saanhan tän päivän olla katkera, rypeä itsesäälissä jne ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
ku ei vaan taas jaksais tänään..mitään..

huoh..nuorimmainen ollu jo yli viikon kipeänä, kuumetta ja kamala yskä, välillä oli jo pois ja sit taas palas..eilen käytiin lääkärissä kun taas alkoi kuume nousta ja molemmat korvat tulehtuneet |O

mä en oo mikään ulkoilma ihminen, mut nyt tuntuu et haluais mennä tonne hankeen istumaan kokopäiväksi..ihan vaan siksi kun on ollu pakko pysytellä sisällä :kieh:

mut tuo nyt on vielä pikkujuttu..mä oon viimeisen parin viikon aikana jutellut paljon tuon Sällin entisen luokkakaverin kanssa, ja voi vittu sentään..saman porukan takia 2 on jäämässä ilman päästötodistusta, yks jäi luokalleen mut ilmeisesti kuitenkin nyt sit pärjännyt ihan ok, ja tää kenen kanssa oon jutellut meinas jättää peruskoulun kesken mut sai sen kuitenkin suoritettua, mut ammattikoulussa sit vaihtoi linjaa tän porukan takia (kiusaamisesta siis kyse )

mua niin korpee se, et meille toitotettiin koulusta et ei he oo mitään ongelmia huomanneet, ja et Sällillä on itsellä nyt jotain ongelmia, kiusaamista ei ole..siis voi elämä..tollanen määrä oppilaita voi todella pahoin saman kiusaajaporukan takia, ja se on myös koululle ja näitten vanhemmille kerrottu, ja silti se ongelma kaadetaan kiusattujen syyksi.tosi hieno homma..

plääh..kiitos ku sain taas kertaalleen purkaa pahaa oloani..kyllä tää tästä taas..kohta..

:flower: oo tänään kaikkee, mitä sun tarttee olla. Ja sitten pääsiäisloman (jos sellainen on), vietät oikein tyynenrauhallisenhehkeenihanana.

Kauheesti voimia ja jaksuja ja pinnaa ja hermoja ja kaikkee mitä sitten ikinä tarviitkaan.

Eiköhän se sitten kuitenkin siitä ennen pitkää helpota :hug:

..mikä siu oman jäpän koulunkäynnin tilanne ny sit on? Noi on kyllä käsittämättömän paskoi juttui noi kiusaamishommat :(

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
:flower: oo tänään kaikkee, mitä sun tarttee olla. Ja sitten pääsiäisloman (jos sellainen on), vietät oikein tyynenrauhallisenhehkeenihanana.

Kauheesti voimia ja jaksuja ja pinnaa ja hermoja ja kaikkee mitä sitten ikinä tarviitkaan.

juu, tiedän et huomenna jo taas parempi päivä..meillä vaan on huomenna yks palaveri taas Sällin asioista, siks taas tuntuu et asiat kaatuu päälle..

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:

juu, tiedän et huomenna jo taas parempi päivä..meillä vaan on huomenna yks palaveri taas Sällin asioista, siks taas tuntuu et asiat kaatuu päälle..

Muokkasin vähä hömelösti tonne oman tekstini loppuun, mut olitkii ehtinnä jo vastata sillä välin..

Onko teä jäpä sitte siis nyt ysillä? Mikä hänen oma tilanteesa tällä hetkellä on koulunkäynnin ja kaiken muun suhteen?

no Sälli on sen 17v joten oppivelvollisuus loppuu nyt kesällä..päästötodistusta ei tule saamaan..on ysillä, mut suorituksia on niin paljon vielä tekemättä (tekee osaa kasista ja sit ysiä nyt ) on edelleen paljon poissaoloja, joten ei tuu kaikkia saamaan tehtyä.
huomenna meille tulee käymään pari ihmistä jotka toimii täällä näiden koulupudokkaiden, lähinnä kyllä sellaisten jotka ei oo jatkanut peruskoulun jälkeen opiskeluja, kanssa, ja katsotaan mitä apukeinoja heillä sit olis meille tarjota.

kaikki muu näyttää nyt hyvältä. poika on taas iloinen ja onnellinen, päässyt jaloilleen sieltä pohjamudista jossa tuossa parivuotta sitten kävi, ja siihen mä olenkin keskittynyt.päästötodistus olis toki tärkeä, mut ei mielenterveyden kustannuksella.mielummin pää kunnossa ilman todistusta, kuin ihan hajalla sen todistuksen kanssa.

Voi että. On varmasti raskasta. Mutta hyvä, että edes nyt näyttää valoisammalta.

Ja tosiaan ehtii sen todistuksen myöhemminkin saada. Tai tiedä vaikka jotain muutakin keksisivät.

