Saanko esitellä, minä, oikea antileipuri, tein juustokakkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
tein tänään pari juustokakkua, toisesta en saanut onnistunutta kuvaa, mutta kumpikin onnistui yli odotusten. Viikko sitten kokeilin ekaa kertaa tehdä tollasta, tosin nyt eka kerran kiilteen kanssa, ja nyt voisin väsäillä noita kokoajan :D

Mä oon aina kuvitellut, että juustokakut on ihan hirveen vaikeita tehdä, ja tyytynyt vain ihailemaan toisten tuotoksia. Mulla kun on tahtonut mennä pilalle kaikki leipomukset.

Mutta nyt, tadaa:

Mä tein kans pari viikkoa sitten ristiäisiin valkosuklaakakkuja ensimmäistä kertaa elämässäni ja ne onnistui tosi hyvin. Nyt oon tekemässä huomenna täytekakkua ensimmäsitä kertaa elämässäni pojan syntymäpäiville :) Ajattelin vielä marsipaanin laittaa siihen päälle jotta ei menis liian helpoksi :)

eating-pie.gif

naminami

Näyttää ihanalta. :) Reseptiä kehiin..

ohje on perin yksinkertainen, kuten tekijäkin ;)

2prk sunnuntai vanilja "tuorejuustoa"
1dl sokeria
n. 3dl vadelmia
5liivatetta
0,5dl kuumaa vettä
3dl kermaa

kiille
2prk kuningatarpilttiä
loraus sokeria
3liivatetta
0,5dl kuumaa vettä

pohja
200g digestive keksejä
75g voisulaa
ripaus sokeria

Ja kun mä olen oikeasti sellainen, että mun leipomukset on olleet yleinen vitsi :D
nyt vaan yhtäkkiä jotain on naksahtanut kohdilleen :)

joo liivatteella hyydytetty.

Ja tosiaan mä oon joskus seiskalla nähnyt koulussa liivatteen, enkä ikinä käyttänyt sitä itse, ja silti mulla onnistui sen käyttö :O
tuo siis oli nyt toinen kakku minkä oon tehnyt, samaan syssyyn tuli sit kolmaskin, muuten suht sama ohje, mut makuna sitruuna ja mangosose kiilteenä.

NAM, kuin hyvännäköinen kakku!! Uskallatteko ostaa kaupasta noita ulkomaisia vadelmia ja muitakin marjoja? Tekisi mieli tehdä tämä kakku mutteu marjoja pakkasessa valmiina ja olen raskaana niin mietityttää toi turvallisuus asia niissä.

NAM, kuin hyvännäköinen kakku!! Uskallatteko ostaa kaupasta noita ulkomaisia vadelmia ja muitakin marjoja? Tekisi mieli tehdä tämä kakku mutteu marjoja pakkasessa valmiina ja olen raskaana niin mietityttää toi turvallisuus asia niissä.

eikös niitä voi käyttää, kun keittää niitä ensin? näin mä oon ymmärtänyt.
ITse ei ole tarvinnut ostaa, kun on pakkasessa omia marjoja, niin ei tarkkaa tietoa ole.

Herkullisen näköistä,pitää miunkin ottaa ohje ylös.:)

joo liivatteella hyydytetty.

Ja tosiaan mä oon joskus seiskalla nähnyt koulussa liivatteen, enkä ikinä käyttänyt sitä itse, ja silti mulla onnistui sen käyttö :O
tuo siis oli nyt toinen kakku minkä oon tehnyt, samaan syssyyn tuli sit kolmaskin, muuten suht sama ohje, mut makuna sitruuna ja mangosose kiilteenä.

:p Mitä siihen sitruunaiseen tuli täytteeksi?

[QUOTE="vieras";23540268]:p Mitä siihen sitruunaiseen tuli täytteeksi?[/QUOTE]

Ja onko nuo sokerin loraukset jotain tl tai rkl verran?? :D Oon aina niin tarkka ohjeissa, ettei vaan mene pieleen :laugh:

Juustokakut, siis nuo liivatteella hyydytetyt on maailman yksinkertaisimmat leivonnaiset. Jos niissä epäonnistuisi, niin sitten olisi kyllä jo todellinen torvelo. En siis toki halua sun onnea pilata, mutta oikeasti hyvän juustokakun pystyy tekemään kuka tahansa, joka vain osaa hieman sekoittaa aineksia toisiinsa ja lukea reseptiä. Se ei voi lässähtää, se ei voi jäädä raa`aksi, se ei voi jäädä kuivaksi/tulla liian kosteaksi, se ei voi maistua pahalta, koska sen maun voi tarkistaa tekovaiheessa jne. Eli ns. varma nakki. Aina.

Juustokakut, siis nuo liivatteella hyydytetyt on maailman yksinkertaisimmat leivonnaiset. Jos niissä epäonnistuisi, niin sitten olisi kyllä jo todellinen torvelo. En siis toki halua sun onnea pilata, mutta oikeasti hyvän juustokakun pystyy tekemään kuka tahansa, joka vain osaa hieman sekoittaa aineksia toisiinsa ja lukea reseptiä. Se ei voi lässähtää, se ei voi jäädä raa`aksi, se ei voi jäädä kuivaksi/tulla liian kosteaksi, se ei voi maistua pahalta, koska sen maun voi tarkistaa tekovaiheessa jne. Eli ns. varma nakki. Aina.

Ei muuten ole. Olen syönyt yhden kaverin luona useamman kerran pahaa hyytelökakkua. Ei vaan osaa tehdä. Muuten kyllä leipoo monenlaista jotka onnistuvat. Mutta noista hyytelökakuista saa aina jotenkin kummallisia. Osassa varmaan ollu liikaa liivatetta. Joskus oli sit kunnon liivate klönttejä kakun seassa. Kerran ei muistanu laittaa pohjaa alle niin oli laittanu sit päälle ne murut mikä periaatteessa ihan ok.

Voi sen pilata, jos ei sekoita liivatetta kunnolla, jää klimpeiksi. Tai käytää keksipohjassa voin sijasta juosevaa margariinia :)

Yhteistyössä