Säästääkö kukaan kotihoidontuesta eläkettä?

Sukkamustanen takkuaivo

Aktiivinen jäsen
10.11.2008
1 039
0
36
Hlökohtainen pankkineuvojani suositteli lämpimästi että avaisin eläkesäästötilin
ja jokaisesta khn tuesta tilille menisi 50e. Avasin tilin, koska kuulosti kannattavalta. Maksupäiväksi otin päivän jolloin kotihoidontuki rapsahtaa tilille, joten katetta varmasti on. Ja jos tiukille menee mies ehdotti että hän maksaa sitten, koska koska hänen takiaan (työn takia) olen kotona mahd.pitkään.

Onko muilla tälläistä eläkesäästöä tai realistista tietoa onko se oikeasti kannattavaa repiä muutenkin pieniä tuloja?

Kotona olosta kertyy nykyisin eläke kuten n. 600? palkasta, eli siinä mielessä oma säästäminen kannattaa. Kannattaako säästäminen pankin tarjoamiin eläkevakuutuksiin, onkin eri juttu. Niissä on melko kovat hallinnointipalkkiot, mutta toisaalta huoleton tapa. Niiden tuotto-odotukset on todella korkeat, epäilen hiukan niiden realistisuutta. Jos teillä on varaa laittaa tuo 50?/kk sivuun, niin siitä vaan, eiköhän se ihan kannattavaa ole.
Itse olen ajatellut, että sitten eläkeiässä olisi asuminen edullista kun asunto on velaton ja muutenkin kulut pienempiä, kun ei ole lapsia kuluttamassa jne. Mieluummin laitan nyt sen 50?/kk asuntolainan lyhennyksiin kuin eläkesäästämiseen, mut kukin tavallaan.

mulla meni opintotuesta 40e ihan tavallisen rahastoon, nyt kotihoidontuesta sama homma mut 50e. Saa sitten ulos ne rahat jos tosi tiukka paikka tulee. Eläkesäästön aloitan heti kun menen töihin.

Mullekin pankin täti ehdotti että alkaisin säästää eläkettä kht:sta, minimisumma olisi 50?. No enpä alkanut, mulle jää tuesta käteen 240?/kk ja se menee ruokaan, vaippoihin ja vaatteisiin, ei siitä mitään säästettävää jää :whistle: :xmas:
Kun kerroin että tuloni on 240/kk niin purskahti nauruun ja kysyi että niinkö pieni se tuki oikeasti on! Sanoi kuitenkin ymmärtävänsä ettei säästettävää ehkä tässä tilanteessa jää kun :xmas:

Mutta ei se mitään, aloitan säästämisen sitten kun olen taas töissä. Olen onnellinen että lapsi saa olla kotihoidossa ja tuo etten pysty säästämään itselleni muutamaan vuoteen eläkettä on sivuseikka siinä vertailussa :heart:

kyllä meinaan säästää sen 30 e kuussa, tällä hetkellä vielä vanhempainvapaalla. johonkin se raha kuitenkin menee ja katoin just eläkekertymää niin huh, huh...

Yhteistyössä