saankohan mä apua sossusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minttu

Vieras
tilanne nyt tämmöinen että miehen kanssa tuli ero ja pitäis uutta asuntoa alkaa ettimään. mulla yksi lapsi. mies on ollu väkivaltanen ja käyttää liikaa päihteitä joten olis aika kiire. mua pelottaa etten saa apua nyt ku sitä oikeesti tarvisin... onko kellään kokemusta vastaavasta? maksaako sossu vuokratakuuden? mulla tulona vaan kotihoidontuki. en jaksa enää tuota miestä päivääkään!

Kyllähän sun teoriassa pitäisi saada, nyt vaan heti maanantaian menet paikan päälle jotta alkaa pyörät pyörimään. On myös olemassa turvakoteja, joihin saataa saada sossun maksumieheksi...

:ashamed: :hug: ,kyllä sieltä varmaan apua saa,kun asiasi esität.Miulla vähän samantapanen tilanne,eroa tehdään ja miulle jää teini+uhmis ja oon kodinhoitotuella...
On vaan ollut nyt muuta surua ja tuskaa niin asian joutunut jättämään paitsioon.Tääkin päivä oli yhtä huutoa ja karjuntaa(mieheltä...),miekään en jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
:ashamed: :hug: ,kyllä sieltä varmaan apua saa,kun asiasi esität.Miulla vähän samantapanen tilanne,eroa tehdään ja miulle jää teini+uhmis ja oon kodinhoitotuella...
On vaan ollut nyt muuta surua ja tuskaa niin asian joutunut jättämään paitsioon.Tääkin päivä oli yhtä huutoa ja karjuntaa(mieheltä...),miekään en jaksa.

tsemppiä sullekkin! meillä tuossa vähän aikaa sitten tilanne näytti jo pikkuisen paremmalta mutta ei tästä mitään tule,pakko se on myöntää. jatkuvasti mies pettää lupauksensa... ei kai se auta ku maanantaina sitte soittaa sinne ja esittää asia.

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
niin sossunko pitäisi maksaa kaikki. Mene töihin ja lapsi hoitoon.

ei pitäisi. mutta eikö se sitä varten ole että sieltä voi apua pyytää jos sitä oikeesti tarvii? mä en nyt tähän hätään mistään töitä saa, kun asialla on niin kiire. kun me ei miehen kanssa voida enää asua saman katon alla kun ei se ole muuta kuin riitelyä.

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
niin sossunko pitäisi maksaa kaikki. Mene töihin ja lapsi hoitoon.

Ei valitettavasti nyky-suomessa onnistu nää asiat noin helposti...Miun mies on ihan työssäkäyvä,mutta ei sitä kiinnosta omat muksut yhtään ja en ikinä antaskaan poikiani.Maksakoon elatus-apua,se on hänen velvollisuutensa :kieh:

mitä teette sitten mukeloita sellaisten ukkojen kanssa, jotka ei niitä hoida.
Ei se lasten hankkiminen avioliitoa pelasta.
Mä en ikinä olisi hankkinut lasta ukon kanssa, joka niitä ei olisi luvannut hoitaa.
Mun ukko on hoitanut ekasta päivästä asti poikaa. Itse taistelin hengestäni teholla.
On sen jälkeenkin hoitanut ja hoitaa vaikka ero tulisikin.

Yhteistyössä