Saanko avautua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vivian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vivian

Vieras
No saan. Mua ärsyttää noi vauvakuume-ketjut, puhallellaan plussatuulia puuuuuhhhh, lähetetään tarrasukkia (wtf?!? ) matkaan masuasukille ja kilpaillaan kenellä on eniten raskausoireita. Jos sulla on ripuli, oot varmaan raskaana. Jos sulla on lämpöä, oot varmaan raskaana. Jos sulla on pääkipua, oot varmaan raskaana. Jos sulla on jano, oot IHAN VARMASTI raskaana. Jos sulla on vatsa kipeä, oot TAATUSTI raskaana. Jos sulla on menkkakipuja, oot raskaana. Jos sulla on menkkakipuja ja menkat alkaa OHO anteeksi, ei tietenkään menkat, vaan täti tuli kylään, niin ne on varmaan vaan valemenkat, koska olihan sulla ripuliakin justiinsa... Jos sulla on hiukset rasvaset, oot raskaana. Jos sulla on korvavaikkua, oot saletisti raskaana... Jos sulla ei ole menkat myöhässä eikä oireen oiretta, niin kannattaa se testi silti ostaa viikkoa liian aikaisin, koska "meillä on tunne että sä oot raskaana" Tätä vois jatkaa loputtomiin.

Niin niin, eihän niitä olis pakko lukea, mutkun vertaistuki olis ihan hyvä juttu mut mä en ymmärrä tota että taannutaan jonnekin... en edes keksi minne. Ja musta tuntuu että siellä nää tyypit vaan ruokkii toistensa vainoharhaisuutta, alkaa jo naurattaa kun tullaan kysymään: "mulla on ripuli, mistä johtuu", vastaukset on luokkaa normaali, mutta mikään ei kelpaa, koska tää kysyjä on jo valmiiksi päättänyt että tän on oltava raskausoire. Ja sitten kun joku sitä ehdottaa niin: "KAS, en tullutkaan ajatelleeksi, niinhän sen on oltava. Käyn heti tänään ostamassa testin".

Sitten kun ollaan luultu ties mitä janoa ja ripulia raskausoireeksi (toki joillakin voi olla, en sitä kiellä todellakaan, mutta... ) niin ostetaan raskaustesti ja se on selkeä nega. No, laitetaan nyt kuitenkin nettiin. Mitään toista viivaa ei näy, ei edes haamua, mutta silti siihenkin ketjuun 2/3 vastaa että "ehkä näen siinä viivan, taitaa olla haamu, ONNEA!!!"...

ÄÄÄÄÄÄÄÄ ja kiitos :) Nyt tuli jo parempi mieli. Ehkä mä perustan oman ketjun, sellaisen jossa sanat/sanonnat "tarrasukkia, plussatuulia, täti tuli kylään" jne on KIELLETTY!!

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
:o

Mulla muuten on masu piti mutta se johtuu siitä että on nälkä. :xmas:

Eipäs, koska jos sulla on nälkä niin oot raskaana! Käy ostaa testi ja laita kuva tähän ketjuun, voidaan sitten yhdessä todeta että siinä on HAAMU :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
voi herranen aika. kyllä joku vetänyt kahvit väärään rööriin tänään :D

Kyllä myönnän. Yleensä en ärsyynny helposti, mutta kun mulle tulee oksennusrefleksi jos eksyn Vauvakuume-puolelle.

Oon varmaan raskaana.

IHANA AVAUTUMINEN!!!

itse tännekin löysin sen takia et haluaisin jutella miltä tuntuu haluta lasta yms. mut en pysty olemaan tuolla kuumeilijoiden puolella. kun ei mulla ollut mitään sanottavaa.... kun en ole niin kamalsti tekemässä lasta. vaan toivon et sellainen tulis.

perusta se ketju!!!

