Saas nähä lähteekö pojulta tukka viikonloppuna... :/

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Olivat sit eilen isin kanssa kotona jutelleet ja pojulla oli jostain kummasta jääny semmonen mieleen, et hiustenleikkuu sattuu :/ Joten nyt kun isi sanoi, ettei se satu, ni haluiskin leikata hiukset :o Mies haluis niistä ihan vaan koneella lyhkäseks, mikä ois sen mielestä helpoin. Mut mie en pojulle millään koneella mitään siiliä vedä! Pitää sen tukan kuitenkin olla kivan näköinen.

Alun perinkin oli puhe, et 3-vuotiskuvaan asti annetaan kasvaa ja sit voidaan leikata öyhyemmäks. Mut mie en haluu! :'( :D Miusta pojulle sopii niin mielettömän hyvin pitkä tukka ja olin kyllä ajatellut, et nyt kun etuhiuksetkin yltää hyvin ponnarille, ni takaa voikin lyhentää jonkun verran. Takaa ja sivuilta tukka kun yltää jo vyötärölle...

Mut nyt siis pitäis löytää kivoja tukkamalleja 3v pojulle!, jos mie saan itteni suostuteltua siihen, et se nyt sit leikattais... :whistle: Ei mitään tositosi lyhyttä, vaan pituutta saa kyllä vähäsen olla...

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
kannattaa varautua siihe että jos paljon lyhenee niin tenava huutaa tovin aikaa joka kerta kun katsoo itseään peilistä..

usein on tuo tukka ponnarilla, ni kyllä periaatteessa tietää, et miltä näyttäis lyhyellä tukalla...mut tietty ku tuota on nyt kasvatettu yli 2 vuotta, ni järkytys voipi olla suuri...ainakin miulle!

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Irokeesi. :D

Ei vainen... pitkä on hyvä ja helppo.

irokeesi kyllä kävis...semmonen kunnon. ei mitään semmosta, pientä mikä tuossa päällä vaan ois...mitä nykyään näkee joka toisella juipilla...

Pitkä on miustakin hyvä ja helppo. Mut mies junnaa vastaan ihan koko ajan. Kesällä tietty lyhyt viileämpi, mut...

Voisiko lapsi siis itse päättää, ymmärsin että on yli kolmevuotiaasta kyse? Jos kerran siis on ilmaissut, että tahtoisi hiustenleikkuuta? Hänen hiuksistaanhan ja vain hiuksista siinä on kyse, katselisitte kuvia parturilla ja niistä lapsi valitsisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Voisiko lapsi siis itse päättää, ymmärsin että on yli kolmevuotiaasta kyse? Jos kerran siis on ilmaissut, että tahtoisi hiustenleikkuuta? Hänen hiuksistaanhan ja vain hiuksista siinä on kyse, katselisitte kuvia parturilla ja niistä lapsi valitsisi?

Himpun verran yli 3 on.. viime kuussa täytti. Ja kun tarkoitus ois, et mie ne leikkaisin :whistle: ni pitäis mieluusti sit vaikka netistä löytää kivoja malleja.

Nyt joo oli vähän kierrellen ilmaissu, et ehkä haluis lyhyemmät hiukset, ku isin kanssa olivat jutelleet. Tiiä sit, et onko täs miehellä sormensa pelissä :whistle: :D

siis 3 vuotiaalla pojalla vyötärölle ulottavat hiukset....
Parturiin veisin minäkin että leikkaus onnistuu, ellet sitten itse satu olemaan parturi. Muuten lopputulos on helposti polkkatukka.

Pojasta tulee vanhemman näköinen kun hiukset leikkaa.
Oma poika 7v ja hiukset ehtii kasvamaan muutamassa kk tosi paljon. Itse olen leikannut koneella välillä niin, että otsalle jää pidempiä hiuksia ja muualta lyhyemmäksi. Joskus olen jättänyt päälle pidemmäksi ja paljon lyhyemmäksi sivuilta.

entäs sellanen surffitukka! Jättäs siis vähän pidemmäks.. ainaki alkuun ettei olis niin kova shokki:D

Mä leikkasin meidän likalta varmaan yli 10cm tukkaa tos syksyllä.. oli vaan pakko kun harjaaminen oli yhtä huutoa. Nyt ne on taas kasvanu ja paksuuntunu.

Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
siis 3 vuotiaalla pojalla vyötärölle ulottavat hiukset....
Parturiin veisin minäkin että leikkaus onnistuu, ellet sitten itse satu olemaan parturi. Muuten lopputulos on helposti polkkatukka.

peesaan! eikö sitä jo kiusata niistä?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
äiti halus tytön mut tulikin poika, no ei se mitään, tehään pojasta tyttö :whistle:

Tää äiti ei ainakaan tyttöä halunnut. Halusi pojan ja sai ihana ja rakkaan pojan :heart: Äiti vaan tykkää pitkistä hiuksista. Niin tytöilä, pojilla, naisilla kuin miehilläkin :p

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
äiti halus tytön mut tulikin poika, no ei se mitään, tehään pojasta tyttö :whistle:

Tää äiti ei ainakaan tyttöä halunnut. Halusi pojan ja sai ihana ja rakkaan pojan :heart: Äiti vaan tykkää pitkistä hiuksista. Niin tytöilä, pojilla, naisilla kuin miehilläkin :p

Mutta jos ne muut eivät tahdo itselleen (tai tahdo enää tai vielä tai just nyt tai jotain ) niin saavathan he itse päättää millaiset hiukset heillä omissa päissään on? *hymyilee* Ilman, että sinulla on "sormesi pelissä" ? *ystävällisesti*

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Mutta jos ne muut eivät tahdo itselleen (tai tahdo enää tai vielä tai just nyt tai jotain ) niin saavathan he itse päättää millaiset hiukset heillä omissa päissään on? *hymyilee* Ilman, että sinulla on "sormesi pelissä" ? *ystävällisesti*

Juuh...siks miehellänikin on lyhyt tukka, ja pojukin kyllä lyhyen tukan saa jos niin haluaa. Se nyt vaan on semmonen, et ku sitä on yli 2 vuotta kasvatettu ja on niin hieno, kiiltävä ja hyväkuntoinen, ni eihän sitä raaskis leikata :/ :D Tähän asti poju on halunnut pitkiä hiuksia, eikä oo halunnut, et leikataan...kunnes eilen olivat sit isin kanssa kotona asiasta jutelleet..

Juuh...siks miehellänikin on lyhyt tukka, ja pojukin kyllä lyhyen tukan saa jos niin haluaa. Se nyt vaan on semmonen, et ku sitä on yli 2 vuotta kasvatettu ja on niin hieno, kiiltävä ja hyväkuntoinen, ni eihän sitä raaskis leikata :/ :D Tähän asti poju on halunnut pitkiä hiuksia, eikä oo halunnut, et leikataan...kunnes eilen olivat sit isin kanssa kotona asiasta jutelleet..

Meillä on kyllä yksi vähän vastaava juttu, johon pistän sormeni peliin, vaikkei se minulle kyllä kuuluisi. En nimittäin yhtään tykkää, jos mies ajaa parran pois ja olen aivan perusteettomasti jopa loukkaantunut ja suuttunut, jos sen tekee. En osaa sitä mitenkään perustella tai puolustella, kunhan kiukuttelen*nauraa* Olemme päässee sopimukseen, että niin kauan, kuin itselläni ei kasva parta ja viikset, saan olla vinkumassa hänen partansa suhteen, mutta jos tulee omat, niin sitten huolehdin vaan niistä!! Mies näyttää ihan vieraalta, jos ajaa kasvot sileiksi. Hänellä oli vuosia pitkä tukka, paljon pitempi kuin minulla, mutta just leikkasi viiteen milliin, sekin ensin oudoksuttaa, mutta olen jo tottunut.

Pojista nuoremmalla on pitkähkö kiiltävä hyvämallinen tukka, tykkään että se on hyvännäköinen ja sopii hänelle, saa sitten leikkauttaa miten tykkää, käy minun kampaajallani, joten mitään jättiyllätyksiä sieltä ei tulle.

Yhteistyössä