saapa nähdä miten ämmän käy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Mähän siis kävin alkuviikosta lääkärissä ylävatsakipujen vuoksi, ja lääkäri oli sitä mieltä että mulla on vatsahaava ja hoito alettiin sen mukaan...Kävin myös keskiviikkona ylävatsan uä-tutkimuksessa jossa kuulin että mulla olisi joku harvinainen synnynnäinen maksasairaus, mutta hyvänlaaatuinen...
Kivut ei vaan ole lähteneet yhtään mihinkään lääkkeistä huolimatta, ja tänään menin sitten päivystykseen, ja siellä sitten kuulin että muutoksia on paitsi maksassa niin myös haimassa...ja huomenna takaisin klo 15 sairaalaan, lääkäri jonka vastaanotolla olin, päivystää myös huomenna ja yrittää saada mut heti huomenna ylävatsan tt-kuvaan...ja jos selvyyttä ei tule tuossa tutkimuksessa niin tehdään myös sappi ja -haimatiehyeiden varjoainekuvaus.
Epäily on a) Carolinin tauti, hyvin harvinainen b) kiviä sappitiehyeissä c) kasvain sappitiehyeissä
Viimeksi mainittu kyllä kuulostaa vähiten miellyttävältä vaihtoehdolta :(

:o :( :| Hui kamala.
Toivon todella, että olisi sitten se vaihtoehto b). Tai en toivoisi sitäkään, mutta jos nuo ovat vaihtoehdot.
Kerrotiinko sinulle mitään tuosta a) vaihtoehdosta? (koskaan kuulutkaan sellaisesta)

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
mitä muutoksia maksassa ja haimassa???Pikaista paranemista!

eipä tuo mulle selvinnyt, haiman muutoksista ei mulle keskiviikkona edes sanottu mitään, ainoastaan maksassa olevista tummemista kohdista jotka siis viittaa siihen Carolinin-tautiin
Huomenna olen toivottavasti viisaampi :|

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Toivon todella, että olisi sitten se vaihtoehto b). Tai en toivoisi sitäkään, mutta jos nuo ovat vaihtoehdot.
Kerrotiinko sinulle mitään tuosta a) vaihtoehdosta? (koskaan kuulutkaan sellaisesta)

no löysin googlesta tietoa, voi olla vuosikaudet oireeton, mutta jos alkaa oireilemaan niin voi kehittyä kaikenlaisia ongelmia mm maksan sisäisiä tulehduksia

Mä olen sitä mieltä, että elämä vois potkia jonkun muun terveyttä välillä. Toivottavasti diagnoosi tulee pian, sairaus on mahdollisimman helppohoitoinen ja ilman jälkitautiuhkia. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

no löysin googlesta tietoa, voi olla vuosikaudet oireeton, mutta jos alkaa oireilemaan niin voi kehittyä kaikenlaisia ongelmia mm maksan sisäisiä tulehduksia

:( :|
toivottavasti se ei olisi sitten sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Mä olen sitä mieltä, että elämä vois potkia jonkun muun terveyttä välillä. Toivottavasti diagnoosi tulee pian, sairaus on mahdollisimman helppohoitoinen ja ilman jälkitautiuhkia. :hug:

itse kyllä veikkaisin sitä b-vaihtoehtoa, tuntuu kovasti samalta kuin sappikivikohtaukset aikoinaan, kipu on samanlainen ja tulee aaltoina, hyvällä onnella saa olla tunninkin verran ilman kipuja, kipuaaltojen välillä olo on täysin normaali, sitten taas kouristaa about 15-30 minuuttia, sitten tauko, tauon pituus vaihtelee 15 minuutista tuntiin.
Mutta onneksi menin päivystykseen jossa onneksi oli lääkäri joka ei vaan lykännyt särkylääke reseptiä kouraan, pääsen nyt nopeammin jatkotutkimuksiin

Yhteistyössä