\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2005 klo 00:00 Sheena kirjoitti:
Käy ruokakaupassa mahdollisimman harvoin, ja tee lista, äläkä sorru herätteisiin.
Tee ruoat mahd. pitkälle itse ja leivo aina välillä leivät itse.
Kierrätä= osta ja myy käytettyjä vaatteita yms.
Kilpailuta sähkö jne.
Tässä ihan hyviä tulikin, jo mutta vaikka et periaatteessa sortuisi heräteostoksiin, kannattaa hyvät tarjoukset käyttää aina. Eli jos vaikka jauheliha sattuu olemaan tarjouksessa, voi sitä ostaa ison satsin ja jakaa pakastimeen sopiviksi annoksiksi.
Ruokia kannattaa hiukan harkita muutenkin, mitä ostaa. Vatsan saa helposti ja herkullisesti täyteen myös hiukan halvemmilla raaka-aineilla. Kaupan "päiväys lähellä"-tuotteet kannattaa hyödyntää.
Puhelinlaskua kannattaa hiukan tarkastella, onko halvinmahdollinen liittymä vai kannattaisiko vaihtaa, kenties operaattoriakin. Nykyään operaattoreissa ja liittymätyypeissä on valinnan varaa ja vaihto käy helposti.
Jos ei aiemmin ole opetellut, kannattaa nyt opetella säästämään sekä sähköä että vettä. Molempiin on hyviä ja helppoja konsteja olemassa, kun vain hiukan miettii omia käyttötottumuksiaan, ja opettaa ne myös lapsille.
Vaatteita on helppo ja mukava ommella itse, tai ainakin voi tehdä hankintoja edullisesti alennusaikoina ja/tai kirppiksiltä. Sieltäkin löytyy ihan uudenveroisia vaatteita.
Siinä nyt jotain. Säästökohteitahan on vaikka kuinka paljon, täytyy vain itse miettiä, mistä on valmis tinkimään ja mistä ei. Kyllä se onnistuu, kotona olo siis.