saankohan liiton korvausta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olen kuulunut liittoon ja maksanut jäsenmaksuja "normaalisti" siis 9kk. Sitten jäin äitiyslomalle+hoitovapaalle ja olen maksanut repaleisesti niistä lomarahoista sun muista jäsenmaksua. Nyt olen jäämässä hoitovapaalta työttömäksi. Mietin vaan, että saankohan liitosta mitään, kun se varsinainen työssäoloaika (10kk) ei ole tullut täyteen..?

Myös kelan päivärahan saamiseen täytyy työssäoloehdon täyttyä, ja se ei täyty ap:n tapauksessa, eikä kelan päiväraha ole riippuvainen puolison tuloista mutta työmarkkinatuki taas on ja sille ap todennäköisesti joutuu.

siis olen ollut kyllä töissä iät ja ajat, en vaan hölmö tullut ikinä liittyneeksi liittoon aiemmin.
Mutta kelahan huomioi varmasti tämän peruspäivärahassa, että töissä on tullut oltua? VAikka liiton korvaus jäisikin saamatta?
En tajua yhtään, en oo koskaan ollut ennen työttömänä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis olen ollut kyllä töissä iät ja ajat, en vaan hölmö tullut ikinä liittyneeksi liittoon aiemmin.
Mutta kelahan huomioi varmasti tämän peruspäivärahassa, että töissä on tullut oltua? VAikka liiton korvaus jäisikin saamatta?
En tajua yhtään, en oo koskaan ollut ennen työttömänä...

Juu juu, siis toki jos töissä olet ollut viimeisen kahden vuoden aikana väh. 43vkoa saat kelan päivärahan, (ja siis lasketaan myös ajalta ennen äitiyslomaa tai hoitovapaata) mutta ikävä kyllä liiton rahat jäävät saamatta.

Yhteistyössä