Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
poika pörjäs tuurilla ja hyvien neuvonantajien ansiosta, tuskimpa hän itse teki mitään ratkaisevaa
Nyt vasta sain ilmotuksen, et olit vastannut.
Ei noi sotamiehetkään tosin varmaan kovin vanhoja olleet. Tieskö ne, että neuvonantajat teki päätökset, eikä toi poika. Ja oliko aina niin! Iik, jos mun mies, josta oisin riippuvainen, menis 16-vuotiaan komennettavaksi sotaan, niin oisin kyl kauhuissani.
 
vierailija
Nyt vasta sain ilmotuksen, et olit vastannut.
Ei noi sotamiehetkään tosin varmaan kovin vanhoja olleet. Tieskö ne, että neuvonantajat teki päätökset, eikä toi poika. Ja oliko aina niin! Iik, jos mun mies, josta oisin riippuvainen, menis 16-vuotiaan komennettavaksi sotaan, niin oisin kyl kauhuissani.
hei toiset voi olla taktisii neropi jo hyvin nuorena kuninkaita ja tulevia opetettiin sodankäyntiin jo nuoresta pitäen
 
Nyt vasta sain ilmotuksen, et olit vastannut.
Ei noi sotamiehetkään tosin varmaan kovin vanhoja olleet. Tieskö ne, että neuvonantajat teki päätökset, eikä toi poika. Ja oliko aina niin! Iik, jos mun mies, josta oisin riippuvainen, menis 16-vuotiaan komennettavaksi sotaan, niin oisin kyl kauhuissani.
mun viesti oli robomoden syynissä oman aikansa
 
vierailija
Olkoot mikä nero tahansa, mut teini on kyl teini. Edes tollon ei varmaan oo välttis ees äänenmurrosta ollu tolla. Karvojen kasvua ootellessa.
no jos on nelivuotiiaasta asti koulutettu sotimaan niin kyllä siinä jää strategiat mieleen ja sit soveltaa omalla auktoriteetillä. koska kuninkaalla se oli rajaton tai kruunun prinssillä ei sillon niin paljoon kyseenalastettu koska mestaus pölkky oli hanakka ottaa päitä vadilleen.
 
hei toiset voi olla taktisii neropi jo hyvin nuorena kuninkaita ja tulevia opetettiin sodankäyntiin jo nuoresta pitäen
Niin, olihan tää Ruotsin kahdestoista Kaarlekin ihan kakara ja silti tapatti suomalaisia vuostolkulla hvinkin menestyksekkäästi. Kunnes sitten siellä Norjan reissulla yks finne igen sai tarpeekseen ja laski läpitte mokomasta.
 
vierailija
Niin, olihan tää Ruotsin kahdestoista Kaarlekin ihan kakara ja silti tapatti suomalaisia vuostolkulla hvinkin menestyksekkäästi. Kunnes sitten siellä Norjan reissulla yks finne igen sai tarpeekseen ja laski läpitte mokomasta.
Niin no sitä ei varmuudella voi tietää kuka tappoi. Siis tarkoitatko et kaarle käytti tykin ruokana suomalaisii?. Vai oli raaka suomalaisii siviilei kohtaan?
 

Yhteistyössä