Saanko enää palata kotihoidontuelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikki menee ketuiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikki menee ketuiksi

Vieras
Sain tänään potkut töistä (koeaika) kun ei ollut kuitenkaan varaa maksaa palkkaa mulle.
Olen aiemmin jo jäänyt kotihoidon tuelta pois ja palannut takaisin.
Todellakin luulin että saisin tuonne jäädä kun ei moitteita tullut koskaan. :ashamed:
Ja sinn tuli myös toinen työntekijä mun jälkeen joka sai jäädä, koska sillä palkkatuki.
Mutta nyt mä en saa työttömyyspäivärahaa tai mitään muutakaan kun miehen tulot liian suuret. Eli ainut raha on 210e joka on lapsilisä.

Olkaa nyt kilttejä ja sanokaa että saan vielä palata kotihoidontuelle kun lapset (tottakai) jäävät mun kanssa kotiin. Vai joudunko elämään miehen siivellä? :(

Mä en varmaankaan saa mistään mitään töitä kun koulutus puuttuu ja tämäkin työ oli suhteilla saatu.

Muistelen kanssa, että joku raja montako kertaa voi hakea. Kysyin asiaa vasta kelalta, kun vein hakemusta. Virkailijan mielestä voi olla välillä töissä ja hakea taas, kunhan lapsi on alle 3v. En sitten tiedä..

Mulle sanottiin Kelassa että kaksi kertaa saa jäädä samasta lapsesta kht:lle ennen kuin lapsi täyttää 3 v. Ei minulle ainakaan puhuttu että sääntö olisi työpaikkakohtainen, tai ehkä se on mennyt minulta ohi. Kaksi kertaa kuitenkin meillä.

[QUOTE="vieras";22217386 begin_of_the_skype_highlighting**************22217386******end_of_the_skype_highlighting]Voi hakea enemmän, varma tieto. Kaksi kertaa on työnantajan velvollisuus myöntää vapaata, ei liity Kelaan mitenkään. On muuten harhaanjohtavasti ilmaistu Kelan sivuilla.[/QUOTE]

voitko pistää linkin missä sanotaan tosta, meinaan mä en löytänyt mistään :/

[QUOTE="viera";22217449]Kela, vanhempainetuudet ja pienten lasten hoito tms. Mainitaan kaksi jaksoa, mutta tarkoittaa vain työnantajan velvoitetta myöntää. Olen varmistanut myös Kelasta, haen juuri kolmatta jaksoa.[/QUOTE]

Ok, eli siis jos ei ole töissä, voi jääd useammankin kerran.

Yhteistyössä