Saankohan minä nykyisen äitiyspakkauksen vaiko uuden, la heinäkuun puolessa välissä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ja voiko olla, että mulle olis jo parin vkon päästä tulossa pakkaus kun tuolla KELAn henk. koht-sivuilla lukee, että hakemus vastaanotettu 6.2 ja tilauspäivä pakkaukselle 9.2 kun raskaus ei vielä ole kestänyt 154 pvää...?

Nyt menossa vko 17+ ja hakemuksen pistin puolivahingossa menemään, eikö raskauden siis tarvitse pakkausta haettaessa olla kestänyt sen 154 pvää?

Niin ja ilmeisesti nykyinen pakkaus nyt sitten tulee jos nuo tilauspäivät yms. pitää paikkansa...? :)

Kuinka aikaisin ne ne lähettää? Ei kai sentään montaa kuukautta etukäteen? Itse sain kuukausi ennen laskettua aikaa, en muista milloin jätin hakemuksen. Joten mun mielestä saattaisit todennäköisemmin saada sen uuden pakkauksen, vanha loppuu useimmiten toukokuussa.

Näin sanoo kelan sivut

Äitiysavustukseen on oikeus Suomessa asuvalla odottavalla äidillä, jonka raskaus on kestänyt vähintään 154 päivää ja joka on käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen neljännen raskauskuukautensa päättymistä. Äiti voi valita joko äitiyspakkauksen tai 140 euron verottoman rahasumman.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja voiko olla, että mulle olis jo parin vkon päästä tulossa pakkaus kun tuolla KELAn henk. koht-sivuilla lukee, että hakemus vastaanotettu 6.2 ja tilauspäivä pakkaukselle 9.2 kun raskaus ei vielä ole kestänyt 154 pvää...?

Nyt menossa vko 17+ ja hakemuksen pistin puolivahingossa menemään, eikö raskauden siis tarvitse pakkausta haettaessa olla kestänyt sen 154 pvää?

Niin ja ilmeisesti nykyinen pakkaus nyt sitten tulee jos nuo tilauspäivät yms. pitää paikkansa...? :)

Sun pitää toimittaa sinne vielä lääkärin todistus neuvolasta, kyllä ne sulle kirjeen lähettää kelasta missä pyydetään täydentämään hakemusta moisella lisukkeella ;)

Jokatapauksessa tulet saamaan tämänhetkisen pakkauksen. tuskin pystyt toukokuuhun asti panttaamaan hakemusta. oli täpärällä että edes alkusyksyn vauvalle sain uudemman.

aika jännä etteivät kysyneet sitä 154pv todistusta?
mulla oli LA kesäkuun 21.yhtenä vuonna ja laitoin juuri viime tingassa hakemuksen menemään, sain uuden pakkauksen.
Mutta eihän se ole yksyhteen että uusi pakkaus olisi aina vanhaa hienompi tai parempi.
Ellei sitten etukäteen pysty vertailemaan niitä.
En ole missään kuvaa nähnyt uudesta pakkauksesta.
Nyt tulossa vanha pakkaus, joka mielestäni oli oikein nätti beigeine väreineen.

Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
Kuinka aikaisin ne ne lähettää? Ei kai sentään montaa kuukautta etukäteen? Itse sain kuukausi ennen laskettua aikaa, en muista milloin jätin hakemuksen. Joten mun mielestä saattaisit todennäköisemmin saada sen uuden pakkauksen, vanha loppuu useimmiten toukokuussa.

No mä sain paketin muistaakseni kesäkuun alussa kun LA oli syyskuun alussa.
Mut tosiaan sen paperin sain neuvolasta vasta kun oli tuo tietty määrä päiviä täys. Siis se paperi millä haetaan äippärahaa ja sitä pakettia.

Mun käsityksen mukaan ne paketit lähetetään kaikki samasta paikasta, ei siis paikkakunnittain pitäis olla vaihtelua milloin saa uuden paketin. Korjatkaa jos oon väärässä?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mun käsityksen mukaan ne paketit lähetetään kaikki samasta paikasta, ei siis paikkakunnittain pitäis olla vaihtelua milloin saa uuden paketin. Korjatkaa jos oon väärässä?

kaikki läheteään kankaanpäästä.
Uuden pakkauksen jakoontulon ajankohtaan vaikuttaa se, miten paljon minäkin vuonna äidit panttaa hakemuksen jättöä. Näin jostakin luin...

Yhteistyössä