Saanko karenssia jos eroan ammattikorkeakoulusta?

Olen nyt puoli vuotta opiskellut ammattikorkeakoulussa ja nyt on sellainen tilanne, että muutan/muutin (virallisesti vasta kuun lopussa) toiselle paikakunnalle, johon hain siirtoa. Hakemukseni hylättiin puuttuvien pisteiden takia, jotka sain tililleni vasta hakuajan umpeuduttua ja tein korjausvaatimuksen. Tänään minulle sanottiin puhelimessa, että sen käsittely on vasta tammikuun lopussa.

Kaiken kukkuraksi olen raskaana 9. viikolla ja minulla on järkyttävä pahoinvointi, niin että kykenen syömään vasta puolen päivän jälkeen, jos silloinkaan. Vessanpönttö on paras kaverini! Matkustaminen varsinkin ottaa koville..

Niin tässä ollaan mietitty josko eroaisin nyt koulusta, saanko mitään tukea? Sillä opintotuki saattaa jäädä saamatta, kun en pysty kotoa pois lähtemään.. Pohjana on perustutkinto, ylioppilastutkinto, amattitutkinto ja jonkin verran työkokemusta. Ikää 21v.
 
tieto tiukassa
mutta tällaisen löysin:
Onko työnhakija eronnut koulutuksesta tai keskeyttänyt koulutuksen tai muun työllistymistä edistävän palvelun? Jos työnhakijalla ei ole esittää pätevää syytä eroamiseen tai keskeyttämiseen, TE-toimisto voi määrätä 60 päivän määräajan, jolta ei ole oikeutta ansiopäivärahaan.

http://www.ytk.fi/fi/ansioturvan_abc/ansiopaivarahan_saamisen_edellytykset/tyavoimapoliittiset_edellytykset/
 
Ja sitten, jos en pysty nyt käymään koulua tämän pahoinvointini takia minulta menee puoli vuotta hukkaan, enkä saa mitään rahaa mistään. Lapsen syntymän jälkeen pidän kuitenkin sen välivuoden, joten valmistuminen määräajassa on hieman epätodennäköistä, sillä kursseja pitäisi olla aika lailla viimeisten kolmen vuoden aikana, että ehdin käymään 3,5 vuoden ohjelman. Eli periaatteessa pääsykokeet on kuitenkin edessä.

Ja lisäksi, muutin toiselle paikkakunnalle, en pysty kuukauteen käymän koulua ollenkaan, sillä päätös siirrosta tehdään vasta tammikuun lopussa. Eikä siitäkään ole varmuutta, että minut hyväksytään.

En tiedä, ehkä nämä ovat vain minun puolustuksia sille että haluan erota tai muuten vain koen tämän järkevämmäksi vaihtoehdoksi? Luulen kuitenkin pääseväni pääsykokeista uudestaan läpi tai sitten haen avoimeen ammattikorkeakouluun, ei se ole edes kovin kallista 250€/lukuvuosi.
 

Yhteistyössä