Saanan ja Tuksun blogit parantavat masennuksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneksi en ole Saana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneksi en ole Saana

Vieras
Olen ollut alakuloinen viime aikoina, ehkä masentunutkin. Kolmenkympin kriisi pukkaa päälle, tuntuu, että en ole onnistunut oikein missään.

Mutta jumankautsi, kävin vahingossa lukemassa Johanna Tukiaisen blogia. Jösses, kun tunsin itseni päteväksi sen jälkeen. Tuli todella älykäs, lahjakas, kaunis, tyylikäs ja onnekas olo, kun luin niitä "tekstejä" ja katselin kuvia. Kiitos Johanna, piristit elämääni ja kohotit itsetuntoani.

No, Tuksun blogin vaikutuksesta innostuneena päätin lukea myös "äitiblogia" eli Saana Parviaisen blogia.

Jiiz... olen tässä ehtinyt haikailla nuoruuden perään, mutta ah, kuinka onnelliseksi tunsin itsenin Saanan blogia luettuani. MIkä onni, etten ole 19-vuotias. Sellaisia typeryyksiä tuon ikäiset näemmä tekevät.

Saana raukka se haaveilee treffeistä lentäjän tai jonkun muun hyväpalkkaisen miehen kanssa... minä olen sentään naimisissa ihanan, ihanan miehen kanssa, jolla ei ole tarvetta julkaista römpsäkuviani missään netissä. Kuka itseään kunnioittava mies muka suhtautuu enää vakavasti Saanaan, kun rouvan alapää on ollut kaiken kansan nähtävillä jo useammassa eri yhteydessä?

Tästä alkoi askel eteenpäin oman masennuksen parantumisessa. Kuinka voin valittaa yhtään mistään, kun vertaan itseäni näihin kahteen reppanaan?

Kumpaakaan en ole lukenut mutta mikäli seiskan jutut kertoo mahdollisen blogin sisällöstä niin ei tarvikkaan.Kaksi ämmää täysin hukassa,johanna onneton alkoholisti,saana taas syntyään blondi.

kaikilla meillä on tarkoitus ja paikkamme yhteiskunnassa! saanalla ja tuksullakin!

Meinaan minäkin olen kaunis, älykäs ja ennen kaikkea tyylikäs kun noihin vertaa!

[QUOTE="vieras";25063174]Jaa, minulle noista tulee vaan masentunut olo. Ehkä olen vähän empaattisempi ja vähemmän itseäni muihin vertaava sitten.[/QUOTE]

Paremmin: et ole masentunut. Olet siis onnekas.

[QUOTE="vieras";25063191]kaikilla meillä on tarkoitus ja paikkamme yhteiskunnassa! saanalla ja tuksullakin!

Meinaan minäkin olen kaunis, älykäs ja ennen kaikkea tyylikäs kun noihin vertaa![/QUOTE]

No niinpä. Kukapa ei masentuisi, kun vertaa itseään ns. onnistuneisiin ihmisiin. Onneksi on Tuksu ja Saana olemassa ja muistuttamassa mitalin toisesta puolesta.

Nyt mä kävin lukemassa myös MArtina Aitolahden blogia :O Se haahka jättää pikkulapsen kuukaudeksi isänsä hoteisiin ja lähtee johonkin viidakko kisaan :O Sii ei voi olla totta. Koko päivän olen tuntenut huonoa omaatuntoa, kun ollaan oltu kaikki kipeinä ja lapsi on toljottanut telkkaa aivan liikaa. Mutta varmaan mä voin hakea itselleni Vuoden ÄIti -palkintoa, jos Martinaan verrataan.

Voi ihanaa, kun löysin nämä blogit. Ne todella auttavat kohentamaan masentuneen ihmisen itsetuntoa. Lehdet ovat täynnä "maailman kauneimpia ja menestyneimpiä" tai sitten tämäkin palsta "täydellisiä äitejä", niin että onneksi on edes nämä kolme, joihin voi normi-ihminen itseään verrata ja tuntea olevansa sittenkin ihan kelpaava.

Tosin luin uusimmasta kaksplussasta tuon MArtinan miehen haastattelun, ja vaikutti tosi symppikseltä ja fiksulta ihmiseltä. Kysymys vain kuuluu, että mitä helkuttia sen mielessä on käynyt, kun se on MArtinan kanssa yksiin mennyt? Tulee vaan mieleen, että hyviä miehiä aina vedätetään. Toivottavasti uusi nainen on fiksumpi. Niin että ehkäpä MArtina tekikin parhaimman tempauksensa äitinä, kun jätti lapsen isälleen, joka vaikuttaa oikeasti välittävän lapsestaan muutenkin kuin vain julkisuusmielessä.

