Saanko mitn tukea opiskeluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milli"

Vieras
Onkohan mulla mahdollisuutta saada tukea amk opiskeluun kun mulla on jo yksi amk-tutkinto (uusi taydentaa tata), olen yrittaja (ollut vasta 2vuotta), olisi nuorisopuolen koulutus (vastaavaa ei loydy aikuiskoulutuksesta). tietaako kukaan?

Jos et ole oikeutettu opintotukeen ja opintolainaan saat sossun toimeentulotukea viimeisenä tukena opiskeluun. Sossu pitää ehtona, että opiskelut etenee ja vaatii säännöllisesti todisteita opintosuorituksista.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30177416:
Niin, nyt tosiaan tuli ne muutokset eikä toiseen tutkintoon saa opintotukea.
Sehän muutos tulee voimaan vasta ensi vuoden syksyllä? Eli jos keväällä ehtisi aloittamaan, niin saisi vanhan tavan mukaan... Mutta jos ensi vuoden syksyllä, niin ei saisi.

Näin olen ainakin itse ymmärtänyt.
Opintotuki poistuu toisesta samantasoisesta tutkinnosta - Kehysriihi - Kotimaa - Helsingin Sanomat
Yle: Hallitus poistaa opintotuen toisen tutkinnon opiskelijoilta | Opiskelu | Kaleva.fi

Kiitos vaan ihanalle päätökselle...

[QUOTE="mmm";30177440]Sehän muutos tulee voimaan vasta ensi vuoden syksyllä? Eli jos keväällä ehtisi aloittamaan, niin saisi vanhan tavan mukaan... Mutta jos ensi vuoden syksyllä, niin ei saisi.

Näin olen ainakin itse ymmärtänyt.
Opintotuki poistuu toisesta samantasoisesta tutkinnosta - Kehysriihi - Kotimaa - Helsingin Sanomat
Yle: Hallitus poistaa opintotuen toisen tutkinnon opiskelijoilta | Opiskelu | Kaleva.fi

Kiitos vaan ihanalle päätökselle...[/QUOTE]

Aivan totta, se onkin vasta ensi syksynä. Kiitos korjauksesta!

en ma mistaan sossusta ala rahaa nostamaan kun pakkohan mun ei ole uutta tutkintoa suorittaa. tahdon yrityksen ohessa jatkokouluttaa itseani. tottakai opiskelu pudottaa tyotuloja joten ajattelin josko juurikin opintotukea saisin. taytyypa pistaa paperit vetamaan. mut onko noin et pitaa yritys pistaa pois. ainakin edellisen tutkinnon aikana monikin oli yrittaja ja opiskelija yhtaaikaa. se muutama satanen opintotukea ehka juuri matkakulut kattaa joten

Yhteistyössä