Saatanpa vielä katua tätä paljastusta, mutta tässä mielentilassa pitää se kuitenkin tehdä :D

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
joo
Se tontilla huhkiminen on muuten tosi hyvää liikuntaa! Itselleni on rakentaessa ja puutarhahommissa tullut ihan lihakset ja paino palannut synnytyksien jälkeen pikapikaa takaisin entisiin lukemiin. Eväät vaan pitää ottaa mukaan, ettei sorru pizzatakseihin ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lalla:
Mikset syö puuroa aamuin illoin? Se on vähäkalorista, täyttää hyvin ja sisälttää paljon kuituja. Ja se PepsiMax pois ja sassiin ;) !
Jos mä syön aamupalalla puuroa, niin mulla on hetken kuluttua hirvee nälkä.Muta jos syön esim 2 ruisleipäpalaa, niin nälkä pysysy loitolla pitkään.
 
Lässähtänyt
Kuule Turkilmas. Olen tässä päivänä muutamana pohtinut omien elämäntapojeni muuttamista terveellisempään suuntaan ja nyt kun näin tämän sun aloituksesi ja kävin vilasemassa tuota blogiasi niin sain kipinän. Mun on kanssa ihan tosissaan otettava härkää sarvista! Tsemppiä sulle ja hiljaa hyvä tulee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Rohkea olet:)
Kyllä saat aivan varmasti painoa alaspäin, niinkun oot saannutkin jo. Hyvä! :flower: :flower: =)
Mullakin on laihdutus meneillään.. vedän crosstrainerilla päivässä noin 200 -260kaloria, ja syön päivässä niukasti.. Yhtenä päivänä söin 2 hernettä, ja kahvia, sekä vitamiinijuotavan..... :ashamed: :ashamed:
Mut ei mulla kumminkaan nälkä ole yhtään.
Hui. Eikö yhtään oo huimannu?
Ei oo.
Noin tein tiistaina, ja eilen keskiviikkona söin pari pientä näkkileipää - ilman voita.. :ashamed:
On kans ollut päiviä, kuten maanantaina jolloin vedin joku 3banaania, sekä omenan.
Ja noinko sä kuvittelet laihduttavasi terveellisesti????? :eek: :(
 
onnea laihdutukseen
Yksi asia, jonka olen huomannut näistä ruokapäiväkirjoista (ok, tässä on nyt esillä vain yksi päivä, mutta yleisesti) on se, että illalla syödään paljon, miksi? Miksi sitä energiaa ei oteta silloin kun sitä tarvitaan vaan vasta nukkumaan mennessä?

Niin ja välipalaksi vaikka hedelmiä/marjoja ennemmin kuin keksi.
 
Mulla ainakin iltasella on vaikeampi vastustaa herkkuja. TV:n ääressä varsinkaan.
Maanantaina alotin painonvartijat. Nyt mulla on illaks jääkaapissa 0-pisteen kasvissosekeittoa. Nam.
Keiton kanssa näkkäri tai ruisleipä ilman rasvaa. Sitten hedelmiä jos vielä jtn tekee mieli.
 
Sä olet Turkilmas ihan häikäisevä kaunotar tuossa kuvassa, jossa ei ylipainoa. Älä käsitä väärin, ei sun upeat kasvonpiirteet todellakaan rumalta näytä nytkään, mutta tuo ennen kuva on todella WAU!!!

Ja varmasti elämänlaatu paranee kilojen vähentyessä.
Tsemppiä!! =)


muoks...
Vielä jäin pohtimaan, että miten aktiivisesti sun laihdutus on esillä kotona?
Lähinnä ajattelin, kun sun poika on noita kuvia ottanut, ja monessa kuvassa muutenkin näkyvillä...poikasi saa tietyn mallin siitä että naisen täytyy laihduttaa ja olla laiha, tai muuten ei kelpaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja päivien viemää:
Sä oot kaunis noin.Sulle sopii pyöreys.Ei sun tarvi tehdä yhtään mitään
Olin juuri kommentoimassa ihan samaa. Että olet valtavan kaunis juuri tuollaisenakin.
Kaunis on, mutta tosiasia on, että hoikempana on helpomaa ja kivempaa, että kannustakaa nyt vaan Turkilmasta tavoitteessaan! ;)
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja päivien viemää:
Sä oot kaunis noin.Sulle sopii pyöreys.Ei sun tarvi tehdä yhtään mitään
Olin juuri kommentoimassa ihan samaa. Että olet valtavan kaunis juuri tuollaisenakin.
Kaunis on, mutta tosiasia on, että hoikempana on helpomaa ja kivempaa, että kannustakaa nyt vaan Turkilmasta tavoitteessaan! ;)
Mietin itsekin, että oli vähän huonosti ilmaistu.

Tarkoitin vain ihastella, että onpas kaunis nainen. Ajattelin, että tässä sen taas kerran näkee, ettei tarvitse olla hoikka ollakseen kaunis.

