No sepäs ei tiedä että kyllä kunnon Alfa muutamat pölyt pyyhkäsee vaikka vasemmalla kädelläRuutis yrittää kouluttaa musta alfaurosta täällä mamipalstalla
No sepäs ei tiedä että kyllä kunnon Alfa muutamat pölyt pyyhkäsee vaikka vasemmalla kädelläRuutis yrittää kouluttaa musta alfaurosta täällä mamipalstalla
*halaus* ja jaksamista, meillä nuo on onneksi(vai valitettavasti?) vielä edessä päinOmpas muuten tänään ollut haastetta esikoisen kanssa!
Oon aina ollut sitä mieltä, että vaikka onkin teini-ikä niin täytyy pystyä käyttäytymään, jos ei nyt hyvin, niin ainakin kunnioittavasti.
Mulla välillä laiskuuttani valvonta pettää tai en jaksa suoriutua niin että toimisin johdonmukaisesti! Esim. luurin olisin voinut ottaa pois aika monessa keississä!
Ei lapsi ole mikään kovin paha suustansa, mutta vittu että noi läksyt vois tehdä joskus kitisemättä ja narisematta ihan ilman äitiäkin! Ja vittu ku mikään ei oo hyvä, paitsi jokin hiivatin merkkirätti.
Mistähän mä saisin vähän kestävämmän selkärangan! Olen alkanut tehdä jopa vertailua. ”Ei muillakaan aina läksyt ole tehtynä” tai ”kyllä muillakin teineillä on sotkuiset huoneet” jne.
Sori kun tuli voimasanoja, ei meillä lapsetkaan saa kiroilla, mutta niitäkin suoltavat joskus.
Tää selkeesti menee aalloissa, välillä kaikki sujuu kuin vettä vaan ja sitten taas ei.
Ja sitten loppukaneettina tähän ratkaisukeskeiseen pohdintaani:
Pääasia että olet luotettava ja turvallinen vanhempi joka osaa ohjata lapsia oikeaan suuntaan ja tarjoat lapsille hyvät eväät elämään (lapset saa terveen kasvun ja kehityksen).
Ei väliä vaikka kaikki ei suju joka päivä juuri suunnitelmien/sääntöjen mukaan, tai kuten äiti, isä tai lapset haluavat VAAN iso kuva merkitsee.
Kiitos kun sain avautua.
Minun isäni koulutusmetodit olivat, kiristys, uhkailu ja lahjonta. Voin sanoa ettei toiminut. Lisäksi voin sanoa, että pojille tulee myöhemmin järkeä päähän kuin tytöille. Pidä vaan huoli, että kuuntelet häntä ja tuet häntä parhaasi mukaan, niin kyllä se siitä lutviutuu.Ompas muuten tänään ollut haastetta esikoisen kanssa!
Oon aina ollut sitä mieltä, että vaikka onkin teini-ikä niin täytyy pystyä käyttäytymään, jos ei nyt hyvin, niin ainakin kunnioittavasti.
Mulla välillä laiskuuttani valvonta pettää tai en jaksa suoriutua niin että toimisin johdonmukaisesti! Esim. luurin olisin voinut ottaa pois aika monessa keississä!
Ei lapsi ole mikään kovin paha suustansa, mutta vittu että noi läksyt vois tehdä joskus kitisemättä ja narisematta ihan ilman äitiäkin! Ja vittu ku mikään ei oo hyvä, paitsi jokin hiivatin merkkirätti.
Mistähän mä saisin vähän kestävämmän selkärangan! Olen alkanut tehdä jopa vertailua. ”Ei muillakaan aina läksyt ole tehtynä” tai ”kyllä muillakin teineillä on sotkuiset huoneet” jne.
Sori kun tuli voimasanoja, ei meillä lapsetkaan saa kiroilla, mutta niitäkin suoltavat joskus.
Tää selkeesti menee aalloissa, välillä kaikki sujuu kuin vettä vaan ja sitten taas ei.
Ja sitten loppukaneettina tähän ratkaisukeskeiseen pohdintaani:
Pääasia että olet luotettava ja turvallinen vanhempi joka osaa ohjata lapsia oikeaan suuntaan ja tarjoat lapsille hyvät eväät elämään (lapset saa terveen kasvun ja kehityksen).
Ei väliä vaikka kaikki ei suju joka päivä juuri suunnitelmien/sääntöjen mukaan, tai kuten äiti, isä tai lapset haluavat VAAN iso kuva merkitsee.
Kiitos kun sain avautua.
