Saatanan kiittämättömät kakarat!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menee hermot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menee hermot

Vieras
Nyt meni hermot. Mulla on kolmevuotias tytär ja isovanhempien lellikki, suvun ainoa tyttö kun on. Laskin, että pelkästään isovanhemmilta tyttö on saanut melkein 300 euron edestä joululahjoja; on puhuvaa isoa nukkea, kävelevää My Little Ponya, jättimäisiä pehmoja, nukkekotia, barbeja ym ym.

Ja mitä tekee tyttö? Kuorittuaan kamat aattoiltana paketista heitti ne olan yli ja sen jälkeen ei ole leluihin koskenutkaan. Hakkaa isoveljen ovea ja vaatii päästä rakentamaan legoilla ja on muutenkin kiinnostunut kaikesta muusta paitsi uusista leluistaan.

Mitä mä olen tehnyt väärin? Vastustan yli kaiken kertakäyttökulttuuria ja olen yrittänyt aina kasvattaa lapseni samalla tavalla. Poika ymmärtää hyvin ja arvostaa saamiaan lahojja, mutta tuo tyttö on aina ollut samanlainen. Olen sanonut satoja kertoja sukulaisille ja isovanhemmille, että ÄLKÄÄ OSTAKO TYTÖLLE MITÄÄN mutta silti ne ostaa. Me vanhemmat ei ostettu tytölle yhtään pakettia, ONNEKSI. Sama olisi ollut pyyhkiä viidenkympin setelillä perseensä.

Mutta nyt siis. Haluaisin lahjoittaa nuo tyttären lelut jollekin vähempiosaiselle perheelle joiden tytär ei ole joululahjoja saanut ja varmasti arvostaisi kalliita leluja omaa lastani enemmän. MIstähän tällaisne perheen löytäisi?

(eikä me mitään rikkaita olla itsekään, työtön äiti minäkin, mutta silti)

täällä olisi sellainen perhe joka ottaisi ilolla lahjoituksen vastaan ja voin luvata että osaamme todella arvostaa lahjoitustasi :) voisiko sulle laittaa viestiä

Ööh.. Se on 3-vuotias.
Ei meidänkään 3-vee kaikista lahjoista ja leluista heti innostu, varsinkin just jouluna kun paketteja tulee monta. Osa jää vähemmälle huomiolle ja joku on sitten suosikkilelu, hetken aikaa..

Unohtui sanoa, että oli tuo kolmevee sen verran kiinnostunut, että leikkasi saksilla liki 50 euron kävelevältä poninukelta tukan pois. AARRRGH.

minninni, en ole rekkautunut tänne, joten viestin laitto ei kai onnistu. Asutteko missäpäin suomea?

No 3 vuotias on kyllä aika pieni. Ja jos häntä ei kiinnosta kys. lahjat joita sai, niin ehkä olisi kannattanut antaa lahjaksi jotain sellaista joka kiinnostaa esim. ne legot?

Mä en ymmärrä miksi noinkin pienelle pitää antaa lahjaksi monta turhaa pakettia, kun yleensä 1-2 kaksi mieluista riittää.

no en minäkään ymmärrä! Isovanhemmat tasan tietävät ettei tyttöä kinnosta tyttöjen lelut ja ovat silti sitä mieltä että tytölle ei poikien leluja ostella vaan pannaan kolme sataa tyttöjen leluihin vaikka vanhemmatkin vastustaa. Ihan hirveää haaskausta.

[QUOTE="alkup";27764950]no en minäkään ymmärrä! Isovanhemmat tasan tietävät ettei tyttöä kinnosta tyttöjen lelut ja ovat silti sitä mieltä että tytölle ei poikien leluja ostella vaan pannaan kolme sataa tyttöjen leluihin vaikka vanhemmatkin vastustaa. Ihan hirveää haaskausta.[/QUOTE]

Mietippäs nyt. Eli lapset eivät ole kiittämättömiä niin kuin otsikossasi kirjoitatit. Vaan vika on siinä ettei isovanhemmat kuuntele teitä vanhempia. Raijaa ne lelut takaisin isovanhemmille ja sano että säilyttävät niitä siellä ,koska tyttösi ei leiki niillä kotonanne.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
No ostakaa sille "saatanan kiittämättömälle kakaralle" leegoja jos niistä kerran tykkää!
Vai eikö tytöt saa leikkiä leegoilla kun ne on poikien leluja? Pitää leikkiä jollain vitun puhuvalla nukella ja olla niin saatanan kiitollinen että..

Sääliksi käy lapsesi :(

meidän 3 vuotias tyttö halus vaa repiä lahjoja auki. onneksi tuli kauan odotettu robinin levy ja juliste ja niitä ägrybiirdsijä. ei saanut mitään barbeja eikä prinsessajuttuja, jokaisella lapsella omat kiinnostuksen kohteet ja se ei mun mielestä ole kiittämättömyyttä jos vanhemmat ei osaa ostaa niitä legoja tai autoja mitä lapsi haluaa. ei sitä voi pakottaa tyttömuottiin. ja se on oikeesti juu vasta 3 vuotias!

Laita turhat lelut ap kaappiin piiloon odottamaan, että neitiä kiinnostaa tuollaiset lelut. Lapsi tarvitsee aikuisen apua tuossa iässä leikeissä ja lelujen arvostamisessa, ei se itsestään tupsahda lapsen mieleen.

Just. Taitaa olla vanhemmuus hukassa jos ei ymmärrä kolmivuotiaansa aivoituksia tuon vertaa :( Tottakai se haluaa leikkiä sillä millä sen kaveri (isoveli) leikkii. Pitäisi olla aika järkeenkäypää. Ja toiseksi, kuten täällä on jo todettu, se sun saatanan kiittämätön kakaras ei välttämättä heti innostu uusista kalliista leluistaan, mutta myöhemmin varmasti innostuu. Minkähänlainen äiti sä oikein olet kun pystyt puhumaan noin rumasti lapsestasi ja et ymmärrä lapsista näköjään hölkäsenpöläystä, huoh :(

Eiköhän 3-vuotiaalle ole tärkeämpää leikkiä oman veljensä kanssa kuin jonkun hiton barbien kanssa???

Ehkä muksu ei saa tarpeeksi (ainakaan sitä oikeanlaista) huomiota, ja siksi yrittää olla veljensä kanssa?

En todellakaan menisi antamaan tuollaisia leluja pois,kaappiin vain odottamaan...ei mene kuin 1-2v niin jo nuoki kiinnostaa! Meillä 3v tytöllä kiinnosti junarata eniten saaduista lahjoista :) Niin ja tietenkin tyttösi haluaa tehdä niinkuin isoveli..eli rakentaa niillä legoilla! houkutteleppas isoveli nukkekodilla leikkimään niin tyttösi on pian myös mukana leikissä :) mekin voidaan ottaa vastaan se nukkekoti,tyttöni toivoo sellaista!

No ei kyllä ole ihan normaalia käytöstä, ehkä ihan hyvä idea lahjoittaa niin ehkä oppii arvostamaan. Meiän 3v tyttö sai paljon lahjoja isovanhemmilta ja oli kyllä kaikista todella innoissaan, myös pienistä ja on leikkiniyt niillä paljon jouluaatosta saakka.

Osaako 3 vuotias olla kiittämätön?! :O

Mun käsityksen mukaan niin niitä lapsia kiinnostaa aina toisten tavarat aina enemmän,kuin omat (ennen,kuin joku muu niihin meinaa koskea) olivatpa kolme vuotiaita tai hieman isompia...

Yhteistyössä