Saanko avautua eräästä aluesairaalasta? (Avaudun silti..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saiccu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Salossa meidänkin tyttöä pompoteltiin paikasta toiseen eikä kukaan antanu kipulääkettä vaikka yhdestä sormesta oli kuoriutunu kaikki nahat ja lihat luuhuun saakka ja toinen sormi oli puoliks tuollanen. Ja tyttö oli sillon vajaa 2 vuotias. Ei niillä ollu mihinkään kiire siellä... Mä olin niin järkyttyny sillon siitä toiminnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Salossa meidänkin tyttöä pompoteltiin paikasta toiseen eikä kukaan antanu kipulääkettä vaikka yhdestä sormesta oli kuoriutunu kaikki nahat ja lihat luuhuun saakka ja toinen sormi oli puoliks tuollanen. Ja tyttö oli sillon vajaa 2 vuotias. Ei niillä ollu mihinkään kiire siellä... Mä olin niin järkyttyny sillon siitä toiminnasta.

Niin ja porukkaa siellä pyöri ympäri käytäviä, potilaita oli vaan muutama. Eli sillon ei ainakaan ollu kiinni siitä etteikö olisi hoitsuilla ja lääkäreillä ollu aikaa.

Ei sitten äidille tule mieleen antaa sitä kipulääkettä ENNEN sairaalaan lähtöä? Jos oman lapseni parasta ajattelisin, niin kivempi varmaan olis lääkittynä odotella... Ja vaikka ulkoa laittaa lunta pussiin ja sillä painaa sitä haavaa... No hoitajien hommaahan nuo toki on, mutta itsekkin voisi jotain kai tehdä?

Mulle tuli jo heti tosta ap:n avauksesta mieleen meidän iki-ihana SAS:) Meillä myös aikoinaan 3v pojan käden katkeamisen yhteydessä piti odotella 3h ilman lääkitystä polilla, ja sitten kerrottiinkin, että poikaa ei operoidakaan SAS:ssa...syynä se, ettei nukkumatti uskalla nukuttaa niin pientä:/ Eikun siitä sitten lähdettiin TYKS:iin ja reponointi siellä.

Kuulostaa niin normaalilta, tuotahan se nykyään on vaikkei tietenkään saisi olla.

Itse asiassa taisi olla yhtä pitkästyttävää odottelua omassa lapsuudessanikin 30 vuotta sitten (teloin itseäni yhtenään).

Paranemisia pikkuiselle! :hug:

Ei sitten äidille tule mieleen antaa sitä kipulääkettä ENNEN sairaalaan lähtöä? Jos oman lapseni parasta ajattelisin, niin kivempi varmaan olis lääkittynä odotella... Ja vaikka ulkoa laittaa lunta pussiin ja sillä painaa sitä haavaa... No hoitajien hommaahan nuo toki on, mutta itsekkin voisi jotain kai tehdä?

Eipä kuules tullut mieleeni pitkittää sairaalanmenoa lähtemällä taloon hakemaan buranaa, vaan nostin lapsen samontein autoon ja lähdettiin heti sairaalalle.

Hyi yöks. :o

Joku taisi kysellä lapsen ikää, 4,5v.

Mulla tuli ihan mieleen Espoon Jorvi :kieh: Kuivuneen esikoisen kanssa odotettiin siellä muistaakseni 8 tuntia että saatiin vahvempi kuumelääkeresepti.Ja tyttö oli silloin alle vuoden.

Itse menin todella voimakkaan toispuoleisen vatsakivun kanssa sinne kun odotin kuopusta rv 20+ ja ajattelin että umpisuoli tms.kun en pystynyt edes kävelemään.Ja menin sinne klo.11 ja pääsin lääkärin puheille ekan kerran muistaakseni kymmenen tunnin päästä tuosta ja lekuri vaan sano että ´ei tässä nyt osata oikein sanoa vielä mitään,että kysyn toiselta lääkäriltä vielä´sitten pisti mut odottamaan vielä ´hetkeks´ja se hetki venyi 6 tuntiseksi.Joten yhteensä jonotin 16 tuntia jolloin sain vuodepaikan.Siinä ei paljon mahakivut enää tuntuneet |O |O Sitten lekuri en nähnyt että onko umpisuoli puhjennut vai ei koska kohtu oli tiellä joten ehdotti että ´leikataan varmuuden vuoks´ |O |O Joo ei leikattu.

En minä ainakaan uskaltaisi mitään antaa, jos on pienikin riski, että pikaisesti nukutukseen menossa.

Yhteistyössä