Toki painon pudotuksessa on paljon muita etuja, joiden vuoksi kannattaa pinnistellä. Tsemppiä kovasti!
 
voi elämä
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Mä tuolla kiloklubissa laihduttelen ja tosiaan mullakin tuo kalorimäärä siinä 1600 päällä. Että koeta sitäkin tarkkailla, ettei sitte oo säästöliekillä. Kolmisen viikkoa oon itse laihdutellut ja noin 1,5 kg on lähtenyt ja vyötäröltä 5,5 cm =) Iteki vasta harjoittelen, kun tuntuu välillä olevan tosi vaikeeta syödä oikeessa suhteessa kaikkea ja sitte niin ettei kalorit ylittyis tai alittuis.

Tsemppiä sulle kovasti =)
Nämäkin ihmiset olisivat pulskemmassa kunnossa jos sellainen olisi
http://4.bp.blogspot.com/_nzobUJ_VHXY/RhqceAeH47I/AAAAAAAAAUk/PBuez7nCewk/s320/holocaust_victims_1.jpg

 
Turkilmas
No jopas tänne on tullut tekstiä, kiitoksia vaan kovasti :). Hyviä vinkkejä tullut rutkasti, koitan niistä löytää itselleni parhaimmat. Huvittaviakin kommentteja oli tullut, erityisesti se jossa väitettiin mun asuvan palstalla ja hakevan huomiota tällä viestilläni :D :D. No, kyllähän sitä täytyy välillä ilkeillä ihan keksityistäkin syistä tietty. Mä vaan oletin että kiviä heitellään mun lihavasta olemuksestani tai vastaavasta.

Kiitos myös kehuista, lämmittää kovasti mieltä :). Ja tämä laihisasia ei perustu niinkään ulkonäköön, vaan enemmänkin terveyteen ja toisaalta siihen että saisin opetettua esimerkilläni terveet elintavat myös pojilleni.

Mistä saankin aasinsillan merenneitosen kommenttiin: kyllä meidän perheessä on laihduttaminen ja terveiden elintapojen hakeminen ihan selvästi esillä. Mies aina silloin tällöin pyöristyy myös (ei tosin lihavaksi asti) ja silloin skarppaa elintapojensa kanssa. Esikoinenkin on päässyt pari kertaa salakavalasti pyöristymään liikaa, joten juu, meillä tosiaan aivan avoimesti puhutaan miten pitäis syödä, miten liikkua jne. Olen toki pojalle painottanut että hän ei ole lihava, mutta äiti on. Ja siksi äidin pitää laihduttaa ja siksi äidin täytyy myös tarkkailla pojan syömisiä (mm. rajoittaa herkuttelua yms.) jotta pojasta ei tulisi lihava. Eli poitsulle ei tosiaan olla pienimmässäkään määrin opetettu että nainen ei kelpaa jos ei ole laiha, vaan että terveelliset elämäntavat on edellytys hyvälle terveydelle ja jaksamiselle.


Sitten vielä yleisesti: Pepsi Max on tosiaan mun suuri heikkouteni. Olen monta kertaa päättänyt lopettaa sen juomisen, mutta jo viimeistään parin päivän päästä olen ollut ostamassa pulloa. Lupaan kuitenkin (jälleen kerran) yrittää ensin sen vähentämistä ja sitten lopettamista. Siksi ensin vähentämistä että mä en kestä sitä karmivaa päänsärkyä joka pepsin viekkareista tulee. Lisäksi mä tykkään makeutusaineesta teen kanssa. Se on mun mielestä aivan mielettömän hyvää. Siinä toinen juttu josta voisin yrittää opetella pois.

Joku ehdotti liikuntakertojen vähentämistä ja ajallista pidentämistä. Se ei todennäköisesti tule onnistumaan. Ensinnäkin mulla on illat aikaa liikkua (kun mies on tullut tontilta ja lapset nukkuu), eli jo siksi tunti tai kaksi on ihan maksimi päivässä. Toisekseen mä olen nyt niin innostunut sauvakävelystä, että ihan mieli halajaa illalla lenkille. Kuten nyt vaikkapa eilen. Ensin huhkin tontilla yltäpäältä hiessä ja SILTI oli pakko päästä illalla vielä lenkille.

Mitäs vielä...hmm... auringonkukansiemeniä laitankin usein salaattiin ja esim. tuohon pestopastaani. Myös pellavansiemenistä tykkään. Hiilareita mä saan liikaa ja se on todennäköisesti yks mun suurimmista ongelmistani. Jos päivän sapuskat koostuu tyyliin leivästä ja pastasta, niin tietäähän sen ettei lopputulos ole hyvä.

Tuossa ensimmäisessä ruokapäiväkirjassa oli kyllä aika huonosti sapuskat, myönnän sen ehdottomasti. Ihan liian vähän söin, mutta kun päivällinen unohtui ja toisaalta olin niin pirun kiukkunen itseeni eilen että "rankaisin" itseäni pienellä syömisellä. Ja juu, salaatitkin uupui. Tänään menen kauppaan ja tankkaan taas ruokavarastot täyteen, myös ne salaatit.

