Saas nähä mikä mun tuomio tulee olemaan. Lääkärille pääsyä odotan.

Ensinäänkin :hug: :hug: :hug: , mikä se ikinä onkin.

En jaksanut ja kerinnyt nyt juuri lukea koko ketjua, enkä alkuperäisen tekstejäkään. Olen pahoillani. Mutta.. Siis.. Minulla sellainen kokemus aviomiesvainaan ajoilta, että hänen syöpänsä kun levisi, niin imusolmukkeet turposivat ja sithän sitä löytyi jo niistäkin. Nivusista lähinnä.. :'( Mutta muuallakin oli turvoksissa imusolmukkeet. Ja ei ollut kyse imusolmukesyövästä hänen tapauksessaan.

Toivottavasti ap:llä on kyse jostain muusta! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
:hug: mulla ystävällä todettiin justiinsa Hodgkinin lymfooma - sairasti kehkotautia 5 viikkoa ja siitä passitettiin lisätutkimuksiin, jossa löytyi kasvaimia keuhkoista ja kainalosta. onneksi ennuste on hyvä, 80-90% paranee.

toivottavasti FWG saat pian tuokset ja ne on hyviä :hug:

Kiitos :flower:

niin ja hän sai tulokset viikossa. eilen sai diagnoosin ja huomenna aletaan tekemään hoitosuunnitelmaa. eli ei siinä onneksi kauaa mennyt.

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta vika saattaa olla myös kilpirauhasissa. Jos on niiden liikakasvua, niin se on yleensä vaaraton vaiva, joskin voi olla vakavaakin. Toivottavasti saat pian diagnoosin ja asiat järjestykseen!

Alkuperäinen kirjoittaja struuma:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta vika saattaa olla myös kilpirauhasissa. Jos on niiden liikakasvua, niin se on yleensä vaaraton vaiva, joskin voi olla vakavaakin. Toivottavasti saat pian diagnoosin ja asiat järjestykseen!

Niin meinaat noita leuan alla olevia? Mulla on rasitetta kilpirauhasongelmiin, käyn säännöllisesti verikokeissa. Suvussa sekä liika- että vajaatoimintaa ihan kivasti :/ Mutta noi leuan alla olevat ovat tulleet ihan yhtäkkiä ja itsenäisesti, niistä en kyllä tiedä mikä niiden juju on tässä...

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Ensinäänkin :hug: :hug: :hug: , mikä se ikinä onkin.

En jaksanut ja kerinnyt nyt juuri lukea koko ketjua, enkä alkuperäisen tekstejäkään. Olen pahoillani. Mutta.. Siis.. Minulla sellainen kokemus aviomiesvainaan ajoilta, että hänen syöpänsä kun levisi, niin imusolmukkeet turposivat ja sithän sitä löytyi jo niistäkin. Nivusista lähinnä.. :'( Mutta muuallakin oli turvoksissa imusolmukkeet. Ja ei ollut kyse imusolmukesyövästä hänen tapauksessaan.

Toivottavasti ap:llä on kyse jostain muusta! :flower:

On mullakin jossain takaraivossa sellainen peikko...että kun mulla oli tosiaan sitä hyperkalsemiaa... Siitä on nyt melko tarkkaan vuosi... Että... Mutta sen näkee sitten.

Ja kiitos rutistuksista :)

:hug: mulla ystävällä todettiin justiinsa Hodgkinin lymfooma - sairasti kehkotautia 5 viikkoa ja siitä passitettiin lisätutkimuksiin, jossa löytyi kasvaimia keuhkoista ja kainalosta. onneksi ennuste on hyvä, 80-90% paranee.

niin ja hän sai tulokset viikossa. eilen sai diagnoosin ja huomenna aletaan tekemään hoitosuunnitelmaa. eli ei siinä onneksi kauaa mennyt.

Toivottavasti hänellä hoidot tehoavat ja kaikki menee hyvin.

Tää on päivän ylivoimaisesti hauskin ketju, kiitos tästä! Hauskinta on tuo ap:n "älä yritäkään viedä multa mun diagnoosia" -asenne. Toivottavasti tästä aiheesta riittää juttua ja lystiä vielä pitkään.