Ja hienoa, että ovat sielläkin "tosissaan" ottaneet nuo koulupudokkaat!

juu, toi on kyllä hyvä juttu et on tuollaisia projekteja et saadaan nuorille apua, omalla kohdalla vaan tuntuu siltä, et olisko voinu joku auttaa silloin 3v sitten, ni ei oltais ehkä nyt tässä tilanteessa :/

juu, toi on kyllä hyvä juttu et on tuollaisia projekteja et saadaan nuorille apua, omalla kohdalla vaan tuntuu siltä, et olisko voinu joku auttaa silloin 3v sitten, ni ei oltais ehkä nyt tässä tilanteessa :/

Nii'in. Mutta se nyt tuntuu olevan Suomessa aika yleinen suuntaus, ala ku ala, että ennaltaehkäsevänä ei mittää apua saa, vaan vasta sitten kun tarvii ruveta jotakii korjaamaan :| Ei toki aina, mutta valitettavan monessa asiassa.

Minkälainen olo pojallasi on nyt opiskelujen suhteen? Pystyisikö ajattelemaan opiskelua, esim. oppilaitoksessa missä voisi "kymppiluokalla" suorittaa puuttuvat peruskoulun kurssit? Jos olisi ihan eri koulu kuin missä kiusaamista on tapahtunut.

Saako poikasi apua, siis keskusteluapua, joltain ammattilaiselta?

Ihan kauhea tilanne, kovasti voimia sulle sinne, ja pojalle tietenkin.

Tuolle kiusaajaporukallekko ei voida mitään, eikö pysty tekemään rikosilmoitusta?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Minkälainen olo pojallasi on nyt opiskelujen suhteen? Pystyisikö ajattelemaan opiskelua, esim. oppilaitoksessa missä voisi "kymppiluokalla" suorittaa puuttuvat peruskoulun kurssit? Jos olisi ihan eri koulu kuin missä kiusaamista on tapahtunut.

Tuolle kiusaajaporukallekko ei voida mitään, eikö pysty tekemään rikosilmoitusta?

just tota opiskelupaikkaa nyt huomenna mietitään..nyt on siis pienluokassa eri koulussa missä tuo kiusaaminen alunperin tapahtui.
poika on käynyt jo parivuotta nuorisopsyk.polilla, ja siitä on ollut todella paljon apua, kun on ollut joku kenelle puhua.
mä oon ollu nyt yhteydessä pariinkin tahoon tuosta kiusaamisesta, en vielä tiedä miten asian tulen hoitamaan mut jotenkin päin se koulu saa kyllä kuulla kunniansa tässä jossain välissä..

mä en sinänsä syytä noita kiusaajia, okei, ne on tehnyt paljon pahaa, mut enemmänkin syyllistän aikuisia jotka on antanut sen jatkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:

just tota opiskelupaikkaa nyt huomenna mietitään..nyt on siis pienluokassa eri koulussa missä tuo kiusaaminen alunperin tapahtui.
poika on käynyt jo parivuotta nuorisopsyk.polilla, ja siitä on ollut todella paljon apua, kun on ollut joku kenelle puhua.
mä oon ollu nyt yhteydessä pariinkin tahoon tuosta kiusaamisesta, en vielä tiedä miten asian tulen hoitamaan mut jotenkin päin se koulu saa kyllä kuulla kunniansa tässä jossain välissä..

mä en sinänsä syytä noita kiusaajia, okei, ne on tehnyt paljon pahaa, mut enemmänkin syyllistän aikuisia jotka on antanut sen jatkua.

Oon joskus ennenkin lukenu sun kirjoituksia pojastasi ja on niin uskomatonta välinpitämättömyyttä henkilökunnan taholta, ettei voisi kuvitellakkaan ja jo se on tarpeeksi paha, että siitä on yksi kärsinyt ja nyt kun on selvinnyt, että muitakin, niin uskomatonta. Ja näillä nuorilla on vaarassa koko tulevaisuus tällaisten idioottien takia!! Ja juuri tuossa iässä, kun pitäisi saada mahdollisimman hyvä lähtö omaan elämään.
Hyvä, että poikasi on kokenut saavansa apua keskusteluista. Paljon kaikkea hyvää teidän elämään!
Oletko muuten ollut poliisiin yhteydessä, voisiko opettajien virheitä osoittaa nyt, kun on selvinnyt, että siinä on paljon muitakin oppilaita joutunut kärsimään? Oletko jutellut näiden muiden nuorten vanhempien kanssa, mitä he ajattelevat tilanteesta?

tunnen näiden muiden vanhemmat, mut ei olla (vielä ) enemmän asiasta puhuttu.nyt vasta alkanut itselle selvitä koko "kaameus"
voimavarat ei riitä isoon taisteluun, ei nyt kun oman lapsen asiat on solmussa, mut sitten kun sen asiat saadaan kuntoon niin.. :kieh:

tunnen näiden muiden vanhemmat, mut ei olla (vielä ) enemmän asiasta puhuttu.nyt vasta alkanut itselle selvitä koko "kaameus"
voimavarat ei riitä isoon taisteluun, ei nyt kun oman lapsen asiat on solmussa, mut sitten kun sen asiat saadaan kuntoon niin.. :kieh:

Hyvä, että ajattelet itseäsikin! Toivottavasti oikeus joskus voittaa tässä teidänkin asiassa!

Yhteistyössä