Saanko avautua?

• Viestiketjun aloittaja ärgh
  • Ensimmäinen viesti
ärgh
Mua ärsyttää tuo mies, ärsyttää, ärsyttää, ärsyttää!!!! Sillä on joku ihme uhmakausi päällä, joka pirun asiasta pitää natista ja moukua.

Esimerkiksi muutama ilta sitten; olin lapsen kanssa päivystyksessä yöllä. Monta tuntia taaperon kanssa paikassa jossa vaikka millasta hiipparia. Taaperi ei pysy hetkeäkään paikallaan vaan juoksee ja tutustuu paikkoihin, minä saan perässä juosta ja pitää huolen ettei loukkaa itseään, mene muita ihmisiä härppimään, tmv. Lisänä huoli lapsesta.
Lopulta lapsi nukahtaa ja mekin pääsemme kotiin. Mies tulee hakemaan. Minä istun autoon nukkuva lapsi sylissäni, monen tunnin lääkärillä istumisen jälkeen. Kello reilusti yli puolen yön, itsekin väsynyt. Mies ollut tämän ajan kotona tietokoneella. Auton ovi ei sitten mene kunnolla kiinni. Mies ärähtää perkelettä vaan siksi kun joutuu nostamaan perseensä omasta penkistään ja laittamaan oven kunnolla kiinni (autossa lapsilukko).

Toinen esimerkki; valittaa ja natisee kun joka paikka on niin paskanen ja pitäisi siivota, ym. Minä siivoan sen minkä kolmen lapsen kanssa pystyn mutta suursiivousta on ihan turha alkaa yksin tekemään lasten aikana kun mies töissä. Siihen siis tarvisin miehenkin kaveriksi. Tai paras olisi jos mies ottaisi lapset ja menisi niiden kanssa jonnekin, minä saisin siivota yksin. Mutta kun miehellä vapaapäivä, senhän hän on ansainnut siihen että levähtää ja muiden on oltava silloin ihan hiljaa.
Siivosin sitten yhtenä iltana keittiön; puunasin ja jynssäsin, kiillotin ja tuuletin. Hemmetti sentään, koko keittiö ol takuulla viimeisen päälle puunattu mutta kun mies tuli töistä, ei maininnut mitään. Vaikka oli just aamulla marissut asiasta. Kun sitten kysäisin että huomasitko että olen siivonnut keittiön, mies vino hymy naamallaan. "Juu, onahn täällä.... mutta pitäisi siivota kloriitilla. Ihan turha vedellä ja saippualla siivota, se ei auta mitään." Perkele sentään!!!!

Ja vielä; kun lapset huutaa ja metelöi, on se minun vika kun en osaa pitää lapsia hiljaisina. (kun hän nukkuu). Miksi edes pitäisi? Tietenkin liika riehuminen, huutaminen, ym. minimiin silloin kun mies töiden jälkeen nukkuu mutta ihan normaalit leikin äänet kai saa kuulua. Ja kun mies haluaa istua iltaisin pimeässä tuijottamassa töllöä, pitäisi muillakin olla tyytyväisiä siihen. Jos minä laitan pikkuvalon päälle, ukko natisee: "Miksi pitää olla valo, etkö näe?" Nostaa kätensä pystyyn ja kysyy, näetkö tämän käden. Juu, näen. No ni, miksi sitten tarvit valoa?

Tiedän että se on tuo työ (tai sen jatkuminen) mikä stressaa mutta ei helvetti sitä tartte perheeseen tuolla tavalla purkaa.

Kiitos ja mur.

:hug: Kuulostaa tosi ikävältä.. Voin sanoa, että täällä on aika samanlainen meininki. Tänään erityisesti ärsyttää kun ukko tuli yöllä kotiin päisään (oltuaan veljen kanssa meidän lähibaarissa) ja nakkeli kaikki vaatteensa pitkin poikin. Ja meidän pitäis lähteä hakemaan toista autoa ennen puolta päivää korjauksesta (tarvitaan kaks kuskia). Mies on päissään varmaan vieläkin. ja se tasan tiesi että sen pitäis olla tänään ajokunnossa. Anteeksi valitus :)

Yks kysymys: Mitä pitäis siivota kloriitilla? :O En kait minä käytä sitä kun vessanpyttyyn. En oo kuullukkaan että sitä muualle.. Eikö se oo melkonen myrkky?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mam2be:
Yks kysymys: Mitä pitäis siivota kloriitilla? :O En kait minä käytä sitä kun vessanpyttyyn. En oo kuullukkaan että sitä muualle.. Eikö se oo melkonen myrkky?
Niin, kloriitilla pitäisi pyyhkiä kaikki lattiat, ym. että tulisi puhdasta. :headwall:

Meillä mies ei juo mutta ottaa päähän tuollanen ihme monkuminen. Hemmetti soikoon; vaikka minä päällään seisoen kokkaisin ja siivoaisin, ei taitaisi miehelle kelvata.

:hug: sinullekin!!!!

No varmaan se on, niin kuin sanoit, ihan vaan sellainen kausi. Sähän voisit kysyä mieheltä, että mikäs sua oikeen kuule riivaa, kun naama on kokoajan tollanen, että ei meillä kellään täällä oo varmaan kivaa tällä hetkellä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No varmaan se on, niin kuin sanoit, ihan vaan sellainen kausi. Sähän voisit kysyä mieheltä, että mikäs sua oikeen kuule riivaa, kun naama on kokoajan tollanen, että ei meillä kellään täällä oo varmaan kivaa tällä hetkellä.
Arvaa vaan olenko asiasta maininnut. :headwall: Mutta ukko vaan tuhahtaa että hällä mikään ole. Väsyttää vaan. Niinpä juu.

Sitten kun minä en jaksa sitä ihme mouruamista ja natkuttamista katsella ja alkaa itteläki ottaa päähän niin mies kysyy kummissaan mikä MULLA on. Huoks.

noh
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Hyvä mies tuo muuten on; nyt on vaan joku ihme kausi menossa että joka saaplarin asiasta pitää marista eikä mikään kelpaa. :headwall:
Voihan huitsi ja himputti! Mitä jos ostaisit sille ukolles lavan kaljaa, jospa se siitä rauhoittuis. Jummijammi sentään.

Ruusa
Menee vähän sivuraiteelle, mutta kyllä kloriitti on niin kova myrkky, että ei sitä todellakaan ole syytä käyttää keittiön siivouksessa. Itse oon käyttänyt kloriittia vain muuttaessani asuntoon, jossa joku muu on asunut ennen minua ja silloinkin lähinnä vessaan ja kosteisiin tiloihin.

Voimia tähän vaiheeseen, toivottavasti pinnankiristys miehellä kohta helpottaa!

Aika ärsyttävää meinikiä ja ilmeisesti kuvittelee ettet sää oo sit yhtään väsyny. Ei jumankauta, mä en ymmärrä tollasia märisijä äijiä. Jos oma mies sanoo sit joskus tollain et ei saa nukkua et kaikkien täytyy istuu ku mykkä piru helvetissä, niin sais kyllä mennä pihalle telttaan nukkuu. Mä en ainaka yhen miehen takia hyppis kieroon, kyllä itw jo sanoisin vastaan et jos häiritsee ja on siisteydestä valittamista niin herra on hyvä ja ottaa luutut ja mopit esiin ja näyttää mallia kuinka siistiä osaa tehä.

Yhteistyössä