Säännöt/ohjeet facebookin tilapäivityksiä varten ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annukka

Vieras
Tunnenkohan minä poikkeuksellisen helposti ärsyyntyviä ihmisiä, vai mistä johtuu, että olen useamman kaverin tilapäivityksistä ja kommenteista lukenut, miten heitä ärsyttää jotkut tietyntyyppiset päivitykset?

Ajattelin nyt jakaa teille laatimani säännöt tilapäivitysten kirjoittamista varten. Kun näitä noudattaa ei pitäisi ärsyttää ketään.

1. Ketään ei kiinnosta lukea, milloin menet töihin, jäät lomalle, käyt nukkumaan tai teet jonkin arkisen askareen.

2. Kaverit haluavat lukea, mitä milloinkin teet.

3. Kukaan ei halua lukea jotain inside vitsejä, jotka ei itselle avaudu.

4. Tilapäivitys on tarkoitettu chat-keskustelun avaajaksi parin kaverin kesken, ja siksi sen on oltava luonteeltaan sellainen, etteivät kaikki tajua mistä on kysymys. Tämä karsii tehokkaasti ei-toivotut kommentoijat.

5. Suomalainen kirjoittaa suomeksi, miten muuten kukaan ymmärtää...

6. On junttimaista kirjoittaa tilapäivityksensä aina suomeksi.

7. Älä kommentoi vallitsevia sääolosuhteita.

8. Muista, että monia kiinnostaa ukkostaako teilläkin.

9. Muista päivittää tilasi riittävän usein (vähintään kerran päivässä), muuten kukaan ei tiedä, mitä sinulle kuuluu ja joku voi jo huolestua.

10. Älä päivitä liian usein, sillä harvemmin facebookissa käyviä ärsyttää, kun lukemattomia juttuja on liian paljon.

Taidan jatkossakin ärsyttää ihmisiä. Onneksi on vapaaehtoista lukea tai olla lukematta muiden kirjoituksia, ja ainahan voi poistua koko naamakirjasta, jos alkaa liikaa ärsyttää :D

Miten joku Facebook voikin olla joillekin noin vakava juttu! :D

No, kieltämättä mua joskus kummeksuttaa seuraavanlaiset tilapäivitykset:
"@ work" "..." "kotona" jne.

Erityisesti nuo pelkät pisteet. Mutta ei ne nyt sentään ärsytä tai mitään. Niin helppo skipata. Vähintään yhtä paljon ihmetyttää, miksi omassa statuksessa täytyy tuskailla muiden statuksia.

Mua ei ärsytä muut kuin ne koiraihmiset, jotka tekee päivittäin viisi päivitystä koiristaan. Itse olen kyllä huono sanomaan mitään, koska en tee tilapäivityksiä kuin ehkä kerran kuukaudessa.

koirapäivityksiä enemmän mua ainakin ärsyttää pienten lasten äiti, jota väsyttää, väsyttää ja väsyttäää... tai liinu teki pissat, kakat, hienot kiekurat potaan.. tai liinulle tulee hammas, väsyttää...liinulla nuha, väsyttäää. ei luoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koirapäivityksiä enemmän mua ainakin ärsyttää pienten lasten äiti, jota väsyttää, väsyttää ja väsyttäää... tai liinu teki pissat, kakat, hienot kiekurat potaan.. tai liinulle tulee hammas, väsyttää...liinulla nuha, väsyttäää. ei luoja.

Meinasin tulle kirjoittamaan, että listaan voisi lisätä, että älä vahingosskaan kirjoita lapsistasi (varsinkaan pienistä) ikinä koskaan mitään, koska mikään muuhan ei lukijoita ärsytä niin paljon kuin lapsiaiheiset päivitykset.

:D

Tai sitten kirjoitat tai olet kirjoittamatta juuri niin kuin itse haluat, kenenkään ei ole pakko lukea, olla lukematta, kommentoida, olla kommentoimatta... Ainoa minkä itse jättäisin laittamatta on intiimit selostukset seksielämästä ja parisuhteesta.

Minuakin ärsyttää eniten kaikki vauvapäivitykset, joita aivonsa hukanneet kotiäidit suoltaa :kieh: Hyvänä kakkosena tulee ne, joiden elämässä koirat ovat numero uno.

Kyllä, minulla on sekä lapsia että koiria, mutta elämässäni on paljon muutakin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekin:
Minuakin ärsyttää eniten kaikki vauvapäivitykset, joita aivonsa hukanneet kotiäidit suoltaa :kieh: Hyvänä kakkosena tulee ne, joiden elämässä koirat ovat numero uno.

Kyllä, minulla on sekä lapsia että koiria, mutta elämässäni on paljon muutakin ;)

Mikä niissä vauvapäivityksissä on niiiiiiiiiiiiin ärsyttävää verrattuna vaikkapa teinien bilepäivityksiin tai vaikka liian intiimeihin parisuhdepäivityksiin, puolison mollaamiseen tms?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:

Mikä niissä vauvapäivityksissä on niiiiiiiiiiiiin ärsyttävää verrattuna vaikkapa teinien bilepäivityksiin tai vaikka liian intiimeihin parisuhdepäivityksiin, puolison mollaamiseen tms?

Ne vaan on niin ykstoikkosia ja tylsiä :D Just sellaista kun vain kotona olevan äidin elämä voi pahimmassa tapauksessa olla. Teinejä mulla ei ole FB-kavereina (miksi olis?) ja puolisoaan ei kukaan ystäväni julkisesti mollaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:

Ne vaan on niin ykstoikkosia ja tylsiä :D Just sellaista kun vain kotona olevan äidin elämä voi pahimmassa tapauksessa olla. Teinejä mulla ei ole FB-kavereina (miksi olis?) ja puolisoaan ei kukaan ystäväni julkisesti mollaa.

Kenen tahansa vain kotona olevan elämä muuttuu ykstoikkoiseksi ja tylsäksi, se ei johdu siitä vauvasta. Ärsyttäiskö sua yhtä paljon vaikka pitkäaikaistyöttömän kirjoitukset vaikka päivän säästä?

Yhteistyössä