Meillä kuului kasvatuskeinoihin myös noiden lisäksi pieksäminen. Välillä meitä lapsia hakattiin kuin vierasta sikaa.Minun isäni koulutusmetodit olivat, kiristys, uhkailu ja lahjonta. Voin sanoa ettei toiminut. Lisäksi voin sanoa, että pojille tulee myöhemmin järkeä päähän kuin tytöille. Pidä vaan huoli, että kuuntelet häntä ja tuet häntä parhaasi mukaan, niin kyllä se siitä lutviutuu.
No kyllä sitäkin tuli välillä saatua. Kerran revittiin niskavilloista yläkertaan, kaaduin rappusille ja siitä sitten potkittiin persiille vauhtia, että pääsin omaan huoneeseeni. Lisäksi muistan, kun pyysin yläasteikäisenä isältäni apua matematiikan kokeeseen, niin hän vain totesi, että jos olet niin vitun tyhmä, niin ei kannata lukea. Että semmosta...Meillä kuului kasvatuskeinoihin myös noiden lisäksi pieksäminen. Välillä meitä lapsia hakattiin kuin vierasta sikaa.
No kyllä sitäkin tuli välillä saatua. Kerran revittiin niskavilloista yläkertaan, kaaduin rappusille ja siitä sitten potkittiin persiille vauhtia, että pääsin omaan huoneeseeni. Lisäksi muistan, kun pyysin yläasteikäisenä isältäni apua matematiikan kokeeseen, niin hän vain totesi, että jos olet niin vitun tyhmä, niin ei kannata lukea. Että semmosta...
No ei siinä mitään. Se motivoi hyvin opiskelemaan ja pääsin sitten yliopistoon, toisin kuin isäukkoni.
Kamalaa tuommoinen.
Huomenta aurinkoinen
Mä kipeän vaikka tuolin päälle. Sipasen kädellä.Et sä näe yli 2m ilman tikkaita
Tämä muuten vaikuttaa kovasti omiin kasvatusmetodeihin! Kyllä mä myönnän kasvattavani melkoisia hellantuuteleita. Ei heillä ole aavistustakaan siitä miten asiat voisivat olla, esim. mitä minä olen nähnyt tai kokenut ja se on tietenkin ihan parasta! (mun lapsuudessa on muun muassa ammuttu aseella muutaman kyprokseinän läpi onneks satuin nukkumaan toisin päin niin ei osunut ja vaikka mitä muuta sopimatonta+puolustin känniläistä isääni jopa puukkohipoin)Meillä kuului kasvatuskeinoihin myös noiden lisäksi pieksäminen. Välillä meitä lapsia hakattiin kuin vierasta sikaa.
Kuulosta siltä, että omistaudut asialleMä kipeän vaikka päälle. Sipasen kielellä.
Herättikö roskisdyykkari jälleen?
Lempäälän Keisari22
Nämä kaikki kokemukset varmistaa sen, ettei ikinä halua olla samanlainen ja antaa lapsien kokea samaa kuin itse on kokenut.Tämä muuten vaikuttaa kovasti omiin kasvatusmetodeihin! Kyllä mä myönnän kasvattavani melkoisia hellantuuteleita. Ei heillä ole aavistustakaan siitä miten asiat voisivat olla, esim. mitä minä olen nähnyt tai kokenut ja se on tietenkin ihan parasta! (mun lapsuudessa on muun muassa ammuttu aseella muutaman kyprokseinän läpi onneks satuin nukkumaan toisin päin niin ei osunut ja vaikka mitä muuta sopimatonta+puolustin känniläistä isääni jopa puukkohipoin)
Mä hemmottelen ja suojaan ehkä liikaa omiani koska itse jäin näistä paitsi, en kuitenkaan tee noita överisti omasta mielestä. On kuitenkin joskus tasapainoilua asian kanssa. Selvisin muuten ihmeen tervejärkisenä kaikesta huolimatta ja oon onnistunut kääntämään pahat tapahtumat vahvuudeksi.
Ai lissu ja echo ja vaippahippaleikitHerättikö roskisdyykkari jälleen?
Eiku pissahätäHerättikö roskisdyykkari jälleen?
Näin on! *heittää yläfemmat*.Nämä kaikki kokemukset varmistaa sen, ettei ikinä halua olla samanlainen ja antaa lapsien kokea samaa kuin itse on kokenut.
Onneksi, muuten sä olisit voinut nukkua aamuun astiEiku pissahätä
Niin muuten on ja sitten meen suihkuun!Eiku pissahätä
Niin ja sitten kun on vielä ladannut seurantaohjelman puhelimeen, niin se auttaa myösNäin on! *heittää yläfemmat*.
Ja kauhukakarana keppostelijana osaa myös arvata noiden mukeloiden kaikki metkut.
Eiku pissahätä
Mä menen myös näyttämään käärmettä posliinille ja sitten tutumaan.Niin muuten on ja sitten meen suihkuun!