Ja en siis aloittanut tätä ketjua puhuakseni pahaa näistä naisista, vaikka sellaiselta tämä vaikuttaakin. Vaan muistuttaakseni myös muita masentuneita siitä, ettei aina kannata verrata itseään niihin "täydellisiin" ihmisiin, joita lehdissä ja blogeissa näkee, vaan muistaa, että on myös tällaisia julkisesti täysin epäonnistuneita ihmisiä, joihin vertaaminen ei voi olla kohentamatta kenen tahansa itsetuntoa, itselläni ainakin masennuksen pohjimmainen syy on itsetunnon puute ja arvottomuuden tunne. FB:stäkin haluaisin pois, kun tuntuu, että kaikki muut ovat aina niin menestyneitä ja meneviä ja vain minä tällainen väsynyt ja masentunut. Mutta nämä kolme saivat kyllä mielen pirteämmäksi, ei mulla niiiiiin huonosti menekään :)

Kaikillahan on jonkin tasoisia itsetuntoliitännäisiä ongelmia eri osa-alueille jossain vaiheessa elämää, jotenkin vaan tuntuu hassulta se ajatus että elää elämäänsä verraten muihin jatkuvasti. Sehän on aivan äärettömän tyhmää, siis siksi nimenomaan kun täällä on 7 miljardia muuta tallaajaa ja AINA on paljon ihmisiä joilla menee tai näyttää menevän paremmin kuin sinulla, joten sehän on sellaista itsensä sabotointia jatkuvalla syötöllä, semmoista henkistä turpaan vetoa itselle joka käänteessä, eikö järki sano että sellainen elämäntapa että vertailee itseään muihin on hyvin itsetuhoista.

Masennus voi johtua toki monesta muustakin asiasta ja usein on monen asian summa ja vaikea parantua sellaisesta, mutta että tietoisesti pahentaa omaa tilannettaan tekemällä typerää itsesuggestiota siitä kuin itse on niin paljon huonompi kuin muut, itsesääliä moinen ja sellaisenaan ei ole kyllä sama asia kuin masennus.

Kaikillahan on jonkin tasoisia itsetuntoliitännäisiä ongelmia eri osa-alueille jossain vaiheessa elämää, jotenkin vaan tuntuu hassulta se ajatus että elää elämäänsä verraten muihin jatkuvasti. Sehän on aivan äärettömän tyhmää, siis siksi nimenomaan kun täällä on 7 miljardia muuta tallaajaa ja AINA on paljon ihmisiä joilla menee tai näyttää menevän paremmin kuin sinulla, joten sehän on sellaista itsensä sabotointia jatkuvalla syötöllä, semmoista henkistä turpaan vetoa itselle joka käänteessä, eikö järki sano että sellainen elämäntapa että vertailee itseään muihin on hyvin itsetuhoista.

Masennus voi johtua toki monesta muustakin asiasta ja usein on monen asian summa ja vaikea parantua sellaisesta, mutta että tietoisesti pahentaa omaa tilannettaan tekemällä typerää itsesuggestiota siitä kuin itse on niin paljon huonompi kuin muut, itsesääliä moinen ja sellaisenaan ei ole kyllä sama asia kuin masennus.

Sehän se siinä onkin, ettei masentuneen järki leikkaa niin kuin normaaleilla ihmisillä. Aluksi kyse onkin ehkä vain huonosta itsetunnosta, mutta kun tarpeeksi pitkälle etenee huonouden tunne, niin masennus siitä syntyy :(

Tosin luin uusimmasta kaksplussasta tuon MArtinan miehen haastattelun, ja vaikutti tosi symppikseltä ja fiksulta ihmiseltä. Kysymys vain kuuluu, että mitä helkuttia sen mielessä on käynyt, kun se on MArtinan kanssa yksiin mennyt? Tulee vaan mieleen, että hyviä miehiä aina vedätetään. Toivottavasti uusi nainen on fiksumpi. Niin että ehkäpä MArtina tekikin parhaimman tempauksensa äitinä, kun jätti lapsen isälleen, joka vaikuttaa oikeasti välittävän lapsestaan muutenkin kuin vain julkisuusmielessä.

Ainakin sä olet säilyttänyt nuoren ihmisen mustavalkoisen maailmankuvan. :)

No tuota, jokaisella on ihmisarvo riippumatta saavutuksista, paitsi tietenkin niillä jotka eivät anna toisille mitään arvoa tai kunnioitusta, eli itsekkäillä ihmisillä. Joten ei minun ainakaan tarvitse verrata itseani mihinkään nostaakseni itsetuntoani.
Sitä paitsi halveksin niitä, jotka menevät joukolla mukaan esim. tukiaisen haukkumiseen. Se, että moni haukkuu ja mollaa häntä, ei tee siitä yhtään sivysteneempää tai sallitumpaa.

miten niin haaveilu lentäjästä tai muusta vastaavasta tekee bimbon?
jokainen meistä varmaan joskus haaveilee miehistä ja niin tietysti että saa rahaa vaikka sitten lottovoiton

Yhteistyössä