Toi ärtyminen oli mullakin ekassa raskaudessa, epäilen, että oot raskaana Vivian! Kannattaa tehdä testi! Ja siis jos ei näy viivaa, niin mun naapurin tädin kummin golfkaverin kissalle oli käyny niin, että ei ollu näkyny kuule viivaa ollenkaan koskaan, ei kuule ees kaistaviivaa motarilla ja raskaana oltiin! Ja sit jos menkat kuitenkin alkaa, niin luultavasti se oli kemiallinen raskaus, voi teidän pientä kun ei jaksanut pitää kiinni, nyyh ja kyynel, sait keskenmenon rv 4+0! Oon tosi pahoillani, tarrasukkia mukaan ens kiertoon!

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
IHANA AVAUTUMINEN!!!

itse tännekin löysin sen takia et haluaisin jutella miltä tuntuu haluta lasta yms. mut en pysty olemaan tuolla kuumeilijoiden puolella. kun ei mulla ollut mitään sanottavaa.... kun en ole niin kamalsti tekemässä lasta. vaan toivon et sellainen tulis.

perusta se ketju!!!

Jep, sama homma :)

En ole myöskään niin kamalasti TEKEMÄSSÄ lasta, vaikka sellaista toivonkin, koko sydämestäni. En halua revitellä netissä missä ja milloin ja mihin kellonaikaan ja missä asennossa harrastimme seksiä. Ei, taas mokasin, siis tietysti pupuilimme :) Tämä vaan yhtenä esimerkkinä lisää.

No sun ei sit oikeesti kannata eksyä sinne Vauvakuume -puolelle jos sua näin kovasti käy siellä jutut ärsyttään.

Mä ymmärrän kaikki nuo sua ärsyttävät jutut. Mä kärsin lapsettomuudesta 8 vuotta ennenku tulin raskaaksi. Mä useemman kerran "kehitin" ittelleni raskausoireita, pahoinvointia myöten mutta yhtään plussaa en saanut. Joka kierrosta oli menkat myöhässä, negatestin jälkeen ne sit alkoi vuorokauden sisällä. Uskotko kuinka raskasta se oli? Pettymys kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Kaikki ympärillä tulivat raskaaksi mutta minä en.

Vertaistuki on ehdottoman tärkeetä. Ja mulle on ihan yks ja sama että minkälaisia sanoja siinä käyttää. Mä en itse koskaan noita sanoja kokenut omakseni mutta mulle oli ihan se ja sama jos niitä joku toinen käytti.

Nyt mulla on 4 vuotias tyttö ja mun sympatiat on kaikkien lapsettomien puolella. Se on sellainen helvetti mitä ei oikeasti toivois sille pahimmalle vihamiehellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Halipus:
Toi ärtyminen oli mullakin ekassa raskaudessa, epäilen, että oot raskaana Vivian! Kannattaa tehdä testi! Ja siis jos ei näy viivaa, niin mun naapurin tädin kummin golfkaverin kissalle oli käyny niin, että ei ollu näkyny kuule viivaa ollenkaan koskaan, ei kuule ees kaistaviivaa motarilla ja raskaana oltiin! Ja sit jos menkat kuitenkin alkaa, niin luultavasti se oli kemiallinen raskaus, voi teidän pientä kun ei jaksanut pitää kiinni, nyyh ja kyynel, sait keskenmenon rv 4+0! Oon tosi pahoillani, tarrasukkia mukaan ens kiertoon!

Oikeesti? Ei me olla kyllä harrastettu tässä kierrossa seksiä ollenkaan, mutta ei se haittaa, ne siittiöthän voi elää vaikka 3 viikkoo eikö voikkin?! Voihan?? Kun mulla on alakerrassa niin otolliset olosuhteet (kosteeta ja lämmintä junou ) niin ihan hyvin voin olla raskaana!!

Ja sit vauvaliimaa kans, mä en haluu enää yhtään enkelilasta lisää raskausviikolla 4+0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Tämä ei piikkinä oikeasti lapsensa menettäneille, vaan juurikin näille jotka "olivat varmasti" raskaana, vaikkei se tikkuun asti ehtinytkään :) )

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
No sun ei sit oikeesti kannata eksyä sinne Vauvakuume -puolelle jos sua näin kovasti käy siellä jutut ärsyttään.