Syöpäaihe on aiheena tuoreempi ja kiinnostavampi kuin ainaiset joka taviksen masennukset jne. :)

Toivottavasti hänellä hoidot tehoavat ja kaikki menee hyvin.

toivotaan. hälläkin kun on pieniä lapsia (tai siis 10v ja 3v). ja toivotaan että sä pääset pian tutkimuksiin ja saat hyviä tuloksia.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tää on päivän ylivoimaisesti hauskin ketju, kiitos tästä! Hauskinta on tuo ap:n "älä yritäkään viedä multa mun diagnoosia" -asenne. Toivottavasti tästä aiheesta riittää juttua ja lystiä vielä pitkään.

Syöpäaihe on aiheena tuoreempi ja kiinnostavampi kuin ainaiset joka taviksen masennukset jne. :)

Joo, tää on hulvaton.
Vielä hulvattomampaa olis, jos vaikka sä saisit samat oireet, tai jäisit auton alle tai jotain. Että meillä olisi hauskaa, ja riemua riittäisi pitkään.
:headwall: :headwall: :headwall:

Huvittaa myös fedun käyttämät lääketieteelliset termit: "Älkää vittu soittako mulle suutanne, mulla keltofreemastrodelsi ja olen tästä sata varma, koska oireet ei viittaa pätkääkään terikofobikoksiin, jossa on samanlaiset oireet ku tässä sairaudessa."
Mutta joo, aihe on vakava, mutta ap:n asenne huvittaa.

Kyllä mä tämän luovutan, jos joku keksii oikeasti jonkun muun, mihin noi oireet natsaavat kuin nyrkki silmään - sitä nyt vaan ei ole tässä näkynyt. Pystyn kumoamaan noita ehdotuksia, koska tiedän näistä asioista jotain.

Mutta hyvä, että sulla on hauskaa. Sitten kun sua kohtaa sairaus, tai jotakuta läheistäsi, niin toivottavasti joku kaltaisesi pelle nauraa ja vittuilee sinullekin. Opit ehkä ajattelemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Vielä hulvattomampaa olis, jos vaikka sä saisit samat oireet, tai jäisit auton alle tai jotain. Että meillä olisi hauskaa, ja riemua riittäisi pitkään.
:headwall: :headwall: :headwall:

Ei kai tätä ketjua ihan tosissaan kukaan ota. :) Kotiäitien ajanvietettähän tämä on ja voittaja on se, joka kertoo parhaan tarinan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Huvittaa myös fedun käyttämät lääketieteelliset termit: "Älkää vittu soittako mulle suutanne, mulla keltofreemastrodelsi ja olen tästä sata varma, koska oireet ei viittaa pätkääkään terikofobikoksiin, jossa on samanlaiset oireet ku tässä sairaudessa."
Mutta joo, aihe on vakava, mutta ap:n asenne huvittaa.

Tota...millä sanoilla lääketieteestä pitäisi sun mielestäsi puhua? :whistle: :whistle: :whistle:

Kyllä mä tämän luovutan, jos joku keksii oikeasti jonkun muun, mihin noi oireet natsaavat kuin nyrkki silmään - sitä nyt vaan ei ole tässä näkynyt. Pystyn kumoamaan noita ehdotuksia, koska tiedän näistä asioista jotain.

Mutta hyvä, että sulla on hauskaa. Sitten kun sua kohtaa sairaus, tai jotakuta läheistäsi, niin toivottavasti joku kaltaisesi pelle nauraa ja vittuilee sinullekin. Opit ehkä ajattelemaan...

Kysyn ihan ilman vittuiluja, että miten olet kerännyt tietosi lääketieteestä? Luetko harrastukseksi alan kirjoja vai miten kiinnostus aihetta kohtaan on herännyt?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kysyn ihan ilman vittuiluja, että miten olet kerännyt tietosi lääketieteestä? Luetko harrastukseksi alan kirjoja vai miten kiinnostus aihetta kohtaan on herännyt?

