saanko apua sos.toimesta

Eli meillä jo kauan ollut miehen kanssa vaikeuksia suhteessa.
Eilen ntaas jälleen kerran tilanne kärjistyitosi mitätöömästi asiasta
ja mie oli todella ilkeä...haukkui mua läskiksi ja lapsia pelotteli, että
jos ero tulee niin nekin joutuu lastenkotiin kun mä en muka pysty huolehtii
niistä :'(

Tää suhde ei voi enää jatkua koska mies on alaknut lapsetkii sotkee näihin juttuihin jne.

Nyt mä tarviisiin oman asunnon mutta rahaa ei oo kun reilu 100e!
Auttaakos sos toimi takuuvuokran kaa? Lisäksi tarviin jotain avustusta, että saan hankittua meille tarpeelliset huonekalut jne..täältä en varmasti mukaan saa kun lasten kamat ja omat vaatteet ja omat muumi-mukin :|
 
wolt
Alkuperäinen kirjoittaja taivaan pii:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Suoraan sosiaalitoimesta kysymään.
niin on mentävä...kunhan se nyt aukee ja kyydin saan..matkaa 40km!
Välttämättä ei suoraan menemällä pääse.
Pystytkö netistä kattoo oman soskusi aukioloaikoja?
Siellä on myös sukunimittäin menevät virkailijat ja niiden kohdalla soittoajat.
Olisi ehkä helpompaa soittaa soittoajalla ja selittää tilanne.Samalla voisi saada tapaamisajan sinne niin ei tarvitse "turhaan" mennä.
 
vieras
Minä soittaisin sossuun ja varaisin ajan sos.työntekijälle. Jos laitat pelkään toimeentulotukihakemuksen, sen käsittelee ainoastaan etuuskäsittelijät, ei sos.työntekijä. Ja kasvotusten saat varmasti kerrottua tilanteen paremmin ja sos.tt näkee kokonaisvaltaisemmin sun tämän hetkisen tilanteen. Ja paljon voimia!
 
vieras
Itse eilen kysyin samaa sossusta ja mulle sanottiin että harkinnanvaraisesti myönnetään ja tapauskohtaisesti. Sain silti sellasen kuvan että eivät välttämättä koko takuusummaa anna vaan avustavat siinä.
 
clivia
Kokemuksesta sanon ettei ainakaan porissa saa takuuvuokriin eikä saanu huonekaluihinkaan.
Sosiaalityöntekijä sanoi että olis voinu miettiä sitä eroa että kannattiko ja ottaa kamat sieltä mukaan.
Puolitoista vuotta eron jälkeen menikin sitten osamaksuja maksellessa että sai tarpeelliset kamat hommattua itelle ja lapsille.
Ero kuitenkin huonosta puolisosta kannatti ja kyllä sitä pärjää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Oletteko naimisissa?
Piti kysyä ihan samaa :) Sullahan on sitten oikeus puoleen teidän omaisuudesta jos olette naimisissa. Missään nimessä ei kannata antaa miehen pitää kaikki tavaroita vaan sen takia et mies niin vaatii.
 
Ärsyttää
Ärsyttää maksaa näiden köyhien kulut!! Siis kun verorahoistahan ne tulee, jotka itse + mies ollaan maksettu. Kyllä vituttaa. Ja mihinkäs sun rahat on menny, kun tilillä 100euroa???? Toivottavasti et saa mitään!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää:
Ärsyttää maksaa näiden köyhien kulut!! Siis kun verorahoistahan ne tulee, jotka itse + mies ollaan maksettu. Kyllä vituttaa. Ja mihinkäs sun rahat on menny, kun tilillä 100euroa???? Toivottavasti et saa mitään!!!!
Entäs jos sun ja miehes maksamat verot onkin menneet jonkun koulun rakentamiseen, eikä ap:lle toimeentulotukena?

 
ärsyyntynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää:
Ärsyttää maksaa näiden köyhien kulut!! Siis kun verorahoistahan ne tulee, jotka itse + mies ollaan maksettu. Kyllä vituttaa. Ja mihinkäs sun rahat on menny, kun tilillä 100euroa???? Toivottavasti et saa mitään!!!!
Miten voit noin sanoa ??? Jollakin voi tosiaan olla vain 100 ? tilillä rahaa jossain vaiheessa kuukautta. Ei siihen temppuun tarvita kun talolainaa, lapsia, harrastuksia ( yl. lasten ), vähän kehnompi palkka, kaks autoa ( ihan pakko ), syödäkkin pitää ja laskut maksaa. Mietippä sitä. Äläkä vain vastaa että "valintakysymys" mihin rahansa laittaa.
 
Tuossa tilanteessa luulen kyllä, että saat koko takuusumman, vuokran ja vähän avustusta pakollisiin hankintoihin, voit myös kysyä muuttoavustusta esim bensaan yms yms. Nuo myönnetään harkinnanvaraisena, mutta yleensä aina onnistuu.
Voimia sinulle, rankkaa tulee olemaan. :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja taivaan pii:
kiitti vastanneille...taidan siis ensin ottaa puhelua sinne suuntaan kunhan linjat aukee
niin mutta siellä sosiaaliasemalla on aulassa työntekijä joka osaa varmasti kertoa saako sieltä apua ja antaa ohjeet ja varata aikaa yms. joten kyllä ehkä silti siellä käyminen olisi hyvä idea. saisit heti tarvittavat lomakkeet itsellesi ja ajat ja mahdollisesti jo jutellakin jonkun kanssa.
 

Yhteistyössä