Ja vielä lopuksi: kiitos että sen pahempaa kivitystä ei tullutkaan. Olin kyllä täysin varautunut siihen. Tuo blogihan on ollut mulla jo pitkään, mutta en ole uskaltanut siitä kertoa kuin muutamille harvoille ja valituille. Eilinen päivä oli silkkaa itsepieskintää ja siksi päätin laittaa linkin tännekin odottaen kivitystä ja ryöppyä. Mielestäni olin ihan ansainnut sen. Mukavaa että täällä onkin näin paljon tukijoita. Sitten joskus kun olen päässyt normaalipainoon, niin enpä voikaan kiittää asiasta vain itseäni :) :flower: :heart:
 
harmaa
Kyllä on säästöliekki olemassa, se tarkoittaa sitä että pääsääntöisesti aineenvaihdunta hidastuu lähes olemattomiin ja elimistö alkaa käyttämään energiavarastoja mm. sydämestä ja lihaksista. Lue vaikka vähän kirjallisuutta alasta niin tiedät eikä tarvitse tänne tulla mitään holokaustin aikaisia kuvia laittamaan.
 
vieras
Luin muutaman ensimmäisen viestin, mutta hyvältä näyttää! Olet hyvin motivoitunut ja liikkuminen tuo iloa eikä raskasta oloa. Varmasti olet ensi kesänä yllättynyt, kun puet uikkarit päällesi.. :)

Limsan jättäisin kokonaan pois, sillä se korvaa ruokavaliosta tärkeämpiä aineita. Ajattele kehoasi sillä tavalla, mitä se pystyy sulattamaan. Mikä on luonnollista ravintoa ja suolistolle hyväksi. Se sellainen ruoka on mielellekin hyväksi. Kaikki pitkälle prosessoitu on stressiä ruuansulatukselle ja mielellekin, vaikka sitä ei heti yhdistä "ruuan syyksi".

Nälkäisenä ei ole hyvä olla, mutta kun on kylläinen hyvästä (ei haitallisesta) ruuasta, niin ei ole mielelle mahtavampaa piristettä ja hyvänolontuojaa :D
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Blogia pidät kuntoiluun, niin saattaisi tuloksia tulla noeammin...
Hei, jos toinen purkaa "päiväkirjaan" mietteitään niin auttaa varmasti yhtäpaljon kun sen saman vartin punnertais. Henkinen puolikin pitää pitää kunnossa
Jep, ja tuota blogia muuten päivitän aika harvakseltaan :D. No joo, täysin älytön tuo harmaan kommentti, mutta jätänpä omaan arvoonsa :)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luin muutaman ensimmäisen viestin, mutta hyvältä näyttää! Olet hyvin motivoitunut ja liikkuminen tuo iloa eikä raskasta oloa. Varmasti olet ensi kesänä yllättynyt, kun puet uikkarit päällesi.. :)

Limsan jättäisin kokonaan pois, sillä se korvaa ruokavaliosta tärkeämpiä aineita. Ajattele kehoasi sillä tavalla, mitä se pystyy sulattamaan. Mikä on luonnollista ravintoa ja suolistolle hyväksi. Se sellainen ruoka on mielellekin hyväksi. Kaikki pitkälle prosessoitu on stressiä ruuansulatukselle ja mielellekin, vaikka sitä ei heti yhdistä "ruuan syyksi".

Nälkäisenä ei ole hyvä olla, mutta kun on kylläinen hyvästä (ei haitallisesta) ruuasta, niin ei ole mielelle mahtavampaa piristettä ja hyvänolontuojaa :D
Ihana viesti, kiitos :) :hug:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
mulla on menny niin että perse onlevinny ja muut kutistuu :eek: Apua! Siis vyötäröltä on lähteny 3cm 2viikon aikana ja ne on tavallaan valahtanu perseeseen :(
ou nou :D . Mutta voithan aina lohduttautua sillä että vyötärölihavuus on terveydelle haitallisempaa kuin perselihavuus ;) :D
 
Hyvältä näyttää, mittanauhatuloksissakin oikea suunta!
Sun ruokalistoja kun katsoo, niin näyttäis olevan aika vähän proteiinia. En ole karppaaja, mutta itse ainakin huomaan että proteiini pitää hyvin nälkää. Esim. jos kahden leivän sijaan syöt yhden jossa kinkkua tms päällä niin saattaa olla vähemmän nälkä 2 tunnin päästä, vaikka sillä hetkellä tuntuukin vähemmältä.
Ei silti, tunnut kyllä syövän aika vähän, ja aika niukasti makeaakin. Kun itse pystyisi samaan...

Treenaatko muuten lihaksia vaunulenkkeilyn yms. lisäksi? Lihasmassa on ihanaa, se syö rasvaa kun sinä lepäät :) Ja kiinteyttää kaupan päälle!
Tsemppiä jatkoon!
 

Yhteistyössä