Saanko mä olla pettynyt?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyllästynyt

Vieras
Eli kuulin kautta rantain et meidän huoltamovastaava on päässyt liikepaikka vastaavaksi, ja meidän huoltamovastaavan paikalle on pyydetty toiselta asemalta erästä henkilöä.
Ja mä olen pettynyt, vihainen ja loukkaantunut. Mietin miksi minua ei ole pyydetty, olen jo kyseisellä asemalla ollut puolisentoista vuotta ja ilmaissut haluukkuden edetä rivarista. Jutellu monesti esimieheni kanssa asiasta ja hän on ite sanonut, että minussa olisi potenttiaalia ja plaaplaaplaa. Eli siis minussa ei sittenkään ole potentiaali, eikä minusta ole kyseiseen hommaan vaikka esimies on antanu ymmärtää että on tyytyväinen työhöni ja haluuni oppia uusia asioita.
Saanko olla vihainen? Saanko olla pettyny? Huomis aamuna tarveis mennä töihin ja kiinnostus on puhdas nolla. Esimieskin tarveisi kohdata.

Monesti isommat pomot tahtovat radikaalimpaa muutosta liikkeen toimintaan ja se onnistuu vain ottamalla vastaavaksi jonkun kyseisen liikkeen ulkopuolelta.
Eli ei haluta firman jatkavan samoilla urilla kuin aikaisemmin vaan tarvitsevat tuoretta näkemystä hommiin.
Ja sitten tietenkin se, että onko kaikki duunikaverisi samaa mieltä sun pätevyydestä siihen hommaan?
Jos pomo tykkää susta, mutta duunikamujen mielestä olet esim. ailahtelevainen tai epäjohdonmukainen tms. ns. huono johtaja, fiksu pomo ei ohita henkilökunnan mieleipidettä.

Eli katso reippaasti peiliin ja duunissa juttele selkä suorana loukkaantumatta vastauksesta, sen pomosi kanssa.
Pettynyt saat olla, mutta älä ala rähjäämään, vänkäämään tai muuten murjottamaan duunissas/pomolles, muuten et etene ikinä.

Tottakai saat olla pettynyt, ja kehnosti toimittu pomoltasi, kun ei keskustellut kanssasi jo ennen kuin huhupuheet liikkuvat. Voi olla, ettet hänen mielestään vielä ole valmis tehtävään, tai voi olla, että paineet nimittää tuo toinen tyyppi tulevatkin ylempää.

Minä olen ollut vastaavassa tilanteessa kerran, ja sen jälkeen niin kauan kuin kyseinen pomo oli esimieheni, työt olivat vain työtä, ei ollut halua venyä ja yrittää. Nykyään minulla on uusi esimies, eikä perhesyiden vuoksi minkäänlaista halua esimiestehtäviin, mutta asenne työhönkin on ihan toinen, sellainen yrittäjämäinen, en halua jättää ketään pulaan, olen todella sitoutunut työhöni. Niimpä esim. torstaina, vaikka olinkin lomalla, aamupäivällä ratkoin yhden asiakkaamme ongelman, kun osaavaa henkilöä ei ollut töissä paikalla. Tein sen mielelläni, sain siitä itsekin hyvän mielen ja sen lisäksi tietysti vielä palkkaakin. Eikä tuo sotkenut lomasuunnitelmiamme millään tavalla, puolilta päivin vasta lähdettiin parturin kautta huvituksiin. Noin toimii ihan mielellään, kun tuntee olevansa arvostettu työssään. Se edellenin esimies olisi saanut soittaa ihan rauhassa, lomalla en olisi edes välttämättä vastannut hänen puheluunsa.

Toivottavasti osaavat sinun työpaikallasi hoitaa homman hyvin.

Yhteistyössä