Mä ymmärrän kaikki nuo sua ärsyttävät jutut. Mä kärsin lapsettomuudesta 8 vuotta ennenku tulin raskaaksi. Mä useemman kerran "kehitin" ittelleni raskausoireita, pahoinvointia myöten mutta yhtään plussaa en saanut. Joka kierrosta oli menkat myöhässä, negatestin jälkeen ne sit alkoi vuorokauden sisällä. Uskotko kuinka raskasta se oli? Pettymys kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Kaikki ympärillä tulivat raskaaksi mutta minä en.

Vertaistuki on ehdottoman tärkeetä. Ja mulle on ihan yks ja sama että minkälaisia sanoja siinä käyttää. Mä en itse koskaan noita sanoja kokenut omakseni mutta mulle oli ihan se ja sama jos niitä joku toinen käytti.

Nyt mulla on 4 vuotias tyttö ja mun sympatiat on kaikkien lapsettomien puolella. Se on sellainen helvetti mitä ei oikeasti toivois sille pahimmalle vihamiehellekään.

Juu asiaa kirjoitat, mutta ei tätä mun tekstiä oikeasti kannata ottaa niin tosissaan :)

Mä oon kärsiny nyt 3 vuotta lapsettomuudesta, ja yhdyn ap:n joka sanaan. Kun itse on tosiaan nähny tän nurjemmankin puolen, niin ei oikein huvita lukea niitä "iik, meillä on JO yk 2 ja oon ihan paskana kun tää yritys kestää ja kestää, vaikka on pupuiltu ja vauvaliimailtu ja voi hellanduudelis, ja voi kauhee mitä PIINAA on kun oon jo kaks kiertoo ollu ilman pilsuja".

Ja joo, saahan siitä jauhaa. Mutta saan mä silti olla sitä mieltä että mieluummin lukisin ihan oikeasti sitä vertaistukea ja kokemuksia. Mutta nyt jos erehtyy johonkin ketjuun kirjottaan niin vastauksena on siirappitsunami, ja lässytystä siitä kuina "teilläkin saattaa jo pikkuinen salamatkustaja olla siellä masuasukkina, ihanaa, onnea, sumffaraa, onko oireita?"

Juu asiaa kirjoitat, mutta ei tätä mun tekstiä oikeasti kannata ottaa niin tosissaan :)

No voi olla :)

Mutta aihe on sellanen että mä en voi olla kommentoimatta. Lapsettomuus on niin kipeä aihe ja se jättää jälkensä pitkäksi aikaa. Se ei pääty siihen että lapsen saa vaan sen vaikutukset näkyy pitkään.

Tulee vaan sellanen fiilis että tässä tehdään pilkkaa toisille kauheen kipeestä asiasta. Ehkäpä sit poistun.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:

Mä oon kärsiny nyt 3 vuotta lapsettomuudesta, ja yhdyn ap:n joka sanaan. Kun itse on tosiaan nähny tän nurjemmankin puolen, niin ei oikein huvita lukea niitä "iik, meillä on JO yk 2 ja oon ihan paskana kun tää yritys kestää ja kestää, vaikka on pupuiltu ja vauvaliimailtu ja voi hellanduudelis, ja voi kauhee mitä PIINAA on kun oon jo kaks kiertoo ollu ilman pilsuja".

Ja joo, saahan siitä jauhaa. Mutta saan mä silti olla sitä mieltä että mieluummin lukisin ihan oikeasti sitä vertaistukea ja kokemuksia. Mutta nyt jos erehtyy johonkin ketjuun kirjottaan niin vastauksena on siirappitsunami, ja lässytystä siitä kuina "teilläkin saattaa jo pikkuinen salamatkustaja olla siellä masuasukkina, ihanaa, onnea, sumffaraa, onko oireita?"

