Saanko minäkin nyt yllättyä anopista? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaimo

Vieras
Olen täällä huvittuneenakin lukenut näitä maailman hirvein anoppi-juttuja ja kiitellyt onneani että minulla on ihan mukiinmenevä anoppi. Mutta...

Appivanhemmat asuvat reilu tunnin ajomatkan päässä meistä ja kyläily heillä viime vuosina on ollut vaihtelevaa.Meillä ei ole aina ollut autoa käytössä jolloin matka sinne on mahdoton, yleisillä ei sinne korpeen pääse. Meillä he eivät käy, anopilla on paha reuma ja autossa istuminen välillä tekee pahaa. Käyvät kyllä lasten synttäreillä jne.

Omat vanhempani asuvat ihan vieressä mutta heitä eivät lapsenlapset kinnosta, siis meidän lapset.Siskon lapsi on kaikki kaikessa; koko ajan yökylässä,annetaan lahjoja,viedään erilaisiin paikkoihin,kehutaan saavutuksia jne. Olen pahoittanut tästä mieleni todella pahasti, omien lasteni puolesta. :(

Nyt anopillani on tulossa isot synttärijuhlat ja kutsui luonnollisesti meidätkin.Tietysti olemme menossa ja lapsemme odottavat myös näitä juhlia.
Mieheni vanhemmat ovat siis aina olleet kiinnostuneita meidän lapsista, heidän ensimmäisistä lapsenlapsista. No anoppi sitten pudotti pommin ja sanoi että tuokaa myös xxxx (siskoni lapsi), hän on varmasti mukava poika! :o Olin ihan äimänä!! Anoppini ei ole koskaan edes nähnyt siskoni poikaa!
Itselleni tuli jotenkin todella paha mieli, että taas meidän lapset eivät riitä vaan xxxx on taas edellä muita. Huoh... No, ymmärrän että anoppini ei varmasti tarkoittanut pahaa, mutta silti...
No sitten laitoimme kutsun lastemme synttäreille. Olimme 100% varmoja että appivanhemmat tulevat, ainahan he ovat tulleet. Mutta, eipähän tulekaan! Ilman järkevää syytä. Laitetaan rahaa tilille, oli anopin kommentti.
No tehkää sitten niin prkl!!! :kieh:

Itselläni oli jokin aika sitten synttärit ja anoppi on AINA muistanut ne. Entäs tällä kertaa? Hän soitti miehelleni ja onnitteli minua, koska olen kuulemma niin kireinen ettei minulle voi soittaa. Just...

Sori oli vähän sekavasti kirjoitettu... :ashamed:
Joo, siis taisin vetää herneet nenuun tästä siskoni lapsen kutsumisesta, koska tätä kyseistä lasta suositaan joka paikassa ja olisin tahtonut että edes kerran meidän lapset olisivat huomion keskipisteenä. :|
Ja heti tämän jälkeen meidän lasten synttärit ei sitten enää kiinnostakaan...

Veikkaan, että tämä reuma oikeastikin voi olla syy tässä. Tai jos heillä on ollut vaikka iso riita tai tapahtunut jotain muuta. Ei näitä kaikkia syitä varsinkaan vanhat ihmiset krero..heidän mielestään ne pidetään sisällä visusti salassa. Meillä mummi salaa sydänkouristelut jne.

Ja oot tainnu loukkaantua siitä, että anoppi halusi tutustua siskosi lapseen. Tuskin hän pahalla istä tarkoitti. Mutta loukkaannuit siksi, koska äitisi lellii tätä lasta ja nytkö toinenkin isoäiti. Ja mitä tulee äitiisi, niin enpä paljon jaksaisi olla tekemisissä, jos ei kiinnosta oikeastikaan. Voithan kokeilla, kuuluuko heistä mitään. Lapsetkin huomaavat, jos heistä ei olla yhtään kiinnostuneita.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Veikkaan, että tämä reuma oikeastikin voi olla syy tässä. Tai jos heillä on ollut vaikka iso riita tai tapahtunut jotain muuta. Ei näitä kaikkia syitä varsinkaan vanhat ihmiset krero..heidän mielestään ne pidetään sisällä visusti salassa. Meillä mummi salaa sydänkouristelut jne.

Ja oot tainnu loukkaantua siitä, että anoppi halusi tutustua siskosi lapseen. Tuskin hän pahalla istä tarkoitti. Mutta loukkaannuit siksi, koska äitisi lellii tätä lasta ja nytkö toinenkin isoäiti. Ja mitä tulee äitiisi, niin enpä paljon jaksaisi olla tekemisissä, jos ei kiinnosta oikeastikaan. Voithan kokeilla, kuuluuko heistä mitään. Lapsetkin huomaavat, jos heistä ei olla yhtään kiinnostuneita.

Mä ymmärrän täysin tämän sairauden että jos syy on se. Mutta anoppi on aika valittavaa sorttia eli kyllä muistaa mainita pienenkin kolotuksen ja siksi olen aika varma että syy on jossain muualla.
Omaan äitiini en paljoa pidä ylimääräistä yhteyttä juuri tämän vuoksi, mutta esim. pari päivää sitten jaksoi taas soittaa että xxxx on ollut hänellä yökylässä ja ovat tehneet sitä,tätä ja tota! Argh.... Tarviinko mä näitä tietoja,en!!!!!
Pahinta tässä on se että omat lapseni kyselevät milloin pääsevät mummille. :(
Ja siksi siis vedin herneet palkoineen niin pahasti koska mieheni vanhemmat ovat olleet aidosti kiinnostuneita VAIN meidän lapsista, mutta eiköhän tää yx tunge siihenkin väliin. :kieh: *sori*

Voipa se olla niinkin, että anoppisi ajatteli, että lapsilla on tylsää aikuisten synttäreillä, että siksi ajatteli, että pyytää seuraa mukaan. Ainakin itselläni oli lapsena tylsää aikuisten synttäreillä, jos ei ollut mitään leikkikaveria. Ja jos lapsesi synttärit on kovin lähellä anopin pippaloita, enpä yhtään ihmettele, miksi eivät tule. Ovat kuitenkin vasta nähneet lapsenlastensa. Tunnin ajomatkakin voi olla pitkä ikäihmisille. Ihan käytännöllistä.

Ja toisaalta älä kiellä serkusten yhteydenpitoa oman äitisi käytöksen takia.

Yhteistyössä