Saatais pääsiäiseksi lammaspaisti,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Liha ei maistu villasukalta, ellei lammas ollut ikivanha kuollessaan tai käsittelijä ole koskenut lihaan irrotettuaan nahan ja villan. Jos koskee lihaan koskettuaan villaan, maku mokoma siirtyy.

OT: mun "pääsiäispaistit" elävät ja voivat hyvin, ikää tulee plakkariin neljä vuotta ihan näinä päivinä ;) Se siitä itse kasvatetun lampaan syömisestä :D

Alkuperäinen kirjoittaja bääää:
Liha ei maistu villasukalta, ellei lammas ollut ikivanha kuollessaan tai käsittelijä ole koskenut lihaan irrotettuaan nahan ja villan. Jos koskee lihaan koskettuaan villaan, maku mokoma siirtyy.

Aijaa, aika mielenkiintoista. En itseasiassa yhtään tiedä minkä ikäinen lammas on kyseessä.

OT: mun "pääsiäispaistit" elävät ja voivat hyvin, ikää tulee plakkariin neljä vuotta ihan näinä päivinä ;) Se siitä itse kasvatetun lampaan syömisestä :D

Voi, mun ystävällä on kans lampaita. Yhtäkään niistä ei oo syöty :D Villoja toki kerää pari kertaa vuodessa ja on niistä huovuttanutkin :)

Kun lihasta irrottaa ennen valmistusta kaikki kalvo-osat ja rasvakohdat, ei maistu villasukalle. En ole vielä kertaakaan onnistunut valmistamaan villasukkaa ja olen toiminut noin aina saatuani ensin tuon hyvän neuvon. :)

Alkuperäinen kirjoittaja oe:
Kun lihasta irrottaa ennen valmistusta kaikki kalvo-osat ja rasvakohdat, ei maistu villasukalle. En ole vielä kertaakaan onnistunut valmistamaan villasukkaa ja olen toiminut noin aina saatuani ensin tuon hyvän neuvon. :)

No tätä täytyy ainakin soveltaa :) Pakko sitä on kerran elämässä testata lampaan syöntiä ja valmistusta, varsinkin kun ilman annetaan ;) (pihin vikaa )

Voi voi.. Lampaita olisi tarkoitus sitten joskus kun niille on tilat ottaa.. mahtaakohan nekin saada pidemmän elämän kuin ensiajattelulla olis tarkoitus? Kun puhuin miehelle että ankkoja tai hanhia olisi kiva ottaa pihaan niin mies kysyi et mitäs niille sit tehtäisiin? että "Voisihan niistä saada paistin kun ne sitten 15 vuoden päästä könkkäisivät kävelykepin kanssa itse joulupöytään..." :saint: :xmas:

Yhteistyössä