Saanko ajaa punaisia päin?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Oon huomannu, että täällä on pari risteystä niin, et maassa on ne paineanturit (vai mitkä ne nyt nimeltään onkaan ) ja niistä liikennevaloista ei pääse jos oon niissä yksinäni skootterilla.

Viimeksi perjantaina odottelin yhdessä risteyksessä, kun siinä suoraan meneville ja kääntyville syttyy aina yhtäaikaa vihreät, ni mie kun olin yksinäni kääntyvien kaistalla, ni kolmet suoraanmenevien vihreät siinä odottelin, ku miulle ei sitä vihreää syttynyt ja sit ajoi taakseni auto ja kas kummaa...vihreät syttyi. :o Miehen veli ajelee mopolla kans ja eilen just sanoi, et hän aina menee sit punaisia päin ku turha siinä on odotella. Saako niin tehä ja mitä poliisit siihen sanoo?

Ärsyttäväähän se on siinä yksinään odotella ku kukaan ei aja mihinkään ku kääntyvillä pitäis olla vihreät, mut vaan sen takia, et siinä joku on yksinään mopolla tai skootterilla, ni mihinkään ei pääse.

Joo tiiän kuitenkin, ettei punaisia päin saa ajaa, mut ärsyttää vaan kököttää siel risteyksessä yksinään ku mihinkään ei pääse :ashamed: Mistä ne anturit huomaa? Onko siinä jotain merkkiä asfaltissa? Jotain jälkiä? Ei oo meinaan ikinä tullu katottua... :/

just oli savon sanomissa viime viikolla tuosta kysymys ja kyllä saa mennä punaisia päin ERITYISTÄ VAROVAISUUTTA NOUDATTAEN jos valot ei vaihdu mopolle, skootterille ja moottoripyörälle ja pitäisi ilmoittaa johonkin tiehallintoon yms. että siellä ei painoanturi toimi pienemmillä vehkeillä, jotta sen korjaavat

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
just oli savon sanomissa viime viikolla tuosta kysymys ja kyllä saa mennä punaisia päin ERITYISTÄ VAROVAISUUTTA NOUDATTAEN jos valot ei vaihdu mopolle, skootterille ja moottoripyörälle ja pitäisi ilmoittaa johonkin tiehallintoon yms. että siellä ei painoanturi toimi pienemmillä vehkeillä, jotta sen korjaavat

Ahhaa...ku tuossa on vaan samaan suuntaan suoraan menevillä vihreä yhtäaikaa ja kaikilla muilla punaiset. joten kun miulle ei vihreää vaihdu, ni ainoat ketkä silloin kulkee on ne samaan suuntaan menevät, eli silloin siitä voiskin ihan helposti ajaa punaisia päin ku ei tosiaan vastaan oo ketään tulossa vihreiden kera..

Yhteistyössä