Luen. Mutta lähinnä oppikirjoja, en mitään kodin lääkärikirjoja. Ja sanotaan että melko monella tässä lähipiirissä on ollut yhtä ja toista ikävää, vähän kaikkea mahdollista löytyy - niin sitä kautta. Sitten kun on istunut sairaalassa tarpeeksi pitkään, niin tietyt jutut jää sieltäkin nuppiin. Mutta lukemalla pääasiassa. Tästäkin joku varmaan keksii vääntää jotain nerokasta, että oppikirjathan nyt on tunnetusti aivan perseestä :xmas:

Vakavilla sairauksilla pelleilyssä on myös se hyvä pointti, että voi loukkaantua jos joku rohkenee epäillä jutun todenmukaisuutta. :)

Vakavilla sairauksilla pelleilyssä on myös se hyvä pointti, että voi loukkaantua jos joku rohkenee epäillä jutun todenmukaisuutta. :)

And I don't give a flying fuck, dear :heart:

Noi solmukkeet on tässä päivän mittaan taas muuttaneet kokoaan. On ne vinkeitä. Musta tuntuu että tässä käy niin, että mut skannataan ja kaikki näytteet katsotaan. Eikä selitystä löydy mistään. Mulla on aina noita mystisiä oireita. Veriarvot päin persettä tai pumppu omilla rytmeillä - syytä ei ole vielä löytynyt yhteenkään.

No, tiedä sitten, onko se parempi saada diagnoosiksi joku syöpä kuin se, että ei löydy MITÄÄN selitystä mihinkään, mutta kroppa elää ihan omaa elämäänsä kuitenkin ja kehittelee erinäisiä oireita. En minä tiedä.

Nyt mä jätän aiheen kokonaan, koska en jaksa lukea enää yhtään paskanjauhantaa tai vittuilua - aihe huolettaa mua kuitenkin jonkin verran. Asiallisille henkilöille suuret kiitokset :). Muiden kannattaa ehkä tarkastaa käytöstapojaan, jos toisen huoli ja sairastelu on noin kamalan huvittavaa... :/

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Mä kirjoitin mielestäni ihan asiallisesti ja kokemuspohjalta mut sä aloit käyttää vittua ja väitit minun länkyttävän. Ikään kuin sulle ois pahaa toivottu. Mutta kaikkea hyvää ja paranemisia.

p.s. kannattaa hieman itsekin tarkastella käytöstapojaan.

Hohhoijaa, ei taida tän palstan kaikki mammat nyt tietää mistä puhuu.
Tarkotan nyt juurikin näitä näsäviisastelijoita, asiasta mitään tietäviä.
Ensinnäkin kuinka moni itse tai läheinen imusolmukesyövän on sairastanut
ja läpikäynyt? ei monikaan, vaan silti jaksetaan tänne tulla selittämään kaikkea moskaa,
miten ap:n pitäisi toimia ym.

Itse en oikeastaan ikinä edes kirjoittele tänne, mitä nyt imusolmukesyövästä joskus aikaisemmin, kun siitä on kyselty ja siitä tietoa on. Ikinä siis en ole ap:n kanssa kirjotellut, mutta nyt kun asiasta kerroin omia kokemuksia ja sitä FAKTATIETOA, niin sainkin myös mukavia vastauksia. Sitä saa mitä tilaa..

Onhan se totta että suurinpiirtein joka toisella on turvonneet imusolmukkeet ilman mitään varsinaista syytä. Mutta kuinka monella muulla on yöhikoilua, laihtumista ym, jotka imusolmukesyövän oireet täyttävät täysin??

Ap:lla on oikea asenne, varautua pahimpaan, eikä elää pilvilinnoissa, periaatteella että olen täysin terve.

Ja sitä paitsi, ei sinne lääkäriin niin vain mennä, kyseessä kun ei ole mikään sellanen mikä olis päivästä kiinni, niin ei siinä toisten lääkäriaikoja ohitella. Sitä odottelua tää enemmänkin on.

ja vielä, ne jotka asiasta mitää ei tiedä, olkoon hiljaa jos ei muuta sanottavaa ole, kuin länkyttää turhasta. Tiedätte varmasti sitten miltä vittuilut ja länkytykset kuulostaa, kun omalle kohdalle sattuu jotain tällästä!

Mulla ei oo koskaan ollut edes musolmukeet turvonneena vaikka mulla olisi ollut flunssa tai kuume. Joten en tiedä asiasta oikein. :/ Eksyn tänne sivuille koska minun työkaverin imusolmukkeet ovat niin turvonneet että ne näkyvät jo todella selkeästi hänen korvansa alapuolelta. Toivon vain etei ole syöpä. Itse hän sanoo että, ''se on ollut hänellä niin kauvan kun hän muista''.

Yhteistyössä