Saanko purkaa ärtymystä?

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Että napsuu taas yhesti. Eikä oo iso asia mut kummiski.

Meillä mies "mollaa" tosi ärsyttävästi esikoisen vaatteita, jotka mä oon sille laittanu esim. pihalle. Sen mielestä on lapsellisen näköistä, kun syksyllä kouluun menevä poika pitää toppahaalaria ja myssypipoa (siis sellaista kypärämallista ). Ja lapsi ite tykkää pitää niitä ja munkin mielestä oikein mainiot tuollaiselle ryöjämisikäiselle. Mitähän hemmettiä sille sit pitäs pukee???

*kiitos ja anteeks ja poistuu ruuanlaittoon*

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
kysäseppä mieheltä et no mitäs sille pitäs sit laittaa päälle :P ni josko hää ois sit nii fiksu ja osais sanoo paremmin..

Vissiin toppatakki ja toppahousut tai jotain muuta makeeta :headwall: Viis siitä onko käytännöllistä tai pysyykö lumi vaatteiden ulkopuolella, tyyli vissiin ratkasee. No ehkä aikuisella, mut mun mielestä lapselle pitää olla käytännöllistä ja lämpöistä. Nih.

Avautua saa aina =)

Ei oo kyllä mukavasti tehty mieheltäsi, jos kerran lapsi itsekkin tykkää kyseisistä vaatteista. Itse olen sitä mieltä että pääasia on että lapsi pysyy lämpimänä ja asu on säänmukainen. Toki järki mukana näissäkin asioissa...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Meinaako miehes, et se tekee lapselle hyvää, ku kiusaaminen alotetaan jo kotona, ennenku edes ehtii kouluun?

Ei se sitä lapselle silleen suoraan sano, mulle vaan. No kyl tosin äsken sano, että pitäskö sulle kesällä ostaa isojen poikien vaatteita vai meinaatko käyttää potkupukua :headwall: :headwall: |O Vitsinä kai mielestään heitti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Meinaako miehes, et se tekee lapselle hyvää, ku kiusaaminen alotetaan jo kotona, ennenku edes ehtii kouluun?

Ei se sitä lapselle silleen suoraan sano, mulle vaan. No kyl tosin äsken sano, että pitäskö sulle kesällä ostaa isojen poikien vaatteita vai meinaatko käyttää potkupukua :headwall: :headwall: |O Vitsinä kai mielestään heitti.

Eikö mies voi sitten mennä pojan kanssa kauppaan ostamaan sille uusia lämpimiä vaatteita jos niin häiritsee?

Vissiin mä sit oon joku keskiaikaan jämähtäny kalkkismutsi, kun puen pian 5- ja 7-vuotiaille lapsilleni myssypipot ja toppahaalarit, tarvittaessa myös kurahaalarit :whistle:

Pitää sit maksaa nipottamatta lasten terapialaskut isompana, kun ne on puettu väärin lapsina.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitar:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Ei millään pahalla mutta kyllä se on kouluun menevälle "aikuismaisemman" näköistä laittaa takki ja housut =)

Miksi lapsen pitäisi olla aikuismainen?

Ei tarvikaan olla AIKUISTEN mielestä mutta tarkoitin tuolla vain että koulussa kyllä kiusataan jos menee "vauvojen" haalari päälle ekalle luokalle.....
En puhunut eskarilaisesti vaan ihan oikeasta koululaisesta.

Oho!
No kyllä täälläpäin ainaskin näkee että ihan koululaisetkin käyttää vielä ulkoillessa haalaria.... Mut me asutaanki täällä pohjanmaalla eikä isossa sitissä... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitar:
Ei millään pahalla mutta kyllä se on kouluun menevälle "aikuismaisemman" näköistä laittaa takki ja housut =)

Miksi lapsen pitäisi olla aikuismainen?

Ei tarvikaan olla AIKUISTEN mielestä mutta tarkoitin tuolla vain että koulussa kyllä kiusataan jos menee "vauvojen" haalari päälle ekalle luokalle.....
En puhunut eskarilaisesti vaan ihan oikeasta koululaisesta.

No ens talveks ostetaankin toki toppatakki ja -housut mut nyt ollaan vielä eskarissa, joten...

Ai että eskari ei enää voi nykyajan pukeutumiskoodin mukaan pitää haalaria? Voi jeesus...

Siis tosissaan tarkoitin jo oikeaa koululaista,en eskarilaista eikä muutenkaan ollut tarkoitus mieltäsi pahoittaa =)
Kerroin vain että kyllä on tuttujen lapsia kiusattu haalarista oikeassa koulussa,että ehkäpä mies on kerrankin oikeassa =)

Ai että eskari ei enää voi nykyajan pukeutumiskoodin mukaan pitää haalaria? Voi jeesus...

Siis tosissaan tarkoitin jo oikeaa koululaista,en eskarilaista eikä muutenkaan ollut tarkoitus mieltäsi pahoittaa =)
Kerroin vain että kyllä on tuttujen lapsia kiusattu haalarista oikeassa koulussa,että ehkäpä mies on kerrankin oikeassa =)

No me ei puhuttukaan ens talvesta, vaan tästä talvesta. Eli sillä ei tosiaan pitäs olla päänaukomista, jos eskari pitää haalaria.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Oho!
No kyllä täälläpäin ainaskin näkee että ihan koululaisetkin käyttää vielä ulkoillessa haalaria.... Mut me asutaanki täällä pohjanmaalla eikä isossa sitissä... :)

Joo, meidän kakkosluokkalainen kulkee vielä ihan tyytyväisenä haalarissa täällä Ison sitin kupeessa..

No oho,kyllä täälläpäin vielä ala-astelaisilla näkee haalareita yms...hullun hommaa,kun lapsillä pitäisi nykypäivinä olla viimeisen päälle muoti/aikuismaiset kuteet jo lapsena...ei ymmärrä ei...to

Yhteistyössä