asumistukea, joten miksi ei nyt saataisi.

mutta ei se tarkoita sitä,että sitä maksettaisiin nykyiseen asuntoon..oletteko vasta muuttaneet tähän asuntoon,mistä häädön saitte,jos ette ole vielä asumistukipäätöstä saanut?

[QUOTE="carelia";25351841]Niinpä. Joo ei maksamattomista vuokralaisista ihan helpolla pääse....ensiks pitää yrittää karhuta vuokria ja sitten pitää laittaa käräjä(?) oikeuteen paprut ja ei ne hetkessä tuu...[/QUOTE] vuokranantaja voi purkaa vuokrasopimuksen ilman varoitusta jos purkamisen syy on maksamattomat vuokrat ja sillon vuokrasuhde päättyy välittömästi.

No, kaksin te ette saa tiettyjen neliöiden ylittävältä osalta sitten asumistukea. Ne on ihan selvästi ilmotettu kelassa.

Mä tavallaan ymmärrän, jos te ootte kaksk 18 vuotiasta ihan alkuaikoja yhdessä asuvaa nuorta, et mopedi ei oo ihan tiellä pysyny, mut jos te ootte aikuisia, onki teillä jotain päihde tai sairastaakkaa siinä viemässä normaalia toimintakykyä?

Ei kannata niitä vakuuksia polttaa loppuun, sillä luulatvasti vuokrananataja maksattaa teillä loppusiivouksen, ellette sitten oikeasti siisti ja kuvaa kämppää lähtiessänne.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25351794:
Virkistäisitkö muistiani linkillä aiheesta

Tietoa löytyy paljonkin kun googlaa.
Esim Oikeusasiamiehen nuhtelu eräälle kunnalle,Oikeuskanslerin ratkaisu erääseen kanteluun.
Tuskinpa ne meillekään koulussa on omiaan puhuneet.

Jos teillä ei ole lapsia, niin ei sossu teille asuntoa välttämättä järkkää. Pääkaupunkiseudulla on asunnottomia 3000-4000, en tiedä mistä olette mutta monessa paikassa asuntotilanne on huono. Saattaahan kuitenkin lykästää, vaikka sieltä Helsingistäkin olisitte.

Joka tapauksessa, toivottavasti saatte jonkun kämpän nopeasti. Ja muistakaa ensi kerralla maksaa vuokrat ajoissa tai ainakin sopia asioista ajoissa..

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25351908:
Tietoa löytyy paljonkin kun googlaa.
Esim Oikeusasiamiehen nuhtelu eräälle kunnalle,Oikeuskanslerin ratkaisu erääseen kanteluun.
Tuskinpa ne meillekään koulussa on omiaan puhuneet.
No laitapas yksi linkki joutessasi

vuokranantaja voi purkaa vuokrasopimuksen ilman varoitusta jos purkamisen syy on maksamattomat vuokrat ja sillon vuokrasuhde päättyy välittömästi.

Juu, mutta ei se vuokrasopimuksen purkaminen saa sitä vuokralaista ulos kämpästä. Olen semmoisen joutunut kaksi kertaa postittamaan ja toisessa tapauksessa ei vuokralaisesta eroon pääseminen onnistunut noin vain. Ei viranomaiset lähde ilman oikeuden päätöstä ketään kämpästä ulos nostamaan...

• Tykkää
Reactions: Kirspe
Juu ollaan muutettu, lokakuun alussa.

Ja sanoin että kaksio tai kolmio, kaksio mieluiten mutta kolmiokin
käy, jos sellainen on esim. ainoa vaihtoehto.

Yksiöön ei voida muuttaa, koska meidän tavarat ei sinne tule mahtumaan.
Ja meillä on myös isorotuinen koira.

Toiseksi meillä on ainoastaan marras ja joulukuun vuokrat maksamatta,
yhteensä 860e, ja tuo maksamani vuokravakuus kattaa sen.

Avopuolisolleni on tullut parin viimekuukauden ajan hyvin vähän palkkatuloja,
vaikka työ onkin vakituista. On ollut kotona esim. minun sairastelun takia.

Ja lapsia meillä ei ole. Sossuun on yritetty ottaa yhteyttä aiemmin mutta
eivät ole sieltä voineet vuokran maksuissa auttaa. Vetoavat siihen kun mulla
on ollut aiemmin työpaikka ja hyvät tulot. Sossuun kun täytyy tuo tiliote
toimittaa puolelta vuodelta, ja mulla näkyy siellä että tuloja on ollut..

[QUOTE="carelia";25351925]Juu, mutta ei se vuokrasopimuksen purkaminen saa sitä vuokralaista ulos kämpästä. Olen semmoisen joutunut kaksi kertaa postittamaan ja toisessa tapauksessa ei vuokralaisesta eroon pääseminen onnistunut noin vain. Ei viranomaiset lähde ilman oikeuden päätöstä ketään kämpästä ulos nostamaan...[/QUOTE] Mä jouduin tekeen ton purun ja isännöitsijä sanoi kun kysyin mitä tehdään jos vuoralainen ei lähde niin sit virkavalta paikalle!

Juu ollaan muutettu, lokakuun alussa.

Ja sanoin että kaksio tai kolmio, kaksio mieluiten mutta kolmiokin
käy, jos sellainen on esim. ainoa vaihtoehto.

Yksiöön ei voida muuttaa, koska meidän tavarat ei sinne tule mahtumaan.
Ja meillä on myös isorotuinen koira.

Toiseksi meillä on ainoastaan marras ja joulukuun vuokrat maksamatta,
yhteensä 860e, ja tuo maksamani vuokravakuus kattaa sen.

Avopuolisolleni on tullut parin viimekuukauden ajan hyvin vähän palkkatuloja,
vaikka työ onkin vakituista. On ollut kotona esim. minun sairastelun takia.

Ja lapsia meillä ei ole. Sossuun on yritetty ottaa yhteyttä aiemmin mutta
eivät ole sieltä voineet vuokran maksuissa auttaa. Vetoavat siihen kun mulla
on ollut aiemmin työpaikka ja hyvät tulot. Sossuun kun täytyy tuo tiliote
toimittaa puolelta vuodelta, ja mulla näkyy siellä että tuloja on ollut..

Höö. Millasesta sairauvesta mahtaa olla kyse? Jos et itekses oo pärjänny?

Puolelta vuodelta? Ennen sossua kiinnosti 3kk tulot, ei puolen vuoden.
Sulla siis ollut sellaiset tulot, että niiden pitäisi yhä riittää.
Lisäksi sunhan pitäisi nyt saada sairausp.rahaa, ellei Kela hylännyt hakemusta... Ja mahd. sekin menisi tulosi mukaan eli suht hyvät rahat?

Yhteistyössä