:laugh: Eikää!! Siis loistavaa. Siirappitsunami, jep, se on just se! Se hyökkää kasvoille siellä! Kun en mä tahdo että ESIM. mun jokaiseen asiaan minkä sanon tulee miljoona vastausta että "joo o, toi on ihan selkeesti nyt sitä että siellä on masuasukki kyydissä tsihihihii"... Vaan oikeasti asiallista keskustelua, mutta ei. Kun sitten pitää pupuilla ja puhallella plussatuulia puuuuhhh.

Mutta sulle nyt jokatapauksessa niitä plussatuulia puuuhhh ;)

Joo, täytyy myöntää että tää saa munki verenpaineen nousemaan taivaisiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Vivian:
Alkuperäinen kirjoittaja Halipus:

Oikeesti? Ei me olla kyllä harrastettu tässä kierrossa seksiä ollenkaan, mutta ei se haittaa, ne siittiöthän voi elää vaikka 3 viikkoo eikö voikkin?! Voihan?? Kun mulla on alakerrassa niin otolliset olosuhteet (kosteeta ja lämmintä junou ) niin ihan hyvin voin olla raskaana!!

Ja sit vauvaliimaa kans, mä en haluu enää yhtään enkelilasta lisää raskausviikolla 4+0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Tämä ei piikkinä oikeasti lapsensa menettäneille, vaan juurikin näille jotka "olivat varmasti" raskaana, vaikkei se tikkuun asti ehtinytkään :) )
No nyt kyllä kuulostaa lupaavalta ja piinaavalta ja jännittävältä, mutta kerrotko vielä tarkemmin niistä alakerran olosuhteista? Ja mä luin kerran yhdestä simpasta joka jäi varhaiseläkkeelle kuuskymppisenä ihan hyväkuntosena, että kyllä ne pitkäikäsiä on!

[Vakavasti puhuen, naapuripalstalta luin yhtä vastaavaa ketjua, missä kuumeilija yk 1 oli "varma" raskaudestaan jo ennen ovista ("äidinvaisto kertoo kyllä"), ja aloitti raskaustestailun saman tien. Vaikka joka ainut testi näytti negaa ("mut kaikillahan erittyy sillain yksilöllisesti ja kaikilla ei näy alussa"), ja mensut alkoi päivälleen ajallaan, kyseli miten pääsee terapiaan suremaan "keskenmenoa", kun mies ei ymmärrä "enkelilapsen aiheuttamaa tuskaa"]

Mutta aihe on sellanen että mä en voi olla kommentoimatta. Lapsettomuus on niin kipeä aihe ja se jättää jälkensä pitkäksi aikaa. Se ei pääty siihen että lapsen saa vaan sen vaikutukset näkyy pitkään.

Tulee vaan sellanen fiilis että tässä tehdään pilkkaa toisille kauheen kipeestä asiasta. Ehkäpä sit poistun.

Ei ole tarkoitus tehdä pilkkaa kipeästä aiheesta, vaan ehkä lähinnä kommentoida sitä että itse kaipaa sellaista asiallista keskustelua aiheesta, vertaistukea, kokemuksia jne, ilman sellaista siirappilässytystä. Toki ihmiset voivat näitä sanoja käyttää jos haluat, siksi jo alkup. tekstissä pyysin anteeksi avautumistani, mutta kun se nyt mua häiritsee ja paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja vivian:

Ei ole tarkoitus tehdä pilkkaa kipeästä aiheesta, vaan ehkä lähinnä kommentoida sitä että itse kaipaa sellaista asiallista keskustelua aiheesta, vertaistukea, kokemuksia jne, ilman sellaista siirappilässytystä. Toki ihmiset voivat näitä sanoja käyttää jos haluat, siksi jo alkup. tekstissä pyysin anteeksi avautumistani, mutta kun se nyt mua häiritsee ja paljon.

Selvä homma! :) Mutta niinku mäkin jo laitoin, aihe on sellanen mihin on pakko joka kerta kommentoida :D

